Nezávislý rozcestník: kolonizování pro otrlé na Tau Ceti b
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník: kolonizování pro otrlé na Tau Ceti b

10. 2. 2013 16:55 | Téma | autor: Marek Král |

Vesmír je úžasný - dá se prozkoumávat, kolonizovat, můžete ho svázat a ničit a pak se třeba schovat do Orlí mlhoviny. Můžete si z něho střílet a nikdo vás neuslyší, a když vás ta černá začne nudit, přistanete si někde na Plutu a dáte si snídani.

Ve vesmíru se dá bojovat s oslizlými obludami, které se vám chystají zbaštit domov, a to je ta chvíle, kdy vyskočíte z kabiny a phaserem jim vypálíte obří díru mezi už tak obří oči. A pak? Pak si do uší pustíte vesmírnou hudbu, protože i vesmír se dá poslouchat a vy si to po tom vítězství prostě zasloužíte. Ano, dnešní Nezávislý rozcestník je plný vesmíru v mnoha herních podobách.

UNCLAIMED WORLD | Refactored Games

Dánští bratři Lars a Morten Pedersenovi hltali román The Legacy of Heorot, příliš často se dívali na Vetřelce a hráli Dwarf Fortress a sérii The Settlers tak moc, že si nakonec herní svět začali od roku 2008 vytvářet sami. „Je jasné, že z důvodu grafického omezení nikdy nedosáhneme na stejné množství herních prvků, jaké má Dwarf Fortress. Ale pokud ta hra bude mít úspěch, budeme ji nadále rozšiřovat,“ říká Morten Pedersen o budoucnosti Unclaimed World v rozhovoru pro Rock, Paper, Shotgun.

Teprve s rokem 2012, odkdy jim finančně vypomáhá Nordic Game Program, se do vývoje Unclaimed World pustili opravdu naplno. Tvoří totiž uvěřitelný simulátor přežití na sice příznivé (z pohledu kolonizace), ale zároveň nebezpečné planetě (z pohledu všemožných vetřelců). To s sebou přinese detailní ekonomický model, společenské struktury a ekologický systém. Jídlo se tu bude kazit a věci se budou rozbíjet. Herní postavy budou mít vlastní rozum a nápady, jak co udělají - nepůjde je tedy ovládat přímo, vaše rozkazy splní po svém.

Unclaimed World vyjde jako seriál na pokračování, kdy každý díl představí situace z daných let kolonizování - například hned první epizoda se zaměří na přežití skupinky vědců v divočině. Bude-li se vám dařit, přibude pak zcela logické farmaření, zakládání manufaktur a těžba nerostného bohatství. Ačkoliv si tvůrci v lecčems vypomáhají procedurálním generováním, samotné úrovně kreslí ručně; svým způsobem, ale po vzoru výtvarníků jako Enki Bilal nebo Jean „ Moebius“ Giraud.

Bráchové Pedersenové by již na jaře letošního roku mohli vypustit volně dostupnou alfa verzi hry a samotné demo si možná zahrajete už v létě. Osobně doufám, že se nedávné oznámení budoucího zastavení podpory vývojářské platformy Microsoft XNA, na kterou Pedersenové tvoří (stejně jako jiní úspěšní tvůrci nezávislých her jako Bastion, Capsized, Dust: An Elysian Tail, Fez, Magicka, Terraria a dalších), nijak negativně nepodepíše na budoucím vývoji dobře vypadající sci-fi.

INFINITY | I-Novae Studios

„Fantazii se meze nekladou!“ zní heslo Flaviena Brebiona, Keitha Newtona a oddané skupinky dobrovolníků s přehnanými ambicemi; to nemyslím špatně. Jenom že vesmírná paráda Infinity je ve vývoji šest let a pravděpodobně tam ještě dalších šest let zůstane. Netradiční on-line RPG z realistického vesmíru o 200 miliardách hvězd, zjevně inspirovaná klasikou Elite Davida Brabena a Iana Bella, má především problém s financováním.

Co Kickstarter? Když uspěl Project Eternity, proč by nemohl projekt Infinity? Podle Keithe Newtona, zakladatele start-up studia I-Novae, by s ohledem na velikost a náročnost projektu přes Kickstarter nevybrali dostatek peněz na jeho úspěšné dokončení.

„Provizorní řešení, které zvažujeme, je s pomocí Kickstarteru předělat Infinity Combat Prototype (ICP) do hotového celku, a to, co bychom na hře vydělali, by nám posloužilo jako odrazový můstek k dokončení Infinity,“ říká v červnovém rozhovoru z minulého roku pro PlaySF blog. Tak na co ještě čekáte? Ta bílá orchidej se namodro sama nenabarví.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ukázkové video najdete na této stránce

STAR MADE | schema

Tvůrčí duo Schema-Beetlebear se vzhlédlo v Notchovi a začalo po vzoru Minecraft dělat na futuristickém simulátoru objevování vesmíru a stavby vlastních lodí. Poslední aktualizace Angled Shapes dává hráčům ještě větší volnost tvorby vlastních zbraní, stejně tak těžařských, opravárenských, obranných a jiných modulů. Ačkoliv je Star Made momentálně ve verzi alfa, která je zdarma, slibuje do budoucna zábavné objevování a dobývání vesmíru, ať už s křižníkem nebo obchodním plavidlem.

ENSIGN-1 | Only Human Studios

Vesmírná arkáda s herními prvky, která zahanbí i velké tituly. V Ensign-1 se dá totiž normálně pohybovat na palubě, zatímco si letíte napříč vesmírem. Stejně tak se k vám můžou nalodit kamarádi, aby vám pomáhali s provozem například bitevního křižníku. Když vás to na lodi omrzí, není problém přistát, vyskočit a prozkoumávat vesmírné stanice nebo letouny pěšmo. Poslední update přinesl: předělané zvuky, nový HUD, přídavné spalování neboli forsáž, nepřátelé konečně odpalují rakety, nové mise únosu vetřelčí lodi a útok na pirátskou základnu. Desura hru nabízí za 3,49 euro.

KERBAL SPACE PROGRAM | Squad

O titulu, ve kterém si hráči tvoří své vlastní vesmírné programy, se na Games koncem roku rozepsal i Ladislav Loukota. Správně tehdy poznamenal, že budoucí aktualizace hry přinesou „perzistenci či spojování více plavidel“ - doposud poslední verze 0.18 to potvrdila. Tým z Mexika k tomu navíc přihodil vlastní herní soundtrack (od jazzu po atmosférickou hudbu) a taky odhalil Kerbal SpacePort, službu pro všechny nadšené moddery. Kerbal Space Program není zdarma, ale pokud si ho plánujete pořídit, vyplatí se spíš dnes než zítra.

THE UR-QUAN MASTERS | The Ur-Quan Masters Team

V 90. letech 20. století nikdo neznal Mass Effect – nikdo neměl strach ze starodávných strojů známých jako The Reapers. Kdepak, všichni se třásli před slizkou rasou Ur-Quan z kultovní vesmírné adventurně-akční-RPG série Star Control. Kultovní odkaz přetrvává, když tým nadšenců modifikuje druhý díl způsobem, že bere to nejlepší ze všech možných verzí, na jaké Star Control II kdy vyšel, a skládá to do jednoho HD celku; žádný upscale. Ačkoliv je modifikace ve stádiu alfa, už teď ukazuje, co v ní je a co z ní teprve bude. I přes svou modernizaci jde stále o dílo z raných '90 - není proto od věci se pomazlit s manuálem.

LIVALINK | Ben4Views

„Tak optimalizovaná FPS, že by běhala i na vaší kalkulačce,“ chlubí se tvůrci ze studia Ben4Views. (Ehm, už to někdo zkoušel?) Livalink je akční hra pro jednoho z pohledu vlastních očí, kterou za 7,50 euro nabízí distribuční služba Desura. Vytahuje se stoupající drsnou obtížností boje proti nepřátelským Progeny, kterých snad vůbec neubývá. Hlavní hrdina coby RILT (Reinforced Intergalactic Livalink Trooper) má však díky unikátním zbraním a jejich vylepšením situaci jakžtakž pod kontrolou. Přesvědčí vás o tom ostatně demo, které spustíte i v internetovém prohlížeči.

PRESCHTALE VARIATIONS | kolektiv autorů

„Je to jako by někdo vypustil galon talentu s nutelou a s kousky slaniny, promíchal to a nějak vykoumal, jak to dát na internet. A klidně mě ocitujte,“ píše na stránkách Ubiktune kanadský muzikant Chris Penner alias Zef. Má recht – album Preschtale Variations o 16 skladbách navazující na původní album C-jeffa Preschtale je skutečně výtryskem hudebního nadání. Aby ne, když se na desce podepsali Shnabubula, Pongball, PROTODOME nebo Aivi Tran, o které už víte, že skládá ke Cryamore. Víc než hodinová fúze chiptune, elektroniky, akustiky, funku, jazzu, ale i metalu za cenu, jakou si sami určíte.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký under/over-ground, cokoliv. Nebojte se napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte.

Nejnovější články