Nezávislý rozcestník: od božského RPG k Ďáblu
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník: od božského RPG k Ďáblu

11. 11. 2012 17:30 | Téma | autor: Marek Král |

V Brazílii mají styl, a tak se pustili do nezávislé variace na Half-Minute Hero. Koho by nebrala svižná on-line kobkovka s pixel artovými sprity? Zahrajte si diablovku se zombíky coby freeware, a pokud sami tvoříte, poučte se z designérských chyb. Milujete série: The Elder Scrolls, Baldur's Gate, Ultima, a sníte o jejich vzájemném propojení? Ten sen se vám může splnit. A pak je tu jedno temné PC RPG se stylem boje, jaký se ve hrách moc nevidí. Nebojte se a pohleďte mu do očí.

Sui Generis | Bare Mettle Entertainment

Kickstarter se nedávno otevřel Spojenému království a po skvěle vypadající Sir, You Are Being Hunted, které se podařilo přislíbit kýžených 40 000 liber, přichází Sui Generis: izometrické trojrozměrné PC RPG s fyzikou a stylem boje, o jakém se moderním tříáčkovým titulům ani nezdálo. Neal Stephenson se nepochybně raduje. Sui Generis je ve své podstatě dílem jednoho člověka: Madoca Evanse, který hře napsal každičkou řádku herního enginu. Následně se přidala parta dalších čtyř šílenců, aby pokračovala v Evansově vizi vytvořit pořádné PC RPG s otevřeným světem.

Hra nás přenese do temného středověku, do doby, kdy každý s každým pletichaří, aby se pak mohli zradit. Temný ale neznamená, že tu lidé pobíhají jako banda blbečků kosící armádu temnot. Temný znamená, že se nikomu nedá věřit a že každý boj je zápasem o holý život. Kdo je tak naučený hrát si jinde na machra, ten tu hodně rychle vystřízliví.

Svět Sui Generis chce být uvěřitelný, proto se připravme na mnohé situace, kdy buď okamžitě zdrhneme, nebo chcípneme bídnou smrtí namyšlených pitomců. Hra o přežití, to je oč tu běží. Žádný quick save, žádný quick load: tady se ukládá průběžně na pozadí. Když umřeme, tak umřeme – co by to bylo za hru, kdybychom nemohli prohrát?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Smrt sice číhá všude, ale zatímco my sílíme, nepřátelé ne. Tam, kde nás předtím vykydlili, my po čase vykydlíme je. Chce to jenom čas a nervy z oceli. Hrdina nemá žádné levely ani na výběr z žádné třídy: vyvíjíme se postupným hraním, a tak můžeme být, kýmkoliv chceme.

Svět chce být uvěřitelný, tudíž by všechno mělo mít svůj smysl. Mělo by mít smysl, že magií vládne jenom pár vyvolených, že i zrezivělý meč může být ve správných rukou neskutečně ostrý, že když na ulici zapíchnu důležitou postavu, nevypadnou z ní cennosti v hodnotě pěti uncí zlata – kdepak: taková postava si své cennosti někde schovává, případně jí je někdo dobře střeží. Tvůrci rovněž slibují uvěřitelnost postav: díky společné UI by se tak měly chovat smysluplně, nikoliv jako pouhé šablony.

Za 150 000 (klidně i víc) liber / 4,8 milionu korun nám tvůrci chtějí do května 2014 nadělit hotovou hru, s pravděpodobnou podporou LAN i na verzích Mac a Linux. Doteď na Kickstarteru vybrali k 40 tisícům a zbývá necelých 20 dní. Peníze potřebují, aby se mohli vykašlat na dosavadní práci, a Sui Generis již nemuseli brát jako příjemnou bokovku, ale jako projekt naplno. Za příplatek si můžeme navrhnout vlastní NPC/lokace/potvory a dáme-li ještě víc, budeme si moct s Madocem Evansem povídat přes VoIP nebo se rovnou s celým týmem vidět naživo. Komunikace s komunitou přes diskuze a dělení se o nápady, než se nakonec do hry zavedou, je samozřejmostí, kterou tvůrci berou dost vážně.

Ačkoliv nejde o výslednou podobu hry: kdy naposledy jste viděli něco podobného?

Antharion | Orphic Software

Konečně někdo realizuje nápad propojení obřího světa série The Elder Scrolls s taktickým bojem série Baldur's Gate se starou patinou série Ultima. Třikrát hurá! Víc jak roční práce dvou kluků z Miami doznala podoby, že se rozhodli pro Kickstarter a řekli si o 15 000 dolarů. Doposud vybrali necelých 10 000, a do konce zbývá už ani ne týden. Potřebují za ně zaplatit nedávno najatého umělce pixel artu a i do budoucna najatý skladatel bude chtít z něčeho žít.

Borci nám jinak předloží svět, v němž zavládne nový král se svou jasnou vizí holokaustu. Naši partičku čtyř se mu sice podaří nechat uvěznit, ale že se svobody neradi vzdáváme, to mu už nikdo neřekl. Co se bude dít dál, máme vepsáno ve tvářích. A tak se s hrdiny vydáme na dobrodružství přes 20 měst a 100 dungeonů, na dobrodružství do světa, kde si NPC pamatují nejenom, že krademe, aby nám to čas od času dali pořádně sežrat, ale též na dobrodružství za poznáním pěti ras: lidské a elfí, orčí, nekrofilské, rysí.

Izometrické tahové RPG se pochlubí chytrou UI, díky které postavy adekvátně reagují a monstra jsou schopna opravdu bojovat a taktizovat. V Antharionu se střídá den s nocí, někde padne mlha, jinde déšť, či rovnou sníh. Pokud neradi level scaling, nebojte se: tady nebude. Vyberou-li se peníze, čeká nás hra ve verzích pro: Windows, Mac, iPad a časem snad i Linux. Tvůrci rovněž odkrojí něco ze svých zisků a na Kickstarteru kopnou někoho dalšího (Kicking It Forward) po vzoru Briana Farga. Pokud cítíte, že je tahle hra pro vás, neváhejte ani vteřinu.

Dead Meets Lead | Keldyn Interactive

Dead Meets Lead dojela na pár zásadních věcí: již potřetí povstal Diablo a Torchlight jsme podruhé pozvedli nad hlavu. Dead Meets Lead se mohla udržet, kdyby nebyla pro většinu hráčů nemastnou neslanou, kdyby byla nějak jedinečně uchopena, kdyby se nějak výrazně lišila herním prostředím, potažmo nepřáteli. Tupá hardcore vyvražďovačka zombíků evidentně moc lidí nebavila.

A je to škoda, protože tvůrci dali do vývoje spoustu práce: nedostatek zkušeností doháněli za běhu, grafický-zvukový-fyzikální engine si vytvořili vlastní, sami sledovali trh a sami plánovali konečnou distribuci. Ale ačkoliv se chvíli hrálo jako o život (kluci napočítali až 80 000 aktivních hráčů), nikdo necítil potřebu tvůrce podpořit. Pirátské kusy.

Finanční neúspěch tak zrodil nově freewarovku (stahujte odsud), k níž chlapci nedávno vydali i editor coby open source (info zde). V pravidelnou aktualizaci editoru je zbytečné doufat: tvůrci na hře už nedělají a dělat nebudou. Kód editoru je tak ve stejném stavu, v jakém byl v době vydání hry. Odladění kódu stejně jako tvorba nového herního obsahu tak zůstává na šikovných modderech. Taková je odvrácená tvář nezávislého vývoje: i přes nesmírnou snahu a desetitisíce hodin strávených čuměním do monitoru, vám úspěch nikdo nezajistí.

zdroj: Archiv

Dungeon Dashers | Jigxor

Pokud znáte 7MB věc Dungeon Dash, pak jste doma. Dungeon Dashers pokračují tam, kde původní miniatura skončila. A vize je to ambiciózní. V ručně nakreslených kobkách si budeme coby vrahouni, knechti, zvědové či čarodějové vzájemně pomáhat, a čistit tak zatuchlá místa od smradlavých nepřátel, abychom je pak následně obírali o třpytivé zlaťáky. RPG klasického střihu. Na nostalgii se lapíme i díky pixel artovým retro spritům (s možností imitace obrazu CRT) a brnkáním chiptune Nathana „Derrise-Kharlana“ Antonyho z Melbourne.

Dungeon Dashers kladou velký důraz na oblíbený loot and crafting a všudypřítomnými pastmi rovněž nabídnou vzájemné taktizování: okamžitě zneškodnit, nebo pasti využít proti těm, kdo je nastražili? Mezi těmi, kdo nám zatopí, nebudou chybět ani krutopřísní: král nemrtvých (lich king), drak nebo vodní živel.

Už 30. listopadu si tu srandu na vlastní pracky vyzkoušíme. Hru si užijeme jak přes internet, tak ve hře pro jednoho. Pokud to čekání nevydržíte, hru si rovnou předplaťte, a dostanete se tak k nejnovějšímu buildu. A pokud rádi kreslíte, tvoříte zvuky nebo hudbu, programujete, pochlubte se chlapcům se svým portfoliem – možná vás k sobě vezmou.

zdroj: Archiv

Deep Dungeons of Doom | Miniboss

V Brazílii mají blízko k rychlým rytmům. Není se tedy co divit, že brazilský temperament najdeme i ve hrách. Novinka od Miniboss navíc nabourává žánrová klišé způsobem, jaký ocení zejména fanoušci PSP titulu Half-Minute Hero. Deep Dungeons of Doom neboli DDD pojímá žánr japonského RPG minimalisticky: namísto nekonečných soubojů s náhodně generovanými nepřáteli si to tu odbijeme během několika vteřin. Šmik-šmik a je to.

Minimalismu podléhá jak design dungeonu, tak možnosti ovládání a výběr postav. Postačí nám totiž tři základní tlačítka pro: útok, obranu a pití lektvarů. Volitelné třídy ústředního hrdiny tu jdou taky ve trojce: křižák, čarodějka a stínový bojovník. Aktuální stav vývoje se zastavil na pomyslných 70 procentech. Tvůrci nicméně nedávno oznámili, že již brzy vypustí další informace.

zdroj: Archiv

Máte i vy nějaké nezávislé tipy? Jakékoliv: nedávno zakoupené indie hry, jež byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký under/over-ground, cokoliv? Pak se je nestyďte napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte?

Nejnovější články