Nezávislý rozcestník: osamělý trůn rockové opery
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník: osamělý trůn rockové opery

14. 7. 2013 21:00 | Téma | autor: Marek Král |

Lukášovy uši se rozpustily pod údery rockové opery The Protomen. Je z toho dokonce i záznam z počátků nového Games. Od té doby se jeho uši máčí jak v rocku a opeře, tak v sonátách a jiných formách, o kterých vím asi tolik jako o expozici, provedení a repríze. Ale! Vím o něčem, o čem možná neví ani sám Lukáš a možná ani vy. Karmaflow. Vzešlo z hlavy nizozemského skladatele Ivo van Dijka a má jít o první rockovou operu ve videohře! Je to tak: Ivo má ambice na to být největší Dijk!

Ivo van Dijk má sen. Sní o následníkovi své rockové opery Equilibrio. V roce 2008 v ní naživo vystoupilo přes sto muzikantů, tanečníků a herců. Něco takového se neopakuje každý den, a tak na to šel Ivo od lesa: Co udělat první rockovou videohru? Když to hráče fakt chytne, uděláme z toho i živák! Rozjel tedy kampaň na Indiegogo. Žádá o 50 tisíc éček, a když vybere 90, bude i koncert. Fanouškům žánru nabízí dost. Nicméně se obávám, že hráče zajímá spíš jasnější představa hry a jejích mechanizmů.

Fanouškům metalu

Ivo van Dijk s tvůrčí základnou v nizozemském Amstelveen se dal dohromady se Stichting MASH a Barrelman Games. Jedni rozumí hudbě, druzí hrám. Společně se rozhodli pro Indiegogo, poněvadž oproti Kickstarteru umožňuje ponechat si veškerý finanční obnos i přes nenaplnění zamýšlené částky. Hlavní důvod, proč Ivo van Dijk & tým vybírají peníze, jsou náklady spojené s hudbou. Z ukázaného koláče je jasné, že nejvíc peněz spolkne orchestr (20 tisíc éček), zpěváci (8 tisíc éček) a dvoudenní pronájem nahrávacího studia (5 tisíc éček).

Když to člověk potřebuje nejvíc, tak peníze na stromech zrovna nerostou. Ivo van Dijk to dobře ví, když shání zvučné metalisty a ještě zvučnější orchestr. Zatím se mu však daří: Metropole Orchestra (holandský orchestr, který se nebojí středního proudu, získal několik cen Grammy a hrál i s takovými božany jako Basement Jaxx, Within Temptation, Junkie XL...), Marc Hudson (zpěvák z anglické kapely DragonForce, jehož zpěv máte v pitchi), Henning Basse (MaYaN, Uli Jon Roth, dříve Metalium, Firewind), Elize Ryd (Amaranthe, Kamelot), Ariën van Weesenbeek (Epica, MaYaN), Ivo Severijns (Poweplay, dříve Wild Romance), Sander Gommans (HDK, dříve After Forever), sólista Will Schut, Bob Wijtsma (Blaze of Glory, bývalý člen van Dijkovy kapely Xystus) a další, které Ivo momentálně oslovuje.

...

Nadšenci na diskuzních fórech hlasitě volají po Royi Khanovi nebo kapelách Queen a Styx. Za Styx bych se taky rval! Nic není nemožné, ale vše záleží na podpoře nadšenců, tedy výši vybraných peněz přes Indiegogo. Současný stav je takový, že kampaň na podporu Karmaflow končí 18. srpna a tvůrci doposud vybrali nějakých 4700 éček.

Pokud byste se tvůrčího týmu Karmaflow zeptali na přímé zdroje inspirace, autoři by vám odpověděli: Temné pasáže z Darksiders, série Zelda a Journey. Právě k Journey má Karmaflow nejblíž. Už když psal Ivo van Dijk vlastní aranže k hudebním motivům magnum opus studia Thatgamecompany, tušil víc než ostatní. Pravděpodobně už ale netušil, že se pár týdnů po koncertu potká tváří v tvář s Austinem Wintorym, skladatelem původní hudby k Journey. Ten se na něho přátelsky zazubil a oznámil mu, že je z jeho verze nadšením bez sebe.

Jedno prolnutí hry s metalem jsme tu nedávno měli: Insanely Twisted Shadow Planet s Dimmu Borgir. V případě Insanely Twisted Shadow Planet však došlo k nenaplnění očekávání, že si Dimmu Borgir zabrnkají víc. Tvůrci Karmaflow mají v tomhle jasno. Rocková opera bude řvát od začátku do konce. Hudba tu bude srdeční interaktivní záležitost. Bude na nás reagovat a proměňovat se v závislosti na tom, jak měníme svět.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Přeneseme se do fantastického světa, který promluví jazykem logiky a plošinek. Vtělíme se do takzvaného strážce karmy (The Karmakeeper), na jehož svět nahlédneme z třetí osoby. Strážce karmy bude mít nelehký úkol: držet světy multivesmíru v rovnováze. To si od něho vyžádá ochranu strážných duchů (Guardian Spirits). Bez ustání bude rovněž hledat a uvolňovat bohem zapomenuté toky karmy (Karmaflows).

Světy totiž zaplavila špatná karma. Tu budeme muset vyhnat, abychom světům navrátili řád a naději. Strážce karmy, který vypadá jak metalové dvojče poutníka z Journey, bude po vzoru žánru Metroidvania s novými schopnostmi znovu prolézat tytéž světy, aby objevoval nové a netušené rozměry. Příběhem nás provedou metalisti, kteří rozezní jednotlivé strážné duchy. Skrze hudbu a zpěv tak postupně poodhalí utrpení multivesmíru i to, jak se všechny světy řítí do záhuby. Epika sakumprásk!

Světy Karmaflow protečou rock & metal, živý orchestr a dokonce i zvuky folkových nástrojů. Světů bude pět. Může být i šest, pokud tvůrci od nás nebo od vás vyberou 70 tisíc éček. Rocková opera se prvně přiřítí na Windows a Mac. Autoři by rádi i na další platformy. Jejich vytahování, že si Karmaflow užijeme i s ovladačem, mě v tom pouze utvrzuje. A já jim fandím, ačkoliv vidím okatý nezájem. Snad tedy ta první rocková opera ve videohře ožije už koncem příštího roku!

...

CO SE VŠECHNO ODEHRÁLO, ZATÍMCO JSTE HRÁLI

Příběh Konstantina a Metoděje doprovází hra a komiks z doby Velké Moravy: Valná většina z vás žije v očekávání Vávrova RPG s husitskou tematikou, ale musí vám být jasné, že to bude v prvé řadě hra s celou řadou fantaskních prvků, ne historická sonda. Veligrad: Fos-Zoe-Nika, jak zní název herního doprovodu setu Pravdivý příběh byzantských věrozvěstů Konstantina a Metoděje, je oproti tomu více historickou sondou, a méně hrou. Ve spartánském zpracování vás čeká klasická point and click adventura v jednoduché ale účelné 3D grafice, která zpracovává příběh o dvou časových linkách.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Působivý trailer předvádí vizuální přednosti Project CARS: Ambiciózní nezávislý závodní simulátor Project CARS je ve vývoji třetím rokem a momentálně se nachází ve fázi pre-alfy. Což by mohlo znamenat ještě několik let vývoje, ale tvůrci ze Slightly Mad Studios ohlásili, že v roce 2014 se už konečně dočkáme. Pokud by se nechtělo čekat, podporovatelé mohou získat už přístup do alfy, která snad klepe na dveře, nově skrze Steam.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Ittle Dew vás vyzývá ke speedunu a rozmlácení puzzlů: Před pár dny vyšla moc pěkná nezávislá logická adventura Ittle Dew od studia Ludosity. Tvůrci v ní představují ne až tak standardní dvojku, která vybírá poklady ze zapadlých doupat. Titulní hrdinka, Ittle Dew, vlastně není moc hrdinka. Sice splňuje všechny předpoklady, má ráda poklady a s oblibou mlátí jiné, ale trochu tomu třískání do potvor a krystalů chybí morálka.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Gunpoint: Vžijte se do role detektiva, který si z překážek vyrábí odrazové můstky k úspěchu. Gunpoint dopuje žánr steatlh akcí zcela novou a netradiční hratelností, a výsledný zážitek kazí jen krátká herní doba.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Přeleštěný Shadow Warrior s novým obsahem vyšel na Steamu: Chrochtáte blahem z Lo Wangových hlášek, které hrdina Shadow Warrior střílí ven připitomělým přízvukem, zatímco arsenálem obskurních zbraní likviduje stejně podivné nepřátele? Bodejť by ne, když si původní Shadow Warrior Classics můžete na Steamu stáhnout a hrát zdarma. Devolver Digital využívá původní hry jako lákadla na jiné dva připravované nebo právě vydané Shadow Warrior projekty. Nepochybuju, že víte o plnohodnotném remaku Shadow Warrior, který připravují lidé z Flying Wild Hog (Hard Reset) pro PC a PS4. Na ten ale ještě zapomeňte.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Návody, češtiny a wallpapery z ABCgames: Výpis nově přidaných materiálů na webu ABCgames upozorňuje, že si můžete stáhnout češtinu pro pád dní starou DLC epizodu The Walking Dead: 400 Days, ale možná nepohrdnete ani slovenštinou pro vynikající puzzlovku Magrunner nebo adventuru The Cave. V nabídce nechybí ani kompletní návody na TES V: Skyrim – Downguard nebo Operation Flashpoint: Red River. Kompletní výpis nově přidaných návodů, češtiny, wallpaperů a dalších užitečných materiálů najdete v článku nebo přímo na webu ABCgames.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nové záběry z dema ultimovského RPG Shroud of the Avatar: Mít jasnou představu o vizi, kterou chce v rámci projektu Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues realizovat Richard Garriott, je v této chvíli prakticky nemožné. Jistí si můžete být snad jen tím, že v základu půjde o akční RPG se silným odérem her v sérii Ultima. Jinak vás čeká singleplayerové dobrodružství, částečně také onlineovka v jednom světě se známými lidmi (Garriott tomu říká selektivní multiplayer), ale součástí mixu bude i blíže nespecifikovaná forma multiplayeru. Než ale bude projekt ve stavu blízkém vydání, budete mít o jeho charakteristice jasno. Co bychom také chtěli po pouhých třech měsících skutečného vývoje, jehož výsledek si můžete prohlédnout na záběrech z dema hry v článku.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Hororový White Noise Online slibuje kooperativní špinění kalhot: Dobrých hororových her není nikdy dost, v poslední době však raketově roste i počet těch, které jádro svého napětí zaměřují na netradiční multiplayerový prožitek a osamocený strach tak koření trochou nezbytného humoru generovaného hráči samotnými. Nejslavněji to dokázal populární Slender a právě jemu je podobný i čerstvý projekt White Noise Online. Vyhlížet tedy máme kooperativní prožívání jednotlivých děsů a běsů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Spekulace: Indie vývojáři budou moct sami vydávat i na Xbox One: Šušká se o tom už delší dobu ze spousty zdrojů a nyní se objevil další náznak. Vypadá to, že nějaká forma "self-publishingu" na Xbox One nakonec opravdu bude. Aktuálně pro vydání hry na Xbox 360 (platí pro diskové i digitální verze) potřebujete vydavatele, bez kterého nemáte šanci. A ještě do nedávna se musely platit tisíce dolarů jen za pouhé patche. Nadcházející generace konzolí ale mnohé změní a nejen indie vývojáři pějí ódu na Sony, která se k nim se svou konzolí PlayStation 4 už od začátku staví s otevřenou náručí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Krabicovou verzi Wasteland 2 bude distribuovat Deep Silver: Podobnému osudu se asi nevyhne žádný z větších projektů na Kickstarteru. Minimálně ne ty, jejichž tvůrci mají ambice prodávat hry i v kamenných obchodech jako klasické krabicovky. Brian Fargo a jeho tým v inXile Entertainment si tak distribuci digitální verze Wasteland 2 zajistí sami, ale s krabicovou verzí potřebují pomoci - na to už nemají peníze, kapacitu a zřejmě ani zkušenosti. inXile si proto kvůli krabicové verzi Wasteland 2 našli vydavatele, kterým se stala spol. Deep Silver.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Second Life koupili digitální distribuci a platformu Desura: Pamatujete ještě na Second Life? Poslední dobou o něm nebylo moc slyšet, ale tenhle unikátní virtuální svět, ve kterém můžete do jisté míry žít druhý život, pořád funguje. A zřejmě se jeho tvůrcům ze studia Linden Lab daří docela slušně, protože koupili digitální distribuci Desura. Desura není nijak široce známá, ono se taky o úplně klasickou digitální distribuci nejedná. Částečně možná Linden Lab chtějí další hezký zdroj peněz z prodejů her, ale částečně v tom bude jeden společný zájem obou firem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Obsidian pracovali na “sci-fi Skyrimu”, projekt je nyní u ledu: Obrovský úspěch Skyrimu snad přesvědčí vydavatele, že tradiční RPGčko s velkým otevřeným světem má smysl a bude takových her víc. Doufejme jen, že se všichni nebudou honit za trpaslíky a elfy, ale někdo bude mít odvahu a udělá podobnou hru i ve sci-fi kabátku. Skvěle by se na to hodili vývojáři ze studia Obsidian Entertainment, kteří něco podobného dělali. Projekt se jmenoval Backspace, ale nikdy bohužel neopustil fázi prototypu. Vedení studia však zatím Backspace nezrušilo, a tak je ještě pořád šance, že ambiciózní sci-fi Skyrim jednou vznikne.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které chcete doporučit, nebo naopak tituly, které nedoporučujete. Objevili jste nově nějaké zapadlé nezávislé tvůrce nebo herně-hudební / filmový / divadelní / zkrátka umělecký under/over-ground? Napište to do diskuze. Prozraďte, co budete hrát a na co se těšíte.

Nejnovější články