Nezávislý rozcestník: pohrobci velkých strategií
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník: pohrobci velkých strategií

19. 3. 2013 19:30 | Téma | autor: Marek Král |

Minulý týden se ke mně donesly dvě zprávy z herního světa: jedna velmi špatná a druhá velmi dobrá; člověku naštěstí nic nebrání, aby si užil obě. Ta špatná je, že Maxis/EA se snaží hráče dohnat k aSimilaci on-line hraní, i když by to šlo i off-line, jak ostatně dokázaly řádky: kNoRepeatNetworkAlertSeconds : 15 a kNetDownForceQuitAfterMinutes : 20. Ta dobrá je, že HD edice Age of Empires II vyjde 9. dubna na Steamu! Dnešní Rozcestník vám tak představí tvůrce, kteří si z obou kultovních titulů berou to nejlepší pro svá vlastní nezávislá díla.

FORGOTTEN EMPIRES | Forgotten Empires Team

Nové neoficiální rozšíření Age of Empires II: The Conquerors vyšlo letos v únoru ve verzi 2.0. První verzi z minulého roku, která přidává pět civilizací s 30 novými technologiemi a devíti jednotkami, zbavuje chyb a obohacuje novinkami. Pokud jste na originálu milovali cizí jazyky, můžete si i teď přepínat mezi španělštinou, francouzštinou, italštinou, němčinou, ruštinou, a pokud máte chuť na něco exotičtějšího, je tu pro vás jak tradiční, tak zjednodušená čínština.

Ve verzi 2.0 si můžete vybrat z libovolného zobrazovacího rozlišení, pro megalomany tu je populační limit s hodnotou 1000! Umělá inteligence se verzí 2.0 snaží víc a jednotky tu jsou vyvážené, což by docenil i Martin Bach. Jednou z nových kultur jsou ve Forgotten Empires i Slované, i když jen ti z východu. Pokud patříte mezi fanoušky Age of Empires, sledujte český komunitní web aoe.


Trailer - Mod DB

PIONEERS | Eigen Lenk

Tvůrce, který s láskou programuje takové experimenty jako textovkový Multiplayer Shooter, plánuje na podzim 2013 vydat historické RPG z období objevování Nového světa. V čele party průzkumníků, kterou naberete v přístavní knajpě, si pořídíte cestovní výbavu včetně vlastní lodě a vydáte se na dobrodružnou výpravu do doposud nezmapovaných koutů Země, jistojistě obydlené divokými kmeny.

Je na vás, jestli se pustíte do šíření náboženství nebo do hledání pokladů a zjišťování, co se stalo s nezvěstnými průzkumníky před vámi. Hlavní je, abyste přežili střídání ročního období, nepomřeli hlady ani žízní, natož na úplavici nebo v rukou krvelačných divochů. Pioneers jsou působiví nejenom svým obsahem, ale i pohodovou formou obrazu a zvuku. V únoru vyšel pátý build, tak se o tom sami přesvědčte.


Gameplay video (March 01, 2013) - Indie DB

7 GRAND STEPS | Mousechief

Keith Nemitz, herní návrhář a milovník deskovek, začínal s programováním u Sierry. Kdysi úspěšnou firmu vystřídal jinými videoherními společnostmi poplatnými své době, aby si od nich dal nakonec pohov a vytvořil svou první nezávislou hru Flagship: Champion, taktickou akci z vesmíru, s kterou vyhrál hlavní cenu na historicky prvním IGF (Independent Games Festival) roku 1999. O sedm let později získal za The Witch's Yarn na stejném festivalu ocenění za inovaci. Byla to ale až Dangerous High School Girls in Trouble z roku 2009, která mu na IndieCade přinesla 3000 dolarů, s kterými se mohl pustit do vývoje deskovkové 7 Grand Steps.

7 Grand Steps vznikla jako reakce na herní sérii Civilizace, která Keithu Nemitzovi přijde víc o technologiích a válčení, než o samotných kulturách. Což ho navedlo k románové sáze Edwarda Rutherfurda (Sarum, Russka, Londýn...) o historii osidlování, o rodových liniích táhnoucích se tisíce a tisíce let. „Civka je o vládcích, o fantazii moci. Ty romány jsou o lidech,“ naznačuje Keith Nemitz v rozhovoru s Leigh Alexander z Gamasutry propojení obou principů do uceleného herního zážitku. 7 Grand Steps vyjde již toto jaro. Zkuste demo.

...

RIOT | RIOT Team

Malý nezávislý tým z Itálie hodlá pro změnu reagovat na aktuální světové nepokoje v Itálii, Řecku, Egyptě, Jižní Koreji a New Yorku. RIOT neboli simulátor pouliční bouře vyjde napřed na mobilních platformách, následně na PC a Macu. Pár tlačítek pro jednoduché intuitivní ovládání, abyste se okamžitě vžili do jedné nebo druhé strany a začali přemýšlet jako dav, nikoliv jako jednotlivec. Ačkoliv vystřídáte „nenásilné“ mise s brutálními zabijačkami, uvědomíte si, že ne vždy se vítězství rovná totálnímu rozdrcení druhé strany.

Leonard Menchiari, tvůrce fandovského kraťasu Half-Life Singularity Collapse, se s vykreslením událostí v RIOT snaží držet co nejvíce při zemi, ukázat to, co média zamlčují a co policie neříká. Pokud firma Apple odmítne jeho hru vydat, což se dá s ohledem na herní obsah i čekat, pro Leonarda Menchiariho se toho moc nezmění. „Pokud chceme tenhle svět udělat lepším místem pro nás pro všechny, pak jsou svoboda projevu, sdílení našich nápadů nejenom důležité, ale zcela nutné,“ říká v rozhovoru pro IndieGames.

...

FACTORIO | Factorio Team

Původně nápad dvou programátorů z Prahy se momentálně rozrostl o další čtyři členy, aby si vlastní tvorbou zavzpomínali na pohodově propařené chvíle u sérií SimCity, Civilizace, Transport Tycoon a Dune. Factorio před vás postaví nelehký úkol: na cizí planetě s ne úplně přátelskými obyvateli budete těžit, stavět a bojovat sami za sebe. Díky úspěšné kampani na Indiegogo, kde kluci vybrali necelých 22 tisíc euro, by zábavnou továrnu mohli dostavět už letos v květnu, i na Linux a Mac. Zahrajte si volně dostupné demo, a pokud vás chytne, tak od 18. března si můžete zaplatit vstup do alfy. Tihle chlapci z Prahy jsou dostatečně progresivní, aby vás nechali platit i bitcoiny.

...

AGE OF EMPIRES | Flaunt

Vlastníci CGI studia Axis Animation, které se podílelo na projektech Dead Island, Killzone 2 a Codehunters, založili v roce 2009 nové studio Flaunt. To se v režii Dany Doriana před rokem pochlubilo vtipnou animací k Age of Empires Online, s překvapivou pointou.

...

PIONEER | Ruben Latre

Podívejte se na význam slova průzkumník. I přes podobnost s obrazovým skvostem Bruna Aveillana (Shangri-La / Wolves) je pioneer Rubena Latra naprostým naplněním významu a zachycením islandských krás.

...

Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký under/over-ground, cokoliv. Nebojte se napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte.

Nejnovější články