Nezávislý rozcestník – Popelka na popel
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník – Popelka na popel

30. 9. 2012 15:00 | Téma | autor: Marek Král |

Dnešní rozcestník ukáže na velmi pěkné a nápadité plošinovky: jedna je od samotného animátora kultovní série Jazz Jackrabbit; druhá vám dovolí vyfotit si slona a zhmotnit ho, kdekoliv jen chcete (což moc plošinovek neumí). Třetí vám dá do rukou obouručák a řekne: „Vyraž do knihovny a čti!“ Milovníci dobře napsaných a hezky vypadajících pohádek můžou na Popelce oči nechat, a kdo by si chtěl poslechnout, jak by Fus Ro Dah! znělo před 20 lety, ať kliká a nevěří vlastním uším! Úplně na závěr pak výběr toho nejvíc indie z uplynulého měsíce na Games. Čím váš ještě nalákat? Co třeba obrázkem Gracjany Zieliňské?

Dust: An Elysian Tail | Humble Hearts

Čtenáři Karlovi (z diskuze pod článkem Steam Greenlight aneb projekty, které zaujaly) udělám radost: ačkoliv se přímé pokračování série Jazz Jackrabbit nekoná, animátor/programátor Dean Dodrill, který za touto sérií stojí, vydal letos v srpnu na Xbox Live Arcade své nové dílo Dust: An Elysian Tail, které má s kultovím Jazz Jackrabbitem společného víc, než by se mohlo zdát.

D:AET je opět díky moderní době a autorské ruční kresbě překrásná. Jelikož si Dodrill drží styl, maluje nám před očima 2D svět, tentokrát i s prvky RPG; čtyři roky vývoje jsou znát. Pokud by se vám však obraz zdál hluchý, zapněte si zvuk – Hyperduck SoundWorks (mimo jiné tvůrci soundtracku k freewarové plošinovce Iji) to společně s Alexandrem Brandonem (ano, TÍM pánem stojícím za zvukem k sériím Jazz Jackrabbit, Unreal, Deus Ex) pořádně ohulili. Kdo nevěří, ať demo prověří!

zdroj: Archiv

Snapshot | Retro Affect

I známý vývojář freewarových her Kyle Pulver (depict1, Verge, Everyone Loves Active2, Bonesaw: The Game) se načas zašil do pracovny. Po čtyřech letech se pak dveře konečně rozlítly a majstrštyk byl na světě. Nekecám: je na Steamu, takže ho celý svět musí znát! Pominu-li tuto faktickou skutečnost, je Snapshot dílem hodným pozornosti především z té naší, hráčské, zkušenosti.

Tato dvourozměrná plošinovka totiž přichází s nápaditým prvkem, díky kterému si můžeme herní předměty fotografovat a následně je vyvolávat na místech, kde se nám to hodí. Nedosáhneme na vyvýšené místo? Vyvolejme si pod nohy obří krychli! Chceme si povyskočit? Přivolejme slona a odpružme se od jeho elastické kůže! Bude-li o Snapshot velký zájem (a měl by být!), dočkají se ho snad i hráči PlayStation 3 / PS Vita, bílých Maců, stejně jako uživatelé Linuxu.

zdroj: Archiv

Cinders | MoaCube

Jak se stát zbloudilým zaklínačem jdoucím po stopách Popelky? Asi takhle: musíte se narodit v Polsku a rodiče vás musí pojmenovat Tomasz Grochowiak. Až dospějete, měli byste se ucházet o místo testera prvního Zaklínače v CD Projekt RED. Po úspěšném vydání hry ale odcházíte, jelikož chcete založit vlastní studio Codeminion. vás však osud zavede jinam – do studia Codeminion. Ultimátní fiasko s vydanou střílečkou Pteroglider vás ale nas... tak, že znovu odcházíte a zakládáte nové studio MoaCube. Máte štěstí, poněvadž jste zároveň narazili na talentovanou ilustrátorku Gracjanu Zielinskou, která vám do hry přislíbí moc hezké obrázky. se vás naštěstí netýká, jelikož do studia přicházíte o pár úspěšných titulů později. Nejenom, že se setkáváte s talentovanou ilustrátorkou Gracjanou Zieliňskou, která nemálo přispěla codeminionímu úspěchu s titulem Phantasmat, ale zároveň si i vlastně říkáte, proč nezaložit nové studio MoaCube, že byste s Gracjanou rozjeli něco společně.

Jako správný milovník pohádek máte i vy blízko k univerzálním a hodně starým příběhům, a tak promýšlíte, jak převyprávět třeba takovou Popelku. Začnete u zkráceného anglického názvu: Cinders (Popel). Jelikož vás před časem na Steamu upoutal vizuální román Analogue: A Hate Story, řekli jste si, proč to neudělat podobně, tedy využít vypravěčského postupu, kdy se děj postupně odkrývá díky samotným postavám, ne až tak díky vypravěči.

Moc dobře víte, že mnozí hráči budou remcat nad cenou vašeho finálního díla. Jenomže vy taky moc dobře víte, že tahle hra je (tady na západě) pro úzkou skupinu hráčů, takže nejen, že si „vyšší“ cenu dovolit může, ale zkrátka musí. Navíc si jako zkušený designér stojíte za svým – za vámi zas totiž stojí nadšené recenze.

zdroj: Archiv

God of Blades | White Whale Games

Tahle hra je unikát, a to nejen díky kreativci Jasonu Rosenstockovi, který vymyslel podobu několika planet ve Star Wars: The Old Republic. God of Blades vás totiž naučí chodit do městské knihovny! Ačkoliv... bůhví, jestli to tak bude fungovat i u nás. Nicméně plán je takový, že pravidelnými návštěvami knihovny a pravidelným zapůjčováním knih se vám ve hře časem odemknou tajné zbraně i skryté schopnosti. „Co je to za nápad?“, říkáte si. Pochopíte, když se k němu dostanete přes jiný nápad tvůrčího studia.

GoB je iHrou vymyšlenou na motivy fiktivního fantasy braku, na který se za léta nahromadilo tolik prachu, že už si nad ním nikdo ani nevzdechne, nanejvýš tak kýchne. Tato braková literatura vycházela v 70. letech minulého století, kdy v pozadí bil hard rock a u stolů si kluci užívali smyšlená dobrodružství modulů D&D. Příběh dávné epické fantasy si tak přeneste do dvourozměrné rubačky, v níž nepřátelé vaším mečem rozkrájení do dalekých krajin odlétají. Akce živená odemykáním nových zbraní a zpřístupňováním nových schopností.

Pak tu je ta knihovna (heh), která bude pravděpodobně napojena na váš Foursquare; opravte mě, ale kdy naposledy vás hra donutila číst? Starší harcovníky rozhicuju zmínkou Chrise Priestmana z IndieGames.com, který hru přirovnává k Shadow of the Beast.

SNESology | Čarodějové ze země Chiptune

Chiptune, chip music... kdo by ji neznal, že? Aha, VY tam ji neznáte? Tak to skočte napravit tímto článkem: LIVE | Pause: chiptunový portál pro labužníky, hop! Ale zpátky ke SNESology. Je to portál, v němž se pravidelně zjevují kříženice samplů chiptune, díky čemuž dochází k tvorbě novodobé hudby SNES.

Nás odrostlejší potěší poslech snad čehokoliv nového, co v sobě snoubí zvuky Super Metroid, série Final Fantasy či Earthbound, a kohokoliv, kdo je skládá do hudebních celků s duší. Mlaďochy by pro změnu mohly nalákat sice známé melodie, ale ve starém provedení. Třeba Skyrim za užití zvuků ze Secret of Evermore, o níž byste měli vědět, že je vůbec první komerční hrou, k níž Jeremy Soule skládal zvukovou stopu:

zdroj: Archiv

Jsou tu i seriálové kousky jako Hra o trůny převedená do FF VII! No zkrátka nářez. Na SNESology je rovněž velmi aktivní chiptunový mág Shnabubula (Samuel Ascher-Weiss), který se na stránkách dělí i o hudební ukázky z připravovaného soundtracku k nezávislé Americana Dawn, díky nimž se na hru těším ještě víc. A aby toho nebylo moc, tak si Shnabubula pro staré bardy připravil sedmiminutovou znělku, ve které snesových motivů namíchal tolik, kolik jich jen šlo. Na vás tak bude, máte-li soutěživého ducha, správně uhádnout co nejvíc titulů na SNES, z nichž byly použity zvukové/hudební samply.

Na podvádění zapomeňte, jelikož za každý špatný tip se přičítají trestné body. Soutěžit je možné až do 1. listopadu letošního roku. A první cena? Budete si moct vybrat hudbu a samply, které se použijí pro uskutečnění vašeho snu. Shnabubula vám to pak ještě hezky zahraje na klavír. Prostě radost. Což mi připomnělo Jeremyho „Velathnose“ Boucharda a jeho kus Super Anthropomorphic Space Turismo, v němž kombinuje samply TMNT 4 s FF6. To je taky radost:

zdroj: Archiv

Co se všechno odehrálo, zatímco jste hráli

ABCgames.cz

  • Náš spřízněný server vám v uplynulém měsíci přinesl obrázky na plochu z: Ravaged, The Splatters, Dollar Dash, Joining Hands, Great Big War Game, Starvoid, Orcs Must Die! 2 - Fire and Water Booster Pack, Rise of the Triad, Spirits, Critter Crunch, Rekoil, Shad’O; cheaty do her: Audiosurf: Ride Your Music, Deadly 30; trainery k: Rigonauts; obaly od kotoučů ke hrám: The Showdown Effect, Impire, Inquisitor, Starvoid, A Game of Dwarves, Dungeonland, War of the Roses, Salem.
  • Hardware

  • Co byste řekli na možnost hrát a využívat při tom celého pokoje?
  • Vyšel nový iPhone. Pomůže to hrám?
  • Co vás čeká a (ne)mine

  • Rozšířená edice původní Baldur's Gate se kvůli odladění přesunula na měsíc před Vánocemi.
  • Přijde-li vám nový Torchlight super a dali byste si nášup v podobě MMO ze stejného světa, chvíli vydržte.
  • Že GOG.com dává víkendové slevy za polovinu původní ceny, snad všichni dobře víte. Kdo prohloupil nakoupit ve stejné akci vynikající české adventury (Machinarium, Botanicula) společně se třemi tituly od Wadjet Eye Games (Resonance, Gemini Rue, balík Blackwell) s The Whispered World od Daedaliců, ten... prohloupil.
  • Čeští BeeDeer (JelínekPivko) vydali první upoutávku na svůj diablovský projekt Nyrthos. Je skvělá. Náš plánovaný rozhovor s Martinem Jelínkem bude ale ještě lepší!
  • Pokud vás bavila původní hororovka Slender: The Eight Pages, těšte se na její komerčnější pokračování.
  • Faith No More to vzdali s vírou, vývojáři z 3D Realms to chtějí vzdát rovnou s lidstvem. Earth No More... vyjde, nevyjde?
  • Američan McGee, jak mu s oblibou začala říkat jeho máma, se vydává ve stopách Blade & Sword (ano, té hry, která zabila Diablo), aby vám taky namíchal něco z krve japonských démonů a Červené karkulky. Akaneiro: Demon Hunters vypadá parádně.
  • Všichni milovníci starých krokovaček, připravte se na orgazmus: již brzy vyjde editor pro Legend of Grimrock!
  • Podzimem letošního roku by mohla vyjít The WarZ, velmi nápadná pokračovatelka jednoho úspěšného modu do ArmA II.
  • Nejlepší trailer nezávislého září? Super T.I.M.E. Force!
  • Cyberpunk je pořád v kurzu, jak tomu nasvědčuje několik skutečností. Jednou z nich je vizuálně líbivá textovka CYPHER, k níž osobně chystám recenzi.
  • War of the Roses... hrát, či nehrát?
  • Recenze

  • Lucie Jiříková ohodnotila Mark of the Ninja, plíživou 2D plošinovku, devítkou, tedy skvělým hodnocením: „... která vás vhodí do otevřeného světa a přinutí přemýšlet.“ Petr upozorňuje, že hra vyjde i na Steam, 16. října.
  • Karel „Drda“ Vojtíšek možná nesnese budgetovky, ale nezávislá Closure mu byla po chuti velmi. Číslem osm, slovy výborná hodnotí takto: „Pokud chcete zakusit opravdu temnou a logickou 2D plošinovku, je Closure jednoznačná volba.“
  • Aleš Smutný se vyřádil v recenzi na FTL: Faster Than Light. Ohodnotil osmičkou, tedy výborným číslem: „Všichni, kdo chtěli mít svou Enterprise, Serenity či Millenium Falcon se tu určitě najdou.“
  • Adam Homola si zalítal v hudební střílečce Symphony, kterou ohodnotil číslem osm, opět tedy výborným hodnocením: „Pokud máte alespoň trochu rádi hudbu a shoot 'em upy, vedle se Symphony určitě nešlápnete.“
  • Jakub Kovář si zařádil v pokračování oblíbené věžovky, s ještě vtipnějším názvem, Orcs Must Die! 2, a ocejchoval ji sedmičkou, tedy velmi dobrým hodnocením: „... přináší stejně návykovou zábavu, jako první díl, kterou upravuje přidáním skvělého kooperativního režimu.“
  • Jan Smejkal se pro vás vypsal do zemdlení. Jak jeho rukopis, tak DayZ jsou skvělé!
  • Pavel Dobrovský se ponořil do krvavých vod jedné italské hororovky Anna. Oproti výše zmíněným peckám si ta jeho odnesla jenom dobré hodnocení, tedy šest.
  • Steam Greenlight

  • Pokud jste ještě nezaznamenali, že máte zelenou, pojďte to napravit článkem: Steam Greenlight aneb projekty, které zaujaly, aneb výběrem těch nezávislých titulů, které mi přijdou super.
  • Nejenom Petra zaujala fantasticky vypadající hra Incredipede, v níž se pojí svaly s klouby a kostmi.
  • Aleše Smutného pro změnu zaujala česká hra Vampires! od tvůrců J.U.L.I.A., která se koncem roku dostane mimo mobilních platforem i na PC.
  • Vyšla Black Mesa pro původní Half-Life. Už jste ji hráli? A co na ni říkáte? Že vás v ní bavila jenom hudba? A víte, že její soundtrack vyšel zcela zdarma... stejně jako hudba Matta Uelmena pro Torchlight II?
  • Zatímco protekční Black Mesa u Valve prošla (ostatně jako devět dalších kousků), erotická hra Seduce Me, která se na erotické poměry prezentuje tím nejšikóznějším trailerem, jaký jsem na erotickou hru kdy viděl, bohužel ne-e. Co mají Valve proti sexu?
  • Greenlight a změny: jednak se zavedl 100dolarový poplatek za přihlášení hry na službu Greenlight a jednak se soustavně pracuje na vylepšení a zpřehlednění.
  • Zelené patří i redakční podcast Fight Club číslo 94.
  • Pokud jste z toho ještě nezezelenali, doporučím vám články Luďka „GlaDOSe“ Novotného z Nezávislých her.
  • Kickstarter

  • Od videoherního umělce Jasona Rohrera vyšla první Nintento DS hra zafinancovaná Kickstarterem. Jmenuje se: Diamond Trust of London.
  • Patříte-li mezi fanoušky tvůrčího týmu Obsidian Entertainment, ale nepostřehli jste, že vyvíjí old-school hardcore izometrické RPG z úplně nového herního světa... pak se styďte! Project Eternity – tady a ještě tady je to všechno pěkně popsané, takže louskejte!
  • Že my Obsidian známe, dokazuje náš redakční Fight Club s pořadovým číslem 96.
  • Swen Vincke se zamýšlí nejenom nad Greenlightem, ale i nad Kickstarterem a jeho propojením se službou Steam. Leckteré jeho postřehy jsou trefné.
  • Charles Cecil koketuje s představou pokračování Beneath a Steel Sky 2. Že neznáte ani původní hru? Ts, ts, ts.
  • Kickstarter zpřísnil pravidla na nahazování tvůrčích projektů. Tím si jednak drží jméno, s čímž souvisí hlavně spokojenost těch, kteří na Kickstarter přispívají – tedy nás.
  • Asi nikoho nepřekvapí, že nebýt videoher a herních projektů, tak by se o Kickstarteru nemluvilo v takové míře, v jaké se o něm mluví.
  • Kultura & výstavy

  • Vladimír Toman pořádá každoročně slezinu milovníků starého herního hardwaru. Slezina se jmenuje ByteFest, a pokud vám utekla, nevadí – Pavel Dobrovský byl u toho a udělal pro vás i pár fotek.
  • Vyšlo 240stránkové pokračování knihy Game Industry, do níž svými moudry přispěli takoví guruové, jako jsou: Dan Vávra, Michal Rybka nebo vám dobře známý Martin Bach.
  • A bacha na Bacha: tomu se totiž podařilo vyzpovídat a dobře sepsat rozhovor s Tomášem Smutným, tím mužem, který bastlil v Československu herní automaty.
  • Četli jste Metro 2033 Dmitryho Glukhovského? Hráli jste Metro 2033 4A Games? Zašli byste na Metro 2033 MGM?
  • Čtvrtý sraz nezávislých vývojářů Indie Games CZ poskytl rozhovor s tvůrcem modu DayZ Deanem Hallem. Jaké to bylo?
  • Lukáš si ke srazu řekl svoje ve Fight Clubu #97, ve kterém se rovněž soutěží o amanití perly Samorost 2 s Machinariem.
  • Když vytípnu obrázek ze hry a vystavím ho v galerii, jsem umělec?
  • Vydali jsme prvnídruhý díl nezávislého speciálu, upoutávku na videospeciál o adventurách, a ačkoliv není Dishonoredžádná nezávislovka, povídání Harveyho Smithe bylo natolik pohodové, že ho sem prostě dát musím.
  • Máte i vy nějaké nezávislé tipy? Jakékoliv: nedávno zakoupené indie hry, jež byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky „zapadlých“ nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký underground, cokoliv? Pak se je nestyďte napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte?

    Nejnovější články