Nezávislý rozcestník: radostné zkazky z RPG světa
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník: radostné zkazky z RPG světa

23. 12. 2012 18:00 | Téma | autor: Marek Král |

Po delší době se opět sešla pětice kvalitně vypadajících RPG ze středověku i antiky. A protože jsou ty svátky klidu a míru, byla Králova nezávislá spojka Dzi povolána, aby svůj meč přiložila rovněž k dílu. Přejeme Vám pěkné předštědrovečerní nezávislé čtení a na viděnou v novém roce!

GLORIA VICTIS | Black Eye Games

Tvůrčí tým, jehož někteří členové se podíleli na vývoji Neverwinter Nights a Zaklínače, dostali boží nápad: přijít s MMORPG, ve kterém by se hráči do svých rolí skutečně zažrali a užívali si atmosféru středověké Evropy a Blízkého východu, ozvláštněnou o fantastické prvky, jako jsou například bájná stvoření slovanské lidové kultury. Fakt, že na hře dělali přes šest měsíců v úzké spolupráci s medievalisty, měl tvůrcům na Kickstarteru zajistit úspěch, s nímž by Gloria Victis do roku a půl vyšla a zvítězila. 60 000 liber však byla pro hráče příliš vysoká meta. „Nemusíte se ale ničeho bát, na hře pořád děláme. Už brzy nahodíme možnost nás podpořit přes PayPal :) Jak správně chápete, s Kickstarterem začneme nanovo. Příprava nové kampaně s lepšími podklady nám ale pravděpodobně zabere víc času,“ svěřují se na Kickstarteru tvůrci z Black Eye Games.

Gloria Victis hráče vrhne do světa zmítaného 20letou válkou, křížovými výpravami a šíleným vražděním. Hráč tu bude středobodem konfliktu potomků prvních stvořitelů, a aby sám přežil, bude se muset pěkně ohánět: držet se zuby-nehty jedné strany, nebo podle příznivého větru přehazovat plášť, přidávat se k cechům, řádům či rovnou šlechtickým rodům, které pak bude na kolbištích turnajů důstojně zastupovat. Hráč si bude moct dle svých schopností a dovedností tvořit a vylepšovat předměty sám, ačkoliv takové členství v cechu bude v tomto ohledu mnohem výhodnější.

Především budou cechy sdružením odborníků, kde se vymýšlí a vyrábí to nejlepší v zemi. Rovněž mají právo na stavbu budov i hradů, s čímž pro změnu souvisí velice přitažlivá možnost koupě vlastního domu. Od mírumilovného smlouvání mezi virtuálními obchodníky se budou moct virtuální rytíři utkávat tváří v tvář v otevřených bitvách nebo při obléháních území. Jde-li o kořistnictví, pak tvůrci slibují, že například z divočáka nikdy nevypadnou železné boty. Jediné, co se bude dát s poraženým zvířetem dělat, bude třeba uříznutí hlavy k dalšímu zpracování.

Svět Gloria Victis budou obývat čtyři rozdílné kultury, každá inspirována skutečným středověkým národem. Jednotliví obyvatelé se budou světem potulovat křížem krážem stejně jako zvídavý hráč. Nepřekvapí tedy, když se od všemožných tuláků, poutníků, templářů i více zbloudilých živlů, porozumí-li jejich řeči, bude dovídat nejrůznější drby o drsném světě, v němž se rozhodl nějaký čas pobýt. Společenští hráči si na svých cestách budou moct navíc povídat s vlastním loveckým či válečným psem, nebo orlem skalním, dávají-li přednost okřídleným mazlíčkům.

Svoboda tu bude korunována beztřídní společností, každý bude moct nabírat zkušenosti, v čemkoliv bude chtít. Člověk musí mít však na paměti, že magie bude v Gloria Victis pouze pro zasvěcené elitáře. Hra se přiznaně inspirovala zlatými peckami jako Gothic, Baldur's Gate nebo Mount & Blade, od níž si tvůrci půjčují nejenom herní styl boje. Polští vývojáři nezapomínají na svého Wiedźmina, a tak hráči chystají těžká rozhodnutí s opravdovým dopadem na herní svět, stejně jako dospělý nepřímočarý příběh, který se nebude bát nakousnout i palčivá společenská témata. Engine Unity zaručuje Gloria Victis krásnou budoucnost, o níž herní hudba už teď tak hezky zpívá.

 

LEGENDS OF EISENWALD | Aterdux Entertainment

Aleš Smutný svůj traktát o hře z běloruského Minsku sice napsal, ale krátké připomenutí se v případě tohoto titulu hodí vždycky, navíc ve světle nedávných novinek. Legends of Eisenwald, kříženec tahové strategie a RPG, který se zjevně inspiruje hrou Disciples II (válka zkušeností) a sérií King's Bounty (výpravnost), zve všechny přispěvatele tohoto kickstarterového projektu do testování bety. Evropský středověk s nebezpečně oživlým folklórem mohou dnes vyzkoušet všichni, kdo na hru přispěli 15 dolary. Svou dosavadní spokojenost lze pak ohlásit na Steam Greenlight.

LEGENDS OF AETHEREUS | Three Gates

Jaké může být lepší místo na tvorbu dobrodružného RPG než středověká knajpa z 13. století, v níž se vikingové s rytíři německého řádu ožírali do němoty, aby se posilnili před nadcházející řeží. Ta knajpa se nalézá za zdmi nejzachovalejšího středověkého města ve Skandinávii – Visby, odkud také pochází borci z nezávislého studia Three Gates. Vývojářským motorem budoucnosti Unity odtud pohánějí trojrozměrné akční RPG, které bude chloubou všech egoistů.

Napříč ručně psanými i procedurálně generovanými dobrodružstvími se hráč zamiluje do svého městského státu, v němž si bude moct stavět sochy sebe sama, tvořit vlastní standarty nebo vyrábět a vylepšovat předměty. Pokud ho omrzí hra pro jednoho či čtyřčlenná souhra, může se vrhnout do městské arény, kde vzrušení chybět rozhodně nebude. K Legends of Aethereus se před měsícem spustila beta, a tak teď tvůrci řeší nesnáze s verzemi pro Mac a Linux.

RELICS OF ANNORATH | Quantum Bytes

Ať žije středověká romantika trojrozměrného MMORPG ze švýcarské dílny! Relics of Annorath je sice stále ve vývoji, ale už teď se chlubí krásnou grafikou, následovanou promyšleným ekonomickým modelem, do něhož se bude promítat i systém volitelných profesí hráčova hrdiny. Proniknete tak do světa cechů, frakcí a také politiky, která tu bude takřka všemocná. Hra je stejně jako Dilogus: The Winds of War poháněna motorem Unigine, s nímž si rozumí i operační systém Linux. (Slyším jásot.) Testovací verze jsou dostupné z této stránky.

ASKARYL'S GRIMOIRE | Blue Flame

Počti si příběh, zahraj si hru a staň se neohroženým hrdinou! Přestože jde „jenom“ o gamebook, studio Blue Flame představilo první část trilogie Askaryl's Grimoire ve velkém stylu, a to epickým trailerem. Zakladatel studia Olivier Gavrois oslovil Nicolase Lenaina, do té doby nepublikovaného francouzského autora, aby zhmotnil svůj temný svět Hamnasya, na kterém strávil takřka 15 let. Velkolepá sága tedy začíná: mladý a neohrožený barbar Edhan musí pomstít smrt své matky, což si vyžádá masakr spousty nepřátel.

Při tom krvavém cákání nesmí rovněž zapomínat na knihu kouzel, takzvaný grimoár, který musí znovu získat zpět. Askaryl's Grimoire se na poměry elektronického gamebooku chlubí slušně zpracovaným bojem, množstvím mini-her a spoustou pěkných atmosféru dokreslujících ilustrací, které by měly hráče přesvědčit, že i interaktivní gamebook na mobilní platformy iOS stojí za hřích.

Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký under/over-ground, cokoliv. Nebojte se napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte.

Nejnovější články