Nezávislý rozcestník – souhrn událostí ze světa indie her
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník – souhrn událostí ze světa indie her

10. 7. 2011 17:59 | Téma | autor: Marek Král |

Na Amálii se nám sešla spousta milého a nezávislého čtení. Oproti klasickým zprávám z nezávislého světa dostali trochu větší prostor samotní nezávislí tvůrci a jejich nápady a vize. Tak se dejte na cestu – šipek na rozcestníku visí dost.

Space Pirates and Zombies (SPAZ) krmí všechny lačnící po vesmírných akcích. Nadstandardně pěkná 2D nezávislovka od studia MinMax Games v sobě snoubí akci, RPG mechaniku, strategii i kouzlo objevování všeobjímajícího náhodně generovaného vesmíru. Krásné na tom je, že za tímhle vším stojí posádka dvou indie developerů z Vancouveru, která v minulých 20 letech nabrala vývojem AAA her potřebné zkušenosti, které pak uplatnila v tvorbě vlastního projektu, jakých se na trhu už moc nevidí.

Možná si říkáte: „Vesmír, akce, úprava vlastní lodi, taktika vlastní letky, plnění zadávaných úkolů, válčení… dobrý no, ale co tam dělají ti zombies?“ Když řeknu fanouškům seriálu Firefly, že jde o obdobu Plenitelů, nejspíš budou doma. Ostatní se zombáků prostě bojte, protože s nimi ve vesmíru není lehké pořízení. Z oficiálních stránek si nenechte ujít trailer, demo, a pokud by vás hra chytla (jsou tací, co po 10 minutách demo vypínali a okamžitě stahovali plnou hru), můžete si ji z nejrůznějších portálů okamžitě zakoupit a stáhnout; Desura ji kupř. nabízí za 9.99 éček (242 kaček).

  • Majitelé iPhonů i iPadů si za cenu jednoho amerického dolaru mohou z iTunes stáhnout Continuity 2: The Continuation od tvůrčího dua Ragtime Games. Continuity 2 navazuje na jejich předchozí studentský projekt Continuity, ve kterém s malým panáčkem pobíháme po plošinkových úrovních a hledáme klíč ke dveřím, kterými level končí. To by samo o sobě asi nebylo až tak zajímavé, a proto je hra ozvláštněna ještě jedním prvkem. Úrovně jsou jako by rozsekány na jednotlivé bloky a ty je nutné pro zdárné dokončení levelu přesouvat; pouze ale ve vodorovném nebo svislém sledu.

    Tenhle mechanismus se ne úplně dobře popisuje, z videa je ale více než pochopitelný. Continuity 2 nabízí hráčům 50 unikátních úrovní, jejichž chuť se dá přisolit časovými limity či odemykáním achievementů. Pokud vás nenalákala cena, ani video, a dáte raději na názor herního webu, pak Jay is Games už o prvním díle psali: „Statistiky hovoří jasně – Continuity patří mezi ty nej nenuceně vtipných her dneška.“

  • Jonathan Blow (notoricky známý svou hrou Braid) přijal pozvání na universitu v Berkeley (Kalifornii), aby podal přednášku ze světa herního průmyslu. Pro Jonathana to byla nepochybně zajímavá zkušenost, poněvadž na Berkeley sám studoval (jinými slovy se poflakoval a čas trávil v nejrůznějších MUDech, i Netrek sjížděl), a možná právě proto, že tam nedostudoval, se ptal sám sebe: „Kdybych seděl zařezaný v lavici a měl poslouchat někoho z herního průmyslu, co by mě samotného bavilo se dovědět?“ Tématem přednášky proto bylo „Jak programovat nezávislé hry“.

    Posluchače se snažil donutit o hrách přemýšlet a také jim poskytnout cenné rady v jejich budoucí tvorbě (např. aby se odnaučili mít velké oči a programovat obří projekty, které nakonec stejně nedokončí). Záznam z přednášky si můžete pustit na oficiálních stránkách jeho nového puzzle–explorativního projektu The Witness. Záznam má 76 minut a může být jak cenným rádcem herních tvůrců, tak zajímavou sondou do hlavy jednoho přemýšlivého vývojáře, který bere hry prostě trochu jinak.

  • Na minulé Game Developers Conference v San Franciscu se v Moscone Center’s West Hall konal happening. V přelidněném sále proti sobě stáli tři herní designéři, aby se utkali v boji o nejchytřejší design. Tématem bylo „Víc než Ježíš“, a tak měli za úkol přijít s teoretickým návrhem hry, která by jednak byla založená na víře, a která by se zároveň skrze víru hrála. O nejlepším návrhu mělo rozhodnout publikum hlasitým pokřikem.

    Jako první předstoupila designérská legenda John Romero (navrhoval hry jako Doom či Quake) s vtipným konceptem opírajícím se o služby Twitteru: založit si profil „Mesiáš“, kdy první dvanáctka followerů bude symbolizovat apoštoly. Ti pak vyrazí do ulic, kde budou reálně nabírat další stoupence. Jenova Chen (Flower, Journey) zajímavě, ale sáhodlouze analyzoval víru v moderní technologie a inženýrství, což u publika moc nezafungovalo.

    Jason Rohrer si vzal k ruce Minecraft a rozhovořil se o nápadu, že chce, aby se hráči vcítili jak do boha (který na počátku vše stvoří), tak do člověka (který tvoří dál). Tahle metahra funguje tak, že Jason si předtím zahrál Minecraft. A když v něm umřel, hru okamžitě uložil. Data zkopíroval na flashku a předal ji dalšímu člověku. Ten zopakoval to samé, takže tvůrčí proces se opakuje „donekonečna“. Téma víry tudíž Jason Rohrer naplnil dokonale – hrajeme si na bohy, hrajeme si na lidi, a když „umřeme“, tak nám zůstane víra v něco, co jsme dál předali a už se jen domýšlíme, jak se svět Minecraftu vyvíjí dál.

    Rohrerův designový návrh byl natolik chytrý, že se po právu setkal s největším ohlasem. Jason Rohrer svůj experiment Chain-World dále v rozhovoru vysvětluje. Rovněž nám odkrývá nový projekt Inside a Star-Filled Sky založený na hře ve hře, tedy něčem, co podle Jasona perfektně funguje např. ve filmu Memento, ale v Inception už tolik ne.

    Zvětšit zdroj: tisková zpráva

  • Již brzy by nás měli chlapci z D-Pad studia obdarovat hratelným demem jejich nadějného prvního projektu, o kterém jste možná slyšeli. Jmenuje se Owlboy a přenese nás do světa v oblacích, kde se spolu prohánějí vznášející se ostrovy. Nebeští piráti nám tu půjdou po krku spolu s divotvornými stvořeními tak obřími, že z toho půjde hlava kolem. Hlavní hrdina Otus si ale poradí. Jednak je to soví student, za jehož zády stojí moudrý mentor Asio, a hlavně má kouzelný plášť, který mu umožňuje létat.

    Připravte se na 2D pixel-artovou plošinovku (nepřehlédněte trailer), kterou by D-Pad Studio rádo vypustilo do světa ještě letos v srpnu. A já bych jim to moc přál. Jenom se obávám, že i přes slušně se vyvíjející map editor, se kterým se tvůrcům tvoří daleko rychleji než kdy dřív, a přes blížící se demo, si tvůrci s vydáním hry ještě chvíli počkají.

  • Pro hru, která si s sebou nese stigma „vykrádačka Minecraftu“, vyšel 1.0.5 update. Nová Terraria tak mimo jiné přináší: osm nových nepřátel; slimáci už umí plavat; NPC obchodníci prodávají určité věci v určitou denní/noční dobu či až po určitých událostech ve světě; netopýři po zabití konečně piští; vybalancovaný loot; zelení slimáci jsou oslabeni z důvodu obtížných potyček začínajících hráčů; zcela nové mutátory (chození po vodě, noční zrak, imunita na lávu aj.), které se zpřístupní po požití lektvarů; přes 50 nových předmětů; korektura postupu výroby krátkých stříbrných mečů – konečně se dají vyrábět; pochodně ani svíčky nehoří, když se namočí; raketové boty již nefrčí na maně; upraveny byly i některé gramatické chyby. Terraria žije!

  • Rýsuje se nadějný projekt IndieCity, který by měl sdružovat nezávislé veškerenstvo a dál ho vzájemně propojovat. Myšlenka nezávislého MobyGames–Facebook–IMDb–Steamu by pro bloudící hráče indie her nebyla vůbec marná. Skupinka lidí okolo Chrise Swana (vedoucího člena celého projektu) se navíc prezentuje jako banda milovníků starých her, „u kterých šlo hlavně o to hraní, a ne moderní hry, které jsou zaslepené nedostižným honem za ‚reálnou grafikou‘“, takže do projektu vkládají veškeré úsilí a šlapou do něho naplno. IndieCity by se mělo postupně rozjíždět někdy v červenci, a pokud by vás zajímaly podrobnosti, pak sledujte oficiální stránky nebo si pročtěte rozhovor pro Indie Game Magazine.

    Zvětšit zdroj: tisková zpráva

  • Humorná RPG Cthulhu Saves the World a Breath of Death VII dorazí 13. července na Steam/GamersGate jako balík za 3 dolary. Obě hry od studia Zeboyd Games si již před časem mohli zahrát majitelé Xboxů. Oproti verzím z Xbox Live Indie Games nabídnou však hry portované na PC ještě větší a šílenější obsah. Breath of Death navíc nabídne easy mode a nové funkce včetně možnosti hru ukládat kdekoli a kdykoli.

    S Cthulhu Saves the World (podívejte se na trailer) se tvůrci taky pěkně vyřádili. Předně se bude jmenovat takto: Cthulhu Saves the World: Super Hyper Enhanced Championship Edition Alpha Diamond DX Plus Alpha FES HD – Premium Enhanced Game of the Year Collector’s Edition (without Avatars!). Což je nářez! A vyjma takových drobotin, jako odemykání nových postav a bonusových super těžkých dungeonů, se můžeme těšit na šílené mody jako Cthulhu’s Angels, kde je Cthulhu příliš líný, aby plenil sám, a tak mu asistuje skupinka talentovaných koček. Sledujte oficiální stránky!

  • Maličkaté studio Spiderweb Software vydalo Avadon: The Black Fortress, další z řady jejich old schoolových RPG. S hodnocením od Rock, Paper, Shotgun: „Na to, jak jednoduše vypadá, to je jedna z těch her, jaké si na pár minut s chutí pustíte, načež zjistíte, že jste vynechali oběd a už je 5 hodin odpoledne.“ se přeneseme do Avadonu – Černé tvrze, abychom coby špióni/válečníci hájili rodnou domovinu před krvelačnými nájezdníky. Je to RPG od Spiderweb Software, neočekávejte tedy grafická pozlátka či hudební vatu. Můžete se ale těšit na solidní scénář a atmosféru, díky kterým jsou jejich hry tak přitažlivé. Hra je venku pro PC, Macintosh i iPad.

  • 23letý Rodain Joubert z QCF Design (se sídlem v Kapském Městě) se v rozhovoru rozpovídal o jejich roguelike krokovačce Desktop Dungeons, o těžkém údělu indie her, o vývoji her v Jihoafrické republice a přihodil i pár cenných rad nezávislým tvůrcům: „Děláte-li na hře, u které cítíte, že byste ji ‚měli‘ dělat, pak se s největší pravděpodobností nepovede…“

    Zvětšit zdroj: tisková zpráva

  • Nejen vizuálem temná plošinovka Limbo se chystá na Steam i PSN.

  • Bude vyvíjená Fray skutečně připomínat X-Com?

  • WG Realms 2 hravě nakopává zadnice současným střílečkám – a to je postavená na Buildu Duka Nukema 3D.

  • „Možná to je ten důvod, proč roste produkce indie her…“ píše se v diskusi pod článkem pojednávajícím o tom, že za přemíru pokračování a nedostatek kreativity mohou dle šéfa Paradox Interactive i prodejci.

  • Nejnovější články