Nezávislý rozcestník: staré střílečky útočí novými zbraněmi
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník: staré střílečky útočí novými zbraněmi

26. 3. 2013 18:50 | Téma | autor: Marek Král |

Vydavatelství Devolver Digital (Dungeon Hearts, Hotline Miami, Serious Sam: The Random Encounter...) vydalo na Steamu 20. března „finální kolekci Duke Nukem 3D“ Duke Nukem 3D: Megaton Edition. Jinde na Steamu v sekci Garry's Mod se 22. března objevil částečný zdroják z jiné starší střílečky. Jmenuje se gmDoom, a staví přesně to, co si myslíte: Doom v prostředí Half-Life 2.

Nevím, jak je to možné, ale oba tituly z 90. let smetávají veškeré Moderní Válčení™, které dnes postrádá nadsázku herní historie. Dnešní díl Nezávislého rozcestníku si onu minulost v dobrém i ve zlém připomíná, a ukazuje tak směrem ke staronovým střílečkám z prvního pohledu. A taky ukazuje Davida Bowieho.

IN THE SHADOWS | Simon O'Callaghan

Občas to zkrátka nevyjde. Můžete mít dobrý nápad i slušné provedení, ale lidi tím neohromíte. Nebo ne tak, jak byste chtěli. Případ Simona O'Callaghana a jeho modifikace In The Shadows pro původní díl série Quake (1996). O'Callaghana možná znáte z jeho předchozího přídavku ke Quake III Arena (1999), který se jmenuje The Edge of Forever a který cílí na milovníky prozkoumávání a řešení hádanek v grafice cukrkandlu. O'Callaghanovy návrhářské schopnosti jste mohli rovněž ocenit ve hrách jako Wolfenstein: Enemy Territory (2003), Enemy Territory: Quake Wars, Crysis: Warhead nebo Warhammer 40,000: Space Marine.

Modifikace In The Shadows vznikla jako tvůrčí touha namísto prostřílení se se kultovním světem Quake proplížit, nepřátele krájet ze zálohy a využívat pastí ke zneškodnění nejen početní převahy. Rozšířené demo ve verzi 1.1 z letošního ledna má přehlednější uživatelské rozhraní, takže snáze chápete, jak v tom potichoučku chodit.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Simon O'Callaghan všechny mapy vizuálně dotáhl, zapracoval na částicovém systému a značkami jasně oddělil tajné výklenky od tajných zdí. Animace a modely nejen u příšer, textury, zvuky, vylepšená umělá inteligence nepřátel, která si k vám teď lépe hledá cestu, na tom všem a mnohém dalším, včetně nového skriptování, O'Callaghan zamakal, abyste se u jeho modifikace bavili co nejvíc.

Bohužel je však z důvodu nedostatečného zájmu veřejnosti In The Shadows momentálně u ledu. Simon O'Callaghan pomýšlel i na financování dodatečné tvorby modifikace přes platformu Kickstarter, ale ze stejného důvodu to zatím nevidí.

Ke hraní In The Shadows potřebujete: plnou verzi prvního dílu Quake (zkuste Steam), nainstalovaný jeden z vlastních enginů (Fitz0.85 nebo Mark V) a pak si správně seřídit parametry dle pokynů textového návodu v balíku In The Shadows. Podle slov hráče lowenze navíc In The Shadows parádně běží pod DarkPlaces, důkladné modifikaci prvního Quake, se kterou se šest let lopotil LordHavoc.


In The Shadows - Castle of Shadows - Mod DB

THE BOOK OF CHAOS | Ray O'Bannon

Pokud vás z obrázku zaujala estetika počítačových hororových stříleček z 90. let, v případě Raye O'Bannona nejde o náhodu. Ray O'Bannon je nadšenec prakticky do všeho, co smrdí starou patinou, ideálně tou s lebkami, upíry a pavouky. Se svými hrami to nemá jinak.

The Book Of Chaos navazuje na O'Bannonovy předešlé hrůzy, ve kterých se upírské nevěstky snoubí s přístupem Duka Nukema. Jenom si odmyslete to očumování koz ze spritů. Jinak je vše při starém a dobrém: béčkové zpracování hororu, šílené skřeky nepřátel a brokovnice, se kterou teprve pochopíte, jak je ten svět krásný. Kniha chaosu je temná, tak hrajte až po západu slunce.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

STARSHOCK | Evrim

Další kulturní šok, který vedle nového BioShock Infinite, ale i starého System Shock (1994), vypadá jako turecká napodobenina. Což je vlastně pravda. Evrim, tvůrce fantastické roguelike Bytesoup a Temple of Lunarius, žánrovky metroidvania přibližující se obrazové estetice Cave Story a Spelunky, vás ne úplně vlídně vítá na měsíční základně Iapetus, kde se dějí ne úplně pěkné věci. Experiment se nezdařil, na stanici to začalo šílet a pak jste tu vy a dlouhé temné chodby se smrtícími roboty. Deníkovou formou se dovídáte, co se tady skutečně stalo a zbytek už znáte.

Veřejné demo z letošního března ukazuje, že se dá pořád pracovat na větších mapách s větším obsahem, který by hráče držel u monitoru. Starshock je dost zabijácký stálou smrtí, která může přijít odkudkoliv. Což nemusíte slyšet, protože tu chybí zvuky.

Ať už imitace, nebo ne, Starshock je větší hardcore než aktuální BioShock. Navíc není vůbec od věci si touto formou připomenout počítačové 3D akce z první poloviny 90. let.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

GUN COMMANDO | Green Hill, Ripstone

Vydavatelé Big Sky Infinity se dali dohromady s tvůrci z Green Hill (zjevně fanoušci ježka Sonica), aby na PlayStation Vita/Mobile vydali retro střílečku se sprity, připomínající doby Blaka Stona (1993/1994) ve vizuálu Locomalitovy freewarovky 8bit killer. Tvůrci se chlubí nizozemským komiksovým umělcem Romanem Molenaarem (The Darkness, Tomb Raider, Witchblade, X-Men Unlimited), který se tu postaral o výtvarný styl. Vývojáři se také vychloubají přesným dotykovým ovládáním, které je „s trochou cviku přesnější než myš a klávesnice,“ jak na PlayStation Blog píše Maarten de Koning, spoluzakladatel Green Hill. Jestli je to pravda, o tom se ještě musíme přesvědčit.

...

MEGA MAN 8-BIT DEATHMATCH | CutmanMike, Ivory & MM8BDM Team

Pokud patříte mezi fanoušky série Mega Man a vždycky jste si chtěli v tamním světě zaskákat a trojrozměrně zastřílet, nemáte lepší příležitost než si stáhnout Mega Man 8-bit Deathmatch, který vyšel ve verzi 3, a rozstřílet si tak osmibitové půlky. 11 herních režimů od klasického všichni proti všem po instagib, kdy se řve už po první ráně. Mega Man 8-bit Deathmatch si zahrajete jak sami, tak až s 31 lidmi, které můžete vystřílet víc než 50 zbraněmi z původní kultovní série. Jenom si dejte bacha, aby se vám z té grafiky nezamotala hlava.

...

GAME THEORY | Ithaca Audio

Ithaca Audio, hudební uskupení z britského Brightonu, se ohlédlo za 35 lety videoherní hudby, vybralo kusy jeho srdci nejbližší, spojilo je dohromady a pustilo na přepojených ovladačích z konzolí. A je tam Bowie, takže už tak boží věc je ještě víc bowží.

...

Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký under/over-ground, cokoliv. Nebojte se napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte.

Nejnovější články