Nová éra Star Wars začíná. Podíváme se 200 let před ságu Skywalkerů
zdroj: Lucasfilm

Nová éra Star Wars začíná. Podíváme se 200 let před ságu Skywalkerů

25. 2. 2020 10:58 | Téma | autor: Václav Pecháček |

Sága, která začala i skončila v píscích planety Tatooine, je minulostí a Hvězdné války se musí vydat novým směrem. Hráči počítačových her možná nejvíc ze všeho touží po návratu do Staré Republiky, kde se odehrávala jedna z nejlepších RPG všech dob, ovšem to se jim tak docela nesplní. Minulost to sice je, ale ne tak dávná: místo tisíců let jsou to jen dvě stovky.

AKTUALIZACE: V článku byla původně uvedena informace, že se nové příběhy budou odehrávat 400 let před ságou Skywalkerů. Ve skutečnosti to je jen 200 let.

Uzříme tak Republiku v její vrcholné podobě („High Republic“), kdy expandovala, byla plná síly a energie, neochromená byrokracií a vnitřními politickými rozbroji. Sithské impérium bylo již několikrát zničeno a nezdá se, že by mělo znovu povstat. Jediové tak skutečně slouží jako strážci míru, nikoliv jako válečníci.

Nové oficiální informace přímo od Lucasfilmu do značné míry potvrzují únik informací, o němž jsem psal v lednu. Podle něj měl takzvaný projekt Luminous zamířit 400 let do minulosti (což je vzhledem k dlouhé historii Hvězdných válek velice blízko oné dvoustovce), ovšem zároveň jej měla v roce 2021 odstartovat počítačová hra. Zdá se, že tento detail nebyl úplně přesný.

Dozvěděli jsme se totiž, že první obsah z multimediálního univerza High Republic vyjde už v srpnu letošního roku, a to ve formě komiksů a knížek od nejrůznějších autorů, kteří při tvorbě dostali kompletní tvůrčí svobodu. Jedinou podmínkou bylo vytvoření centrální skupiny protagonistů, nejen Jediů, ale i lovců odměn a dalších galaktických archetypů, která se může postupně rozrůstat.

zdroj: Archiv

To samozřejmě nevylučuje existenci počítačové hry, která by příští rok univerzum rozšířila – naopak si myslím, že multimediální vize Lucasfilmu se bez interaktivního obsahu neobejde. Jen se potenciální hře zkrátka určitě nedostane té cti, že by byla prvním produktem celé nové řady hvězdněválečného obsahu.

A co bychom ve hře případně příští rok mohli dělat? Oficiální oznámení leccos napovídá. Sithové jsou možná jako hrozba méně relevantní než kdysi, ale jejich místo zaujímá skupina známá jako Nihil – autoři jim přezdívají „vesmírní Vikingové“. Přiletí, všechno zabijí, všechno ukradnou a vyplení, zase odletí.

To by možná nemusel být problém na vyvinutých centrálních planetách se solidními obrannými systémy, ale připomínám, že Republika v nové éře stále expanduje. Přijímá a kolonizuje nové světy, což znamená, že vzniká něco jako Divoký západ – a Divoký západ potřebuje své šerify, ideálně šerify se světelným mečem.

Že spojení sci-fi a Divokého západu může fungovat, to dokázal například nedávný seriál Mandalorian nebo koneckonců i kultovní Firefly. Ale nebojte, o mysticismus ochuzeni nebudete. Ústřední otázkou, na kterou autoři chtěli při tvorbě nové éry najít odpověď, je: „Čeho se bojí Jediové?“ A něco mi říká, že jenom vesmírných Vikingů se tihle válečníci nezaleknou. Někde v hlubinách galaxie jistě číhá temnější hrozba.

V srpnu se dozvíme víc. A pokud jsou drby o chystané počítačové hře pravdivé, ještě letos bychom se o ní také měli leccos doslechnout. Nadšení ovšem krotí elitní investigativní novinář Jason Schreier, který včera zveřejnil inventuru chystaných herních projektů Star Wars… a kromě druhého dílu Fallen Orderu se prý pracuje už jen na „menším, neobvyklém projektu“ ve studiu EA Motive. To rozhodně nezní jako velkolepé RPG, na které si asi většina hráčů brousí zuby.

Nejnovější články