Konverzace Levina s followery je poměrně dlouhá a Twitter není nejlepší nástroj k delší debatě, ale když se otázkami a odpověďmi člověk prokouše, nakonec základní představu o povaze další hry Levinova týmu, co ještě ani nemá jméno (prý už brzy), získá.
@krustentier7 i think small open worldish (but not necessarily outdoors) rpg with quest structure coming from passion system.
— Ken Levine (@IGLevine) January 27, 2015
Projekt, který by měl vyjít pod hlavičkou 2K Games, rozhodně neuvidíme na E3 a zřejmě ani na dalších herních výstavách roku 2014. Levine je dalším z vývojářů, co se zhlédli v otevřené formě vývoje a nechce informace o hře s hráči sdílet prostřednictvím herních výstav. Právě proto se ostatně pustil do zodpovídání otázek na Twitteru. Jestli to ale znamená, že se vydá i cestou early access, je asi příliš brzy říci.
@SGuergachi --The scope will be large-ish, but heavily reliant on re-useable "lego" narrative and game systems, which are re-combineable
— Ken Levine (@IGLevine) January 27, 2015
Základ projektu nicméně vychází ze systému popsaného v GDC přednášce, která vztah hráče a jeho postavy k ostatním entitám určovala na základě vášně. Jde o jistou formu ukazatele, který má každá postava, přičemž vášní může být několik druhů a mohou se měnit i vyvíjet na základě interakce i nečinnosti mezi hráčem a NPC postavou, ale i mezi NPC postavami.
@kevinscheidt A game with replayable narrative that can be added IN to like a civ expansion pack, vs. say a Burial at Sea.
— Ken Levine (@IGLevine) January 27, 2015
Podobná struktura umožňuje hru doplňovat novým obsahem průběžně, třeba prostřednictvím kapitol, jak Levine naznačil. Rovněž se v rámci takové struktury nemůže stát, že hráč něco špatně udělá a uvidí Game Over (pokud tedy sám nezemře, ale i to by nemusel být problém, když tvůrci budou chtít). V zásadě by se nemělo stát, že hráč něco udělá špatně. Prostě něco udělá a hra podle toho adekvátně zareaguje určitým způsobem. Anebo hráč něco naopak neudělá, a přesto hra zareaguje, protože i nic nedělání je forma interakce.
Levine vlastně o svém projektu nic dalšího zásadního neprozradil. Snad jen, že hra bude dabovaná, hráč si svého hrdinu stvoří sám, prototyp by měl být k dispozici během několika měsíců a ještě ani není jasné, jaká bude vizuální stylizace.
Není však kam spěchat, v případě her od Kena Levina jsme zvyklí čekat dlouho. Navíc se obsahově i koncepčně často mění, takže za rok už nemusí platit nic z toho, co Levine světu prozradil. Snad krom základního systému, ale i o tom může Levine zjistit, že sci technicky funguje, ale zábavu v něm vytvořit nelze. Tvůrčí proces zkrátka není snadný...