Cílem nové verze GPG je zvýšit zapojení hráčů bez ohledu na zařízení, a pokud možno s co nejmenším navýšením práce pro vývojáře. Perfektním příkladem této filozofie jsou nové Questy - může jít například o jednoduché sesbírání předmětů během víkendu nebo zabití určitého počtu nepřátel.
Vtip je v tom, že aby vývojáři svou hru pomocí podobných Questů oživili, nemusí do hry jako takové prakticky sahat. Google jim poskytne API, skrze které si už tvůrci svůj libovolný Quest navrhnou a nastaví.
V ideálním případě by vás měl takový Quest vrátit zase zpátky do hry, kterou jste už možná dohráli a kdo ví, třeba utratíte i nějaký ten dolar za případnou mikrotransakci. Pro vývojáře to nepředstavuje tolik práce a hráče by to mělo více táhnout k hraní.
Další novinkou je rozšíření možností práce s uloženými pozicemi. GPG už samozřejmě ukládání pozic do cloudu umí, ale novinka jménem Saved Games bude z vašich v cloudu uložených her vytvářet jakési "záložky". V GPG aplikaci je uvidíte a můžete si vybrat, ze kterého bodu pokračovat dál. Lze tak rozehrát nějakou hru například na tabletu cestou z práce a doma si pak na televizi skrze Android TV vybrat uloženou záložku a plynule navázat na jiném zařízení.
Všechny novinky zastřeší přepracovaný uživatelský profil. Nově by se měl automaticky a dynamicky měnit na základě aktuálně hrané hry, získaných achievementů a podobných prvků. Už tedy nepůjde o statickou stránku, kde je v současné době jen seznam her, hráčů a jednoduché zobrazení achievementů.
GPG má tedy z obecného hlediska zastřešit herní aktivity mnohem lépe a komplexněji než doposud. S rozšiřováním Androidu na televize (a hodinky, brýle i auta) bude univerzálnost GPG důležitější než dříve.