Je třeba říci, že nejde ani teď o finální verzi, ale prototyp, který reflektuje postřehy testerů toho předchozího a také nápady, které byly oznámeny na Steam Dev Days. Prostě jde o vývoj systému a podle všeho zdravou cestou, protože se Valve nebojí házet přes palubu některé výrazné konstrukční prvky.
Když se podíváte na novou variantu a porovnáte ji s tou původní (viz obrázek níže), uvidíte, že bylo kompletně překopáno rozložení tlačítek a zmizela centrální ploška, která měla sloužit jako další touchpad. Nyní je zde uskupení tlačítek evokující DualShock 3 s centrálním „Steam“ tlačítkem (to je moje pojmenování, nikoliv Valve). Nemyslím, že ztráta další dotykové plochy byla nějak bolestivá, mnohem důležitější bude odladění ergonomie celé pozměněné sady tlačítek.
Ta nyní drží klasické „diamantové“ rozložení konzolových ovladačů dneška. Co mi dělá trochu starosti je jejich uložení opravdu nízko oproti dotykovým ploškám pro palce. Přijde mi, že pro stisknutí dolních tlačítek si budete muset palec opravdu nepříjemně vytočit. Ale neměl jsem ovladač v ruce, správná ergonomie samotného těla by mohla tyto obavy vyvrátit.
Třeba nám pak více řeknou Petr s Martinem, kteří jsou na GDC, kde bude Valve tyto prototypy předvádět.