V prvé řadě se prý dočkáme rozlehlejších, detailněji zpracovaných a drobnostmi naplněných lokací, což je fajn, ale kdyby to nemělo přinést tento efekt oproti poslednímu dílu, asi by nemělo smysl se do změny enginu vůbec pouštět.
Pro nás hráče se jako podstatný jeví slib tvůrců, že díky užití Unreal Engine 3 budou moci do hry zapracovat nové vyšetřovací mechanismy, které technologie v dřívějších dílech neumožňovala. Prý se na konto těchto změn budete cítit jako v kůži Sherlocka Holmese, což už je čistě marketingové tvrzení, protože Sherlock Holmes adventury jsem hrál všechny a pořád si o sobě myslím, že jsem Poláček, ne Holmes, potažmo herní kritik, ne detektiv.
Možná však tyhle proklamace na někoho fungují. Mně bude úplně stačit, pokud příběh bude detektivně napínavý, hádanky nebudou triviální, hra bude méně zabugovaná než poslední díly a nedohraju to celé za dvě hodiny. O tom už ale tiskovka nic nehovoří, takže se rozloučím s konstatováním, že hudba na technologické ukázce z Sherlock Holmes: Crimes and Punishments je docela s citem vybraná a nasazená.