O osudu Paragonu budou rozhodovat příští týdny, trápí ho nízká popularita i úspěch Fortnite Battle Royale

20. 1. 2018 12:10 - Téma
autor: Adam Homola

Vychází na platformách: Windows

„Bez mučení se přiznám, že mně osobně se do Paragonu už nechce,“ napsal jsem před pár měsíci v dojmech z hraní. A očividně nejsem sám. Paragon, respektive studio Epic, má problém. Hra na tom není tak, jak by si Epic přál, a firma proto reaguje. Například osekáním vývojářského týmu, následkem čehož se zpomalí frekvence updatů.

Tvůrci z Epicu se až překvapivě upřímně rozpovídali o aktuálním stavu hry na Redditu, a jakkoliv není všem dnům konec, nevěstí to nic dobrého. Paragon si od svého vydání prošel několika velkými změnami včetně zásadního přepracování klíčových systémů, ale nic z toho nepomohlo. Cílem všech velkých změn totiž bylo nalákat a hlavně udržet velké množství hráčů, a to se nepovedlo.

To v kombinaci s ohromným, rychlým a nečekaným úspěchem další hry od Epicu, Fortnite Battle Royale, postavilo vývojáře Paragonu na pomyslnou křižovatku, kdy sami neví, kterým směrem teď. Původním tahounem free to play iniciativy Epicu měl být totiž právě Paragon, bezplatná MOBA s na poměry žánru krásnou grafikou, pohledem třetí osoby a celkově velmi střílečkovým přístupem.

Jenže pak vyšel po mnoha a mnoha letech vývoje Fortnite, který se docela povedl a také se docela slušně prodával. Následně se celý svět zbláznil do PUBG, včetně vedení Epicu. To rozhodlo, že také musí mít svůj Battle Royale, a tak jsme dostali Fortnite Battle Royale.

Úspěch Fortnite Battle Royale a neúspěch Paragonu ale neznamená, že by druhá jmenovaná hra skončila. Zatím. Práce na hře pořád pokračují, jen teď nebudete updaty vídat ze dvou důvodů tak často. Zaprvé jde o rozložení vývojářského týmu na jednu část pracující na aktuálních a menších věcech a druhou část pracující na dlouhodobých záležitostech.

Zadruhé, a to především, jde právě o Fortnite Battle Royale. Epic jednoduše rozhodl o přesunutí části vývojářského týmu Paragonu právě k Fortnite tak, aby hra vůbec dokázala se svou popularitou držet krok. Zbývající tým Paragonu tak musí v brzké době vyřešit především to, jak dál.

Dle slov tvůrců na Redditu je hlavním problémem Paragonu fakt, že noví hráči přestanou po měsíci hrát. Jen malé procento nováčků u hry vydrží déle než čtyři týdny a hraje Paragon pravidelně a dlouhodobě. To byl přesně i můj případ, kdy jsem u hry strávil pár týdnů, docela jsem se bavil, jenže mě u sebe jednoduše nedokázala udržet.

Celá galerie

Problém Paragonu je, že hra od začátku počítá s mainstreamovým úspěchem a nemůže si dovolit malou či málo aktivní herní komunitu. Epic ostatně na malé hry není zvyklý a ani je vyvíjet nechce. Vývojáři přitom jasně napsali, že neřeší ani tak marketing nebo otázku, jak na hře vydělat peníze, to prý mají interně promyšlené a nápady by byly. Jen je potřeba do hry dostat (a udržet) násobně více hráčů.

Tvůrci prozradili, že tuto zásadní otázku budou řešit v následujících týdnech, během nichž máme očekávat nižší frekvenci updatů. Vzhledem k tomu, že se mluví o týdnech a nikoliv měsících je pravděpodobné, že osud Pragonu bude jasný spíše dříve než později.

Pokud na to vývojáři do několika týdnů nepřijdou, nejspíš o Paragon tak, jak ho známe, přijdeme. Epic může hru jednoduše zavřít, nebo ji může třeba najednou prohlásit za „hotovou“, nechat ji běžet, ale dál se o ni nestarat. Paradoxní přitom je, že Paragon vlastně ještě nevyšel. Ona pomyslná verze 1.0 stále neexistuje, k dispozici je jen otevřená beta. Paragon tak možná technicky vzato ani nikdy opravdu nevyjde, jakkoliv je v dnešní době pojem „vydání“ stále méně relevantní.

Tagy: online tým akční sci-fi fantasy multiplayer kooperace first person taktická MOBA

Zdroj: Reddit

Související hry

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)