Ujasněme si jednu věc – nový obal je jedlý vlastně tak trochu omylem. Studio Sports Interactive ho vyvinulo ve spolupráci s vydavatelem SEGA ne proto, aby všem fotbalovým stratégům poskytlo chutnou svačinku, ale proto, aby pomohlo ochránit životní prostředí. Obal je totiž z recyklovaného kartonu a recyklovatelné fólie – a jako bonus je potištěný inkoustem vyrobeným ze zeleniny a vody.
Možná vám to zní jako prkotina, ale v konečném důsledku jsou výsledky hodně působivé. Sports Interactive prý jediným ročníkem Football Manageru zabaleným novým způsobem ušetří 20 tun plastu.
A to není FM ani zdaleka největší herní série na světě. Představte si, co by se stalo, kdyby takhle začaly fungovat i další společnosti, herní, filmové i hudební, což je ostatně přesně to, po čem ředitel studia Miles Jacobson volá v následujícím videu, kam si pozval i velmi váženého hosta, kterého určitě poznají všichni fanoušci londýnského Arsenalu a nesmyslně rychlých krajních beků.
Jacobson i Héctor Bellerín o problému znečištění životního prostředí mluví moc pěkně – u druhého jmenovaného je to o to úctyhodnější, že je narozený v Barceloně. Musím říct, že za ta léta v Británii pochytil velice autentický ostrovní přízvuk.
Miles Jacobson krok studia pečlivě vysvětluje v otevřeném dopise, který si můžete přečíst zde. Připomíná, že jeho firma se dlouhodobě angažuje v dobročinných projektech (například charita War Child má v každém ročníku velmi prominentní místo), a vyzdvihuje další přednosti nového obalu – kromě toho, že je vyrobený z recyklovaných materiálů, se dá sám o sobě velmi snadno recyklovat a ekologicky zničit.
Nový obal je dražší než běžné plastové obaly, prý asi o 20 centů na kopii, ale studio tuhle ztrátu absorbuje, a dokonce možná ani nebude muset, protože náklady na distribuci a destrukci by se měly pro změnu snížit. A tak budou všichni spokojení, zvlášť mořští živočichové, kteří se nebudou dávit plastem.
Football Manager 2020 vyjde v listopadu na PC a Google Stadia, jeho lehce osekaná verze se dostane i na mobilní zařízení.