Ochutnávka ArmA 2 reportáže
zdroj: tisková zpráva

Ochutnávka ArmA 2 reportáže

26. 2. 2008 21:21 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Náš autor se do nenápadného středočeského sídla BIS nakonec dopravil a absolvoval tam zajímavou předváděčku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Když jsme si jednoho večera začátkem února povzdechli, že pozvánka přišla na poslední chvíli, zavolal PR manažer IDEA Games s tím, že se spletl a že se vlastně prezentace nekoná za dva dny, nýbrž už zítra ráno. Hektické zařizování i kvůli cestování přes půl republiky nakonec dopadlo dobře, a tak se náš autor Warlock ocitl v nenápadné středočeské chatě, sídle Bohemia Interactive Studia. Po boku reportérů PC Gameru, Score a GameStaru, aby tam jako zástupce jediného domácího webu absolvoval uzavřenou prezentaci pokračování úspěšného Armed Assaultu.

Pro chystanou vojenskou simulaci se čeští tvůrci snaží razit název ArmA 2 (latinsky "arma"=zbraň), což je podle nich univerzálnější a elegantnější než Armed Assault. Oproti GC preview jsme se tam o ní dozvěděli poměrně dost nového (natočili jsme také nějaká videa na později) a vše si budete moci přečíst tento čtvrtek - zatím malá ochutnávka:

    Obrázek zdroj: tisková zpráva Rozloha herní země Černarus se snížila z původně zamýšlených 300 kilometrů čtverečních na „pouhých“ 175. Jestliže se připočítají ještě vodní plochy, dostanete se k velmi úctyhodným 236 km2. Stejně úchvatně působil dohled, který se v současné době pohybuje na úrovni šesti kilometrů. „V takto rozlehlém terénu vůbec nebylo snadné docílit autonomního chování vojáků. Případné skripty by výsledek jen zhoršovaly,“ podotkl hlavní designér Ivan Buchta a jeho slova musím potvrdit.

    V souvislosti s krajinou oděnou do podzimního hávu přišlo na přetřes téma, nakolik bude Černarus žít svým vlastním životem a jestli se dá srovnávat ekosystém například s Far Cry 2. „Proč plýtvat systémové prostředky na krávy, když se dají lépe využít na umělou inteligenci vojáků? ArmA 2 je vojenský simulátor a jako takový se zaměřuje na daleko podstatnější aspekty,“ zdůraznil tvůrce a v této souvislosti zmínil důležitost civilního obyvatelstva. To vám může poskytovat klíčové informace o pohybu nepřítele. Jak přesné budou dané údaje, záleží na tom, v jakém okruhu se konkrétní civilista pohybuje. A především jeho paměť nesahá více než pár dnů do minulosti. Může vám například sdělit, že viděl tři tanky T-90, nějakou ruskou těžkou technikou nebo jenom pokrčí rameny - to všechno ve vztahu k jedné konkrétní události... [více ve čtvrtečních dojmech]
Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na čerstvé oficiální screenshoty, které vypadají o třídu lépe než všechny předchozí, bohužel zatím platí celosvětové embargo, a proto sem čistě pro ilustraci přikládáme ty lednové původem z německého GameStaru. Datem vydání ArmA 2 pro PC a jednu konzoli pořád zůstávají Vánoce 2008; internetový obchod Xzone již hru zařadil mezi předobjednávky. Více v našem předešlém zpravodajství.
zdroj: vlastní, GameStar

jd

Nejnovější články