Ohlédnutí redakce Games.cz za tím nejvýraznějším z E3 2018
zdroj: tisková zpráva

Ohlédnutí redakce Games.cz za tím nejvýraznějším z E3 2018

17. 6. 2018 14:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

E3 2018 je za námi, byť můžete počítat s tím, že minimálně ještě týden budeme zpracovávat spoustu věcí, které byly představené mimo záři reflektorů a nebo prostě nešly stihnout v tradičně hektickém týdnu. Už teď se ale můžeme v krátkosti ohlédnout za tím, co nás na letošní E3 zaujalo nejvíc, ať už jde o tiskovky, trailery, překvapení či naopak zklamání.

Adam Homola:

Nejlepší trailer? Beyond Good & Evil 2, v těsném závěsu Cyberpunk 2077. Nejlepší tiskovka? Za mě rozhodně Ubisoft. Sice jim chyběl ten Splinter Cell, Watch Dogs 3, nebo nějaká další neoznámená pecka, ale schválně říkám „tiskovka“. Vtipné taneční číslo na začátek nastavilo tón a dalo jasně najevo, že tohle bude show. Že teď se tu hodinku nebudeme brát zase tak vážně a prostě si to užijeme. Na rozdíl od Microsoftu, který sice říkal správné, zajímavé a důležité, ale tak nějak obyčejné věci. Na rozdíl od Sony, kde byla dramaturgie tiskovky zoufalá, což je v přímém kontrastu s hrami.

The Last of Us: Part II vypadá možná trochu drsně, ale skvěle. Spider-Man působí zábavně a Death Stranding nám konečně ukázal i něco, co vypadalo jako gameplay, i když teda lepší představu o hratelnosti nemám. Walking simulator v pusté krajině? Největším highlightem a hrou, která se mi okamžitě dostala do kategorie „dejte sem hned teď!“ je pro mě Ghost of Tsushima. Vizuální pecka s překrásnou stylizací, lákavým tématem, v kabátku open worldu od Sucker Punch. Bohužel si na to ale asi počkáme…

Šárka Tmějová:

Cyberpunk 2077 to u mě vyhrál nejen trailerem, ale hlavně tím, co jsme se o něm během E3  dozvěděli. Zároveň to ve mně vzbudilo ještě větší očekávání a doufám, že z něj víc ukážou třeba na Gamescomu. The Last of Us v rukou Ellie dostává zajímavé obrysy a stejně tak se začíná rýsovat i Death Stranding, u kterého mě ta nejistota naopak pořád dost baví. Kdybych měla vypíchnout menší tituly, tak si chci zahrát Sea of Solitude, které na EA konferenci prezentovala hrozně roztomile nervózní Cornelia Geppert, brutální balet My Friend Pedro a Maneater, simulátor žraloka, neboli zakladatele žánru Shark-PG. Řekněte si to nahlas a pochopíte.

Z tiskovek mě zaujala Bethesda, která otevřela dobrým hudebním číslem, oznámila pro mě zajímavé hry a zároveň poskytla dost podnětů ke cringe kompilacím, a pak Ubisoft, protože mě nezklamal a zase měl tancující pandu. Každý potřebujeme v životě nějaké ty jistoty, no ne?

Vašek Pecháček:

Bílá pole, rudé listí, vítr, který celou scenérii přeměňuje v umělecké dílo. To si pravděpodobně budou všichni z prezentace Ghost of Tsushima pamatovat nejlíp. Ve mně bezmeznou žádost probudilo něco maličko jiného. Jedna vteřina - mrknete, a uteče vám. Hlavní hrdina je obklopený třemi nepřáteli, meč v pochvě. Jeden bídák se vrhne kupředu, katana letí z pochvy a jediným plynulým pohybem protne mongolskou tepnu. Poezie chirurgicky přesného násilí.

The Last of Us: Part II oproti tomu připomíná spíš scénu v jedné ze známých amerických show, kde tým renovátorů rozmlátí barák kladivy. Ellie je brutální, nemilosrdná, bezcitná, ničivá, až si říkáte: “Nezašla příliš daleko? Existuje ještě vůbec ta drobná, citlivá dívka, nebo ji zahubilo zuřivé zvíře?” Ale pak - jediný polibek, Ellie se směje úsměvem překvapeného štěstí, a je to zase ta Ellie, kterou znáte. Naději nepohřbí ani houboví zombíci, ani rozpadlá, prohnilá lidská společnost.

Tím jsem myslím dost jasně vyjádřil, že tiskovka Sony na mě zapůsobila zdaleka nejsilněji, byť absolutně souhlasím s tím, že rozhodnutí přesunout v půlce celé osazenstvo do jiného stanu je mírně řečeno podivné. Ale jestli si to někdo může dovolit, tak pánové a dámy od PlayStationu.

Aleš Smutný:

Největší dojem z E3? Že se pracuje na tolika zajímavých hrách napříč žánry. Také to, že mě i po těch letech dokáže i jen v rámci tiskovek výstava nadchnout. A ostatně, nejen mne, bylo fascinující sledovat, jak se v pět ráno všichni kolem mě ženou k počítači, aby vtloukli do klávesnice své dojmy z právě skončené tiskovky Sony. Což je tedy takové neobratné poděkování všem, kteří se na tomhle maratonu v redakci podíleli.

Pokud mám být specifičtější ohledně samotných her, tak si uvědomuji, že největší radost, takovou čirou, jsem zažil ve chvíli, kdy se ukázalo, že nový Assassin’s Creed bude zasazený do doby Peloponéských válek. Mé možná nejoblíbenější historické období? Děkuji pěkně, teď už jen kávičku… A nebo čaj. Protože hned v závěsu se drží Ghost of Tsushima, který působí vizuálně skvěle. Nejde jen o úmyslně přepálené scenerie, ale především o kombinaci historické přesnosti a ducha tradičních samurajských filmů. Zabití sekem při tasení, jasné citování skrz vizuál při souboji samurajů… už ať to tu je.

Pozitivní dojmy mám z mnoha her a pokud bych měl jmenovat jeden negativní, už mne přestala bavit Kodžimova hra s Death Stranding. Prostě jsem čekal víc než další spoustu otazníků. Plus bych čekal lepší prezentaci Battlefieldu V na tiskovkách. Naházet to, co fanoušky série nejvíc zajímá do videí youtuberů místo smysluplného představení je pro mne podivný přešlap EA. Ale co, celkově za mě letošní E3 dostává palec nahoru.

Nejnovější články