Ohlédnutí za Crysis očima tvůrce
zdroj: tisková zpráva

Ohlédnutí za Crysis očima tvůrce

18. 1. 2008 13:13 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Co by zpětně udělali jinak, jak vysvětlují ohraničení levelů skalami a proč oni i autoři Call of Duty 4 přehodnotí protipirátskou politiku?

Šéf německého studia Crytek odpověděl na dobře mířené otázky IGN ohlížející se za vývojem a prezentací Crysis. Cevat Yerli je pořád přesvědčen, že se jim podařilo správně vybalancovat poměr mezi grafickým zpracováním a realistickými HW nároky. Za největší problém považuje slabou osvětu mezi hráči ve věci adekvátního nastavení detailů: "Každý pustí hru a automaticky obvykle zvolí hned nejvyšší možné detaily, aniž by si uvědomil, že položka HIGH je určena opravdu jen pro velmi výkonné sestavy a položka VERY HIGH teprve pro PC příštích let" (viz nedávný HW experiment).

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Cevat Yerli navzdory rozšířenému názoru publika tvrdí, že střední detaily vypadají skvěle a běží plynule na 70% herních počítačů, i třeba 2-3 roky starých. Pokud by mohl vrátit čas zpět, přejmenoval by v Crysis střední úroveň grafiky na vysokou, stávající vysokou na velmi vysokou a tu na ultra - přesně jako ve Far Cry, na nějž se kvůli tomu v době vydání snesla podobná kritika. Nebylo by proto lepší ony ultra detaily raději ve hře v době vydání nemít vůbec přístupné a aktivovat je později, až nastane ten pravý čas?

Na dotaz, jestli svádí nižší než očekávaný odbyt v USA na přemrštěné HW nároky nebo na načasování doprostřed nabité vánoční sezony, reagoval diplomaticky, že nikdy nemůže být spokojen a že to možná bude obojím. Krátce poté však nepřímo příznal reálný důvod, když hodlá přehodnotit protipirátskou politiku a zvážit více způsobů, jak účinně chránit své produkty (pozn.: Crysis se objevilo na warez scéně několik dnů před oficiálním uvedením na trh). Mimochodem, toto tenhle týden řeší i tvůrci Call of Duty 4: "Jsme zděšeni procentuálním zastoupením lidí hrajících online multiplayer CoD4 s pirátskou verzí nebo s cracklým CD klíčem (a to radši nezmiňujeme singleplayer). Počet lidí, kteří kradou PC hry, protože nejsou hmotným vlastnictvím a díky anonymitě internetu, je omračující. Nikdo se pak nemůže divit, že se nadále přestávají vyrábět PC hry."

Ale zpátky ke Crysis. Fanoušci si stěžovali na přeměnu v lineárnější akci - v tu menším, tu větším koridoru ohraničeném skalami, oproti skutečně otevřenému světu z Far Cry (ale pořád mnohem rozlehlejším než ve většině FPS). To šéf Cryteku znovu vysvětlil snahou o užší propojení s rozvíjejícím se příběhem (časté cutscény) a celkově intenzivnějším tempem hry, na což prý mají spoustu kladných ohlasů. Za velký úspěch považuje také nanosuit a související zábavné mechanismy. Možná nevíte, že nanosuit byl do hry zakomponován až v závěrečných etapách vývoje (proto asi jde hrát úplně v klidu bez něj, i když to je pak obtížnější) a musely se kvůli tomu některé levely předělávat. Druhý díl trilogie zatím odmítl komentovat, jen že grafika v jedničce byla pouze nakousnutím toho, co DirectX 10 přinese do her v budoucnosti.

zdroj: IGN

jd

Nejnovější články