Koncept hry zůstává i nadále stejný, a to sdílený online svět, do něhož se pustíte v jednom ze čtyř speciálních létajících obleků, tzv. Javelinů. Ranger je univerzální a nějak si poradí v každé situaci, zatímco Colossus je zdejší ekvivalent tanku. Interceptor je lehký a rychlý, a o „kouzelnickém“ Storm toho vývojáři mnoho neřekli.
Za připomenutí stojí, že Javelin je pouhým oblekem, nikoliv hlavním hrdinou hry. Tím je Freelancer, který může Javeliny mezi misemi střídat. Během mise si tak oblek nevyměníte, ale v základně si před misí vyberete takový oblek, jaký bude podle vás na nadcházející misi nejvhodnější.
zdroj: Archiv
Jednotlivé Javeliny si můžete také libovolně vizuálně upravovat, a to nejen co do barev, ale i tvaru. Anthem můžete hrát i sami, jen musíte počítat s vyšší obtížností a tím, že drtivá většina hry je primárně navržena pro kooperativní hratelnost.
Ta bude hrát prim ve sdíleném světě, kde plníte úkoly nabrané v základně. Po dokončení všech potřebných aktivit se do základny vždycky vrátíte – odevzdat úkoly, posunout příběh a podívat se na výsledky vašich voleb. BioWare popisují základnu jako pro změnu čistě singleplayerový zážitek, do kterého vám ostatní hráči lozit nebudou.
Příběh, ostatně jako celá Anthem, nebude statický, a vydáním hra teprve začne. Tvůrci hodlají hru příběhově rozšiřovat i po vydání, ať už formou malých a rychlých jednohubek, nebo velkých datadisků, a vlastně čímkoliv mezi tím. Na detaily o dodatečném obsahu si ale budeme muset ještě počkat, vzhledem k datu vydání je na něco takového času dost.
zdroj: Archiv
Zástupci BioWare se na pódiu rozpovídali alespoň o některých herních systémech a potvrdili například absenci randomizovaných loot boxů. Ve hře samozřejmě mikrotransakce budou, ovšem nebudou mít na hratelnost žádný vliv. Stejně jako v Battlefield V půjde pouze o kosmetické drobnosti.
O hře prý nemáme přemýšlet jako o MMO, a dokonce ani jako o onlinovce, na kterou někdo nalepil příběh. Jenže prezentace Anthem vypadala přesně takhle. Jako „příběhovější Destiny s létáním“, což asi není to, co by EA ráda vnukla všem potenciálním hráčům.
Anthem toho letos paradoxně nepředvedla o moc víc než loni. Tvůrci sice prozradili několik nových detailů, ale třeba nové video přímo z hraní je s tím loňským téměř zaměnitelné. Anthem tak minimálně u nás v redakci nadšení zatím nevzbudila.
Vývojáři nepředvedli o mnoho víc než minulý rok. Přes to všechno hra vypadá vizuálně hezky, jenže po hratelnostní stránce jen adekvátně a kompetentně. Bude to na takhle kompetitivním trhu stačit?