Online střílečku Anthem budete moct hrát i sami, vyjde v únoru 2019
zdroj: tisková zpráva

Online střílečku Anthem budete moct hrát i sami, vyjde v únoru 2019

9. 6. 2018 23:55 | Téma | autor: Adam Homola |

Tiskovou konferenci Electronic Arts pro letošní rok uzavírala Anthem, online střílečka s RPG prvky od BioWare, kterou nám tvůrci Mass Effectu představili už minulý rok. Letos to paradoxně nebylo o moc jiné, ale mezi několika novými drobky jsme se dozvěděli i datum vydání: Anthem si zahrajeme ve stejný den, jako Days Gone, tedy 22. února 2019.

Koncept hry zůstává i nadále stejný, a to sdílený online svět, do něhož se pustíte v jednom ze čtyř speciálních létajících obleků, tzv. Javelinů. Ranger je univerzální a nějak si poradí v každé situaci, zatímco Colossus je zdejší ekvivalent tanku. Interceptor je lehký a rychlý, a o „kouzelnickém“ Storm toho vývojáři mnoho neřekli.

Za připomenutí stojí, že Javelin je pouhým oblekem, nikoliv hlavním hrdinou hry. Tím je Freelancer, který může Javeliny mezi misemi střídat. Během mise si tak oblek nevyměníte, ale v základně si před misí vyberete takový oblek, jaký bude podle vás na nadcházející misi nejvhodnější.

zdroj: Archiv

Jednotlivé Javeliny si můžete také libovolně vizuálně upravovat, a to nejen co do barev, ale i tvaru. Anthem můžete hrát i sami, jen musíte počítat s vyšší obtížností a tím, že drtivá většina hry je primárně navržena pro kooperativní hratelnost.

Ta bude hrát prim ve sdíleném světě, kde plníte úkoly nabrané v základně. Po dokončení všech potřebných aktivit se do základny vždycky vrátíte – odevzdat úkoly, posunout příběh a podívat se na výsledky vašich voleb. BioWare popisují základnu jako pro změnu čistě singleplayerový zážitek, do kterého vám ostatní hráči lozit nebudou.

Příběh, ostatně jako celá Anthem, nebude statický, a vydáním hra teprve začne. Tvůrci hodlají hru příběhově rozšiřovat i po vydání, ať už formou malých a rychlých jednohubek, nebo velkých datadisků, a vlastně čímkoliv mezi tím. Na detaily o dodatečném obsahu si ale budeme muset ještě počkat, vzhledem k datu vydání je na něco takového času dost.

zdroj: Archiv

Zástupci BioWare se na pódiu rozpovídali alespoň o některých herních systémech a potvrdili například absenci randomizovaných loot boxů. Ve hře samozřejmě mikrotransakce budou, ovšem nebudou mít na hratelnost žádný vliv. Stejně jako v Battlefield V půjde pouze o kosmetické drobnosti.

O hře prý nemáme přemýšlet jako o MMO, a dokonce ani jako o onlinovce, na kterou někdo nalepil příběh. Jenže prezentace Anthem vypadala přesně takhle. Jako „příběhovější Destiny s létáním“, což asi není to, co by EA ráda vnukla všem potenciálním hráčům.

Anthem toho letos paradoxně nepředvedla o moc víc než loni. Tvůrci sice prozradili několik nových detailů, ale třeba nové video přímo z hraní je s tím loňským téměř zaměnitelné. Anthem tak minimálně u nás v redakci nadšení zatím nevzbudila.

Vývojáři nepředvedli o mnoho víc než minulý rok. Přes to všechno hra vypadá vizuálně hezky, jenže po hratelnostní stránce jen adekvátně a kompetentně. Bude to na takhle kompetitivním trhu stačit?

Nejnovější články