Onlinovka Age of Wushu láká na únosy i na Jeta Li
zdroj: tisková zpráva

Onlinovka Age of Wushu láká na únosy i na Jeta Li

25. 4. 2013 13:30 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

V zámoří nedávno odstartovala free-to-play onlinovka jménem Age of Wushu, také známá v různých světových končinách jako Age of Wulin (chystaná evropská verze) nebo Age of Kung Fu (chystaná ruská verze). Hráče chce přenést do světa středověké Číny a jejích bojových umění – jinými slovy, zase jednou nějaké MMO nabízí trochu jiné než navýsost fantasy zasazení! Age of Wushu loni vkročila do uzavřené bety, a letos v severoamerické mutaci došla na 10. dubna vydání.

Všude se mluví o tom, že Age of Wulin/Wushu/Kung Fu je cosi jako online verze Tygra a draka – absenci magie a fantasy elementů proto berte s respektem. Navzdory chybějícím kouzelníkům se totiž i v Age of Wushu bojuje ne-úplně-autentickým skákáním do dvacetimetrové výšky nebo sprintuje po kolmé zdi. Herní systém nenabízí žádné třídy, veškeré budování postavy tedy závisí na volné distribuci skill bodů jméněm Cultivation Point, které mají přibývat i v off-line módu. Age of Wushu má vůbec poměrně zajímavý přístup k herní ekonomice. Možná dokonce nejzajímavější od dob EVE Online.

Tahákem totiž není ani tak kung-fu nálada (v téhle sázce na jistotu jsou tak autoři deset až třicet let pozadu), ale spíše velmi sympaticky znějící herní ekonomika a společnost. Panáci totiž potřebují třebas jídlo, přitom však dle rozhovoru Penny Arcade neexistují NPC kuchaři. Tím to však nekončí. Hra dovoluje získávat grešle pomocí mnoha netradičních (na MMORPG) povolání jako je unášení jiných avatarů nebo žebrání. Především unášení přitom zní dokonale – jakmile  se kterýkoliv hráč v Age of Wushu odhlásí, jeho postava se stává NPC (kdy i trénuje skilly) a je volně k odběru únosci, kteří ji dokonce mohou prodat do otroctví.

Podobně jako na ekonomiku Age of Wushu sází i na svobodný přístup k PvP. Ochrana nováčků je však přesto na pořadu dne – skrze posílání vrahů do virtuálních vězení. Po častém kuchání spoluhráčů na něj hra jednoduše vypíše odměnu a po (časově nevyhnutelném, kdy ani odpojení jaksi nepomáhá) chycení končí za katrem. Kde si svůj čas musí odsedět připojen. Člověk se až zadiví, proč skoro nikoho před tím nenapadlo penalizovat PvP stejně jako v reálu

To zároveň otevírá otázku, nakolik bude hraní Age of Wushu zábavnou a nakolik naopak frustrující aktivitou. Vzhledem k F2P povaze je třeba právě u unášení off-line hráčů cítit podobnou "návykovou taktiku", jakou se systémem energie a sklízením různě-rychle-rostoucích-plodin užívají sociální hry. Metacritic prozatím udává průměrné skóre pohých dvou profesionálních recenzí cca. 79 %, zatímco u hráčů jsou názory mnohem polarizovanější a mluví především o zesloněné lokalizaci, ani zde však ohlasů není mnoho.

Age of Wushu aktuálně rozjelo masivní kampaň, včetně prodávané krabicové verze, která za dvacet doláčů nabídne "(virtuální) hodnotu 80 dolarů" a navrh i "(virtuální) cvičení s Jetem Li". Uvidíme, nakolik se časem rozjede evropská mutace hry Age of Wulin. Detaily kolem jakž takž sandboxového fungování ekonomiky však naznačují, že minimálně „na papíře“ zní Age of Wushu velmi zajímavě.

...

Nejnovější články