Otevřený svět Breath of the Wild se vrátí v dalších dílech Zeldy
zdroj: Vlastní foto autora

Otevřený svět Breath of the Wild se vrátí v dalších dílech Zeldy

7. 4. 2017 13:16 | Téma | autor: Adam Homola |

Série The Legend of Zelda byla, až na pár záblesků, z hlediska designu úrovní, víceméně uzavřená. The Wind Waker sice nabídl velkou vodní plochu, ale ta už z logiky věci nemohla nabídnout to, co vám na zlatém tácu podsouvá pod nos nová Zelda, tedy kompletně otevřený svět. Vývojáři jej měli v plánu už delší dobu, dostali se k němu až s aktuální Breath of the Wild a jen tak ho neopustí a vrátí se k němu i v budoucích titulech ze série.

Na The Legend of Zelda: Breath of the Wild tak můžete nahlížet jako na jakýsi mustr, podle kterého teď v Nintendu budou tvořit základ i dalších her. Minimálně do té doby, než se dostaví únava materiálem a jedna z nejvzácnějších značek Nintenda si vyžádá další revizi.

„Tohle bude odteď nejspíš standardní forma,“ řekl v rozhovoru pro Famitsu (jak informuje IGN) producent Zeldy Eiji Aonuma a dodal: „Avšak i z ní se může stát časem stereotyp a lidé nám to svými názory dají najevo. Takhle to vždycky bylo a je to také důvod, proč jsme novou Zeldu udělali takovou, jaká je.“

Série dřív totiž stála především na lineárních prostorech a postupu založeném na plnění velmi specifických dungeonů. Jenže doba a konkurenční hry posunuly laťku a standardy žánru zase o kus dál. Tam, kam se chtěli vývojáři Zeldy dostat už v minulosti, ale měli ruce svázané hardwarovými omezenými GameCube a Wii.

Sami tvůrci novou šablonu pro budoucí díly The Legend of Zelda nepopisují jako open world, ale jako open air. A je pravdou, že v nové Zeldě skutečně nejste vázáni jen na horizontální rovinu jako ve většině her v otevřených světech, ale můžete se vydat skutečně kamkoliv – i na tu nejvyšší horu. Tedy za předpokladu, že máte dostatek staminy a že zrovna neprší.

V jistém smyslu si s konceptem open air hry tykaly i předchozí Zeldy, jmenovitě ta předposlední „velká“ Skyward Sword a už zmíněná The Wind Waker z roku 2003. Jenže zatímco jste byli v prvním případě omezeni vzduchem a jádro hry stálo na poletujících ostrůvcích, v případě druhém jste byli zase omezeni na ostrovy ve vodě.

Jistou svobodu nabízela samozřejmě také Ocarina of Time, nicméně ani tam nešlo mluvit o regulérním otevřeném světě tak, jak si ho už před lety vysnili sami vývojáři. Skutečného open air konceptu tak dosáhla až Breath of the Wild, kdy jednotlivé dungeony či vůbec části hry nerozděluje žádný element. Naopak jsou propojené a hratelnost tu vývojáři rozprostřeli na obří plochu.

A takhle to všechno začínalo. Lidé ze ZeldaPower.com objevili jediný známý obrázek z rané verze první Zeldy. Ten se objevil v nově vydaný knize Hyrule Encyclopedia, jak reportuje Polygon. Tehdy si ještě vývojáři pohrávali jen s možností výběru dungeonů na podobné obrazovce, nikoliv s velkým otevřeným 2D světem.

Jak v přiloženém making of videu trefně podotýká šéf vývoje Hidemaro Fužibajaši, The Legend of Zelda: Breath of the Wild se svým způsobem vrací ke kořenům série. Už první The Legend of Zelda vás v roce 1986 vypustila do relativně velkého světa bez vodítka, kdy bylo prozkoumávání Hyrule na vás a vzhledem k tehdejší grafice i na vaší fantazii.

Fanoušci Zeldy si na špatné hry stěžovat nemůže a Breath of the Wild se ihned po vydání zařadila k těm nejlépe hodnoceným hrám vůbec, bez ohledu na žánr, platformu či rok vydání. Podle Miloše (viz recenze), mě, Lukáše (viz Games TV), Petra (viz podcast) a dalších lidí z našeho okolí zcela zaslouženě. Pokud bude navíc Breath of the Wild sloužit Nintendu jako šablona, na které budou následující díly stavět, čeká nás pravděpodobně hodně zajímavá budoucnost série.

Nejnovější články