Outro – ohlédnutí za zabijáckou cestou s Hitmanem 2
zdroj: tisková zpráva

Outro – ohlédnutí za zabijáckou cestou s Hitmanem 2

20. 9. 2019 17:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Jedničku jsme zvládli během sedmi dílů, dvojka nám zabrala dílů deset. Přesto jsme se úspěšně dostali až na konec a celý LongPlay Hitmana 2 tak máme za sebou. Podobně jako v případě předchozí série se i teď ohlédneme za naší zabijáckou cestou novými úrovněmi a zavzpomínáme na to, co se povedlo, co se nepovedlo a co chceme do příštího dílu zlepšit. Hitman 3 totiž dříve či později bude a my jsme na něj připravení!

Adam

Přiznám se, že jakkoliv mě Hitman 2 bavil, mise v „prvním“ Hitmanovi mi sedly mnohem víc. Minimálně Paříž a Sapienza jsou pro mě osobně téměř vrcholem hitmanovského level designu, nicméně dvojka o moc pozadu není. Hned úvodní mise na exotických závodech v Miami dokazuje, že tvůrci pořád ví, jak navrhnout supr úroveň a napěchovat do ní jednu zajímavou příležitost vedle druhé. Miami je tak společně s Bombají mojí asi nejoblíbenější úrovní z celé dvojky.

zdroj: Archiv

Vašek

Na mě, milý kolego vrahu, udělaly mapy z dvojky asi lepší dojem než ty z jedničky. Každá byla něčím zajímavá, a tím nemyslím skutečnost, že jsem vždycky vymyslel kreativní způsob, jak všechno podělat – buď si pod nohy hodit výbušninu, nebo přecenit nenápadnost mnohonásobné vraždy padací mříží. Například kolumbijská mapa, kde se střídají hustá džungle, tunely, vesnička a luxusní sídlo místního prominenta, působila skoro jako čtyři mise v jedné. A pak je tu samozřejmě Amerika a její překvapivě ozbrojení civilisté…

zdroj: Archiv

Adam

A překvapivě ozbrojené rozstřikovače vody. Je pravda, že zrovna Kolumbie byla vážně zajímavá, nicméně pořád u mě vedou mapy z jedničky. Na druhou stranu podle mě ve dvojce přitlačili vývojáři na pilu co do možností a kreativity. Asi by to šlo exaktně spočítat, což jsem samozřejmě nedělal, ale čistě subjektivně mi přijde, že jsem měl ve dvojce volnější ruce. Ne snad že by mě jednička nějak výrazně omezovala, ale teprve dvojka jako by mě naplno pustila ze řetězu. My jsme si ten řetěz kolem sebe teda dobrovolně uvázali díky Hitman Roulette, ale možná právě některé vylosované možnosti mi takhle zpětně přišly důmyslnější a zajímavěji vymyšlené než v jedničce.

zdroj: Archiv

Vašek

Je pravda, že některé momenty působily jako promyšleně navržené výzvy, ne jako produkt náhodného generátoru čísel. Když ses musel vydrápat nahoru na věž, aby sis tam na sebe oblékl plátovou zbroj a následně zařídil, že zadnice kolemstojících stráží poznaly pořádně temný středověk… Zlaté časy, už teď mi ten Hitman chybí. Ale příště už si ho zase dáme naživo, co ty na to? Náš experiment s offlinovým hraním se úplně nesetkal s úspěchem, hlavně kvůli našemu příšernému time managementu.

zdroj: Archiv

Adam

Time management jsme neměli nejlepší, to je pravda. Hitman 3 bude, to už víme jistě a je to jen otázkou času. A do té doby promyslíme jak (a jestli vůbec) to uchopit. Každopádně Hitman 2 je sotva za námi, vývojáři ho mimochodem pořád podporují, a tak se nabízí otázka: Plánuješ se do „světa zabíjení“ ještě vůbec vrátit? Sám, samotinký, a jen si tak z hecu proběhnout některou z misí? Nebo ti ty naše eskapády stačily?

zdroj: Archiv

Vašek

Adame, když si člověk jednou Hitmana zahraje s tebou, už ho nemůže hrát s nikým jiným, natožpak sám. Smajlík srdíčko. A navíc, co kdyby mě to začalo bavit, doopravdy bych se hru naučil a příště všechny mise prošel jako silent assassin bez jediného poplachu? To by pak už přece ani nebyla hra. Nic takového, pěkně se vždycky na začátku videa musíme rozpomínat, kterým tlačítkem se člověk přikrčí!

zdroj: Archiv

Adam

Awwww. Smajlík srdíčko. Je pravda, že naše neustálé zapomínání ovládání způsobené dlouhými pauzami (hráli jsme to tuším skoro půl roku!) mezi epizodami nebylo zrovna elegantní. To musíme do příště eliminovat, stejně jako všechny potenciální cíle i náhodné kolemjdoucí. Na nevyřčenou otázku (a tak pěkně jsem ti na ni nahrál!) řeknu, že teď bych si popravdě proběhl některou mapu z jedničky. Zároveň jsem ale zvědavý, do jakých lokací zavítáme příště. Myslíš, že by po tolika dílech v sérii mohlo dojít třeba i na Prahu? Nebo libovolné fiktivní město zasazené do Česka? „Good morning, 47. Your target is in Prčice, a small village near Prague, Czech Republic.“

zdroj: Archiv

Vašek

Když už se Česko ve hrách vyskytuje, většinou je zastoupené nějakým pěkným středověkým hradem, který už jsme si bohužel prošli v poslední misi dvojky, takže na opakování bych si nevsázel. Jó, kdyby vývojáři měli tu odvahu a nechali Agenta 47, ať se plíží v prasečinci za bývalým JZD převlečený za vnadnou selku, to bych jim vysekl poklonu! Stejně jako kdybychom ve trojce mohli infiltrovat Pražský hrad, třeba v převleku tiskového mluvčího… Ale spíš mám pocit, že to nevyjde.

zdroj: Archiv

Adam

Teda nevím, jak by 47 vypadal jako vnadná selka, ale je pravda, že za ženy se v Hitmanovi převlékat nemůžeš. Což je možná trochu škoda, protože Hitman vždy, a v posledních dvou dílech obzvlášť, balancoval na tenkém ledě vážnosti a parodie sebe sama. Možnost převlékat se za ženu, alespoň v některých příběhových situacích, by mohla posunout hru ještě blíž k parodii a nabídnout obzvláště absurdní situace. Kdybych si měl ale vybrat jednu věc, přál bych si do příštího dílu větší flexibilitu pohybu, respektive mnohem obratnějšího Agenta 47. Nemusel by to být zrovna expert na parkour, ale stejně tak by nemusel být tak toporné a těžkopádné dřevo.

zdroj: Archiv

Vašek

Ach, jeho známé ležérní vyklusávání, zatímco se mu do zad zarývají bzučící kulky… Ale na druhou stranu je potřeba si dávat velký pozor, milý Adame, aby nám tady nevznikal nějaký holohlavý asasín! Tedy, myslím konkrétně ten druh se skrytými čepelemi a nesmírnou důvěrou v nadýchanost kupek sena. Hitmanovým stylem je vychytralý převlek, nikoliv skoky ze střechy – z nových lehounce asasínských prvků upřednostňuji možnost schovat se v davu třeba před schovávačkou v hustém zeleném podrostu. Ale je pravda, že Hitmanovy lezecké schopnosti nám oběma mnohokrát přišly vhod. Když Zeppelíni zpívali o schodech do nebe, určitě měli na mysli okapy. Takže koneckonců proč ne – jen ať je ve trojce Agent 47 obratnější a rychlejší! Mně se to bude hodit, až zase nějakou nešikovnou vraždičkou píchnu do vosího hnízda a začne mě nahánět armáda strážných. Kdo uteče, vyhraje. Kdo klusá, umírá. Tak nějak.

zdroj: Archiv

Adam

Přesně tak, a zrovna s tím „kdo uteče, vyhraje“ máme oba bohaté zkušenosti. Ať už bude Hitman 3 jakýkoliv, stejně se do něj pustím(e). V takovémhle tříáčkovém a sandboxovém podání je totiž ve stealth žánru asi jediný, ale stejně to není jednooký mezi slepými. Hitman je super, (skoro) vždycky byl super a já se na trojku už těším. Mezitím dostaneme další Desperados i Commandos, takže bude co hrát.

LongPlay prvního Hitmana:

Nejnovější články