Overwatch oživuje hratelnost banováním hrdinů, nebudou je ale vybírat hráči
zdroj: tisková zpráva

Overwatch oživuje hratelnost banováním hrdinů, nebudou je ale vybírat hráči

1. 2. 2020 11:44 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

Týmová střílečka Overwatch stojí z velké části na aktuální metě a situačních schopnostech hrdinů, kteří mohou být na specifických mapách pěkně otravní. Blizzard by chtěl trochu opepřit taktickou složku hratelnosti a přichází s možností banů konkrétních postav. S obdobným systémem jste se mohli setkat třeba v Rainbow Six Siege, v Dotě 2 nebo v další MOBA hře od Blizzardu, Heroes of the Storm. V případě Overwatche to ale nebudou hráči, kdo povládne banovacím kladivem.

Overwatch míří do své 21. sezóny a jeho šéf Jeff Kaplan ve včerejším vývojářském deníčku představuje novinku, která by měla zabránit některým hrdinům, aby metě vládli příliš dlouho. Systém Hero Pool bude fungovat v kompetitivním módu, velký rozdíl oproti obdobným systémům ale tkví v tom, že se nebude banovat v jednotlivých zápasech. Namísto toho Blizzard bude na týdenní bázi vybírat hrdiny, za které si v daném období prostě nezahrajete.

„Někteří hrdinové nebudou zahrnutí v nabídce. Například, modelová situace – začíná 21. sezóna, nemůžete hrát za Orisu, Sigmu, Mei a Moiru. Hráči budou muset přijít se strategií bez těchto čtyř hrdinů, týden zkoušet nové možnosti, a pak se možnosti výběru zase změní,“ vysvětluje Kaplan.

zdroj: Archiv

Zároveň zdůrazňuje, že se tato novinka vztahuje pouze na kompetitivní mód, nikoliv na rychlou hru nebo arkádový režim. Navíc jde spíše o experiment, Blizzard se kupříkladu může rozhodnout období zkrátit či prodloužit, případně přidat ještě možnost banovat další hrdiny v konkrétních zápasech. Profesionální Overwatch League se opatření týká taky.

Kaplan se rozpovídal také o systému „experimentální karty“, který má být reakcí na příliš pomalé změny v balancování postav. Velké updaty Blizzard většinou testuje na svých PTR serverech, což ale zabírá hodně času a navíc se týká jen PC. Divoká karta by měla obdobné prostředí pískoviště přinést i na konzole.

Půjde o samostatný mód, kde se spíš než bugy bude testovat právě balanc map a postav. Navíc se vám z něj budou oproti PTR započítávat zkušenosti, o které byste při restartu normálně přišli. První test by měl přijít během několika týdnů. Podle Kaplana chce být Blizzard se změnami méně opatrný než dřív a klidně občas něco přepálí, aby to spěšně mohl vyladit. Chtějí tím zabránit ustálení mety a nutit hráče Overwatche ke kreativnějšímu řešení situací a adaptaci.

Velké změny samozřejmě všechny čekají s příchodem Overwatch 2, který by měl dorazit během letošního roku. Ještě předtím se ale Blizzard zaměří také na cheatery, jimž by měl z velké části zatnout tipec únorový update 1.45.

Nejnovější články