Celá pointa tkví v tom, že z určité části staré hry by se pomocí emulace a cloudu mohla stát trochu jiná část hry. Takový cloudový remix. U starých a na dnešní dobu příliš těžkých her by se mohl upravit třeba souboj s bossem či obtížná pasáž nebo by mohlo dojít k oživení starého konceptu. Pro vývojáře má být celý systém jednoduchý natolik, že by se údajně nemuseli vůbec přehrabovat ve starém kódu hry, ale řešili by všechno jen přes cloud. Starým hrám by mohla realizace patentu jménem “Suspending State of Cloud-based Legacy Applications” vdechnout nový život.
“Namísto dohrávání stejné úrovně pořád dokola si hráči i u starých her často přejí nové výzvy. Jako odpověď na tuto potřebu by sloužily mini hry. V rámci jedné mini hry by mohl hráč plnit nové úkoly nebo vyzvat přítele na souboj o lepší skóre. A to vše ve formátu, se kterým se při designování původní hry nepočítalo,” píše se v patentu z roku 2013, zveřejněném až nyní, kterého si všimli na NeoGAFu.
Sony navíc počítá s tím, že hráč už původní hru zná - zná postavy, prostředí a mechaniky a tak je prý velmi pravděpodobné, že si novou cloudovou mini hru vyzkouší. Patent uvádí konkrétní příklad mini hry vložené těsně před závěrečným bossem - pokud designéři uznají bosse za příliš jednoduchého, mohou vám například během mini hry omezit počet životů.
Mini hru pak do staré hry dostanete pomocí triggerů a snapshotů, který popisuje zase jiný patent. Stručně řečeno můžete do staré hry, například z prvního PlayStationu, nasázet několik bodů, ve kterých se spustí mini hra - ta už poběží z cloudu, takže designérem umístěný trigger spustí skript ze serveru, který pak skrze emulaci implementuje a spustí onu mini hru. S trochou fantazie se tak dá systém použít pro vytváření DLC do starých her, pro reklamy, mikrotransakce, různé arény, multiplayerové věci... Prakticky cokoliv, co by dávalo v kontextu dané hry smysl.
Není žádným tajemstvím, že dlouhodobou vizí Davida Perryho a jeho Gaikai týmu je, aby byly přes cloud dostupné všechny hry ze všech PlayStation platforem a to na všem - i na konkurenčních či mobilních platformách. Toho se letos skutečně nedočkáme a bůh ví, jestli to nebude třeba i za pět a více let, ale lze si lehce představit, jak by se přes takovou cloudovou úpravu mohly upravovat kusy starých her například pro dotykové displeje. Ostatně přímo v patentu se mluví například o tom, že by se to mohlo použít i pro vyřešení rozdílů pro chod hry třeba z PSOne na PC. Samozřejmě to ale může být taky jen takový ten patent “pro jistotu” a nic z toho nikdy neuvidíme v praxi. Nebyl by to první, ani poslední případ.