PC verzi Destiny spíše nečekejte, Bungie na ni nemá kapacity
zdroj: tisková zpráva

PC verzi Destiny spíše nečekejte, Bungie na ni nemá kapacity

5. 11. 2013 20:21 | Téma | autor: Petr Poláček |

Destiny je velmi ambiciózní akční titul od Bungie (série Halo), který hodlá v dokonalé symbióze spojit singleplayer dobrodružství s kooperativním multiplayerem. Do mixu vhazuje i létání vesmírem a další sympatické prvky, které ze hry dělají jeden z nejvíce očekávaných titulů příštího roku. Jedna věc však Destiny chybí – PC verze. Hra má příští rok vyjít na prakticky všech konzolích (současných i budoucích) vyjma WiiU, ale případné vydání PC verze nechtějí tvůrci série Halo potvrdit, ani zcela jasně zamítnout. Bohužel se tahle agonie protahuje i po rozhovoru redaktorů IGN s komunitním managerem a hlavním scénáristou Destiny, Ericem Osbornem.

Osborne už v květnu na dotaz, zda se někdy dočkáme PC verze Destiny, odpověděl vyhýbavě: „Neřekli jsme ano, neřekli jsme ani ne.“ Připomínal tehdy, že vydat hru jako Destiny zároveň na čtveřici platforem je dost složité a PC verze by situaci ještě zkomplikovala. Nyní Osborne na dotaz ohledně PC verze reagoval obdobně. Opět nebyl schopen říci, jestli Bungie o PC verzi alespoň přemýšlí, nebo jestli jde o utopii.

„Vydat hru na čtveřici platforem je velká výzva a zároveň obrovská příležitost představit hru novému publiku. Víme, že spousta lidí volá po PC verzi a je tedy spousta hráčů, kteří by nám za ni mile rádi zaplatili. Zároveň se ale musíme stoprocentně soustředit na to, abychom nabídli dostatečně kvalitní zážitek ze hry na platformách, na nichž hra vyjde. Rozhodně nechceme tříštit naše síly tak, aby to negativně ovlivnilo verze pro jiné platformy. Teďka se prostě soustředíme na čtyři platformy, což je sám o sobě pěkně těžký úkol.“

Osborne zkrátka říká, že i pro Bungie představuje vydání Destiny na čtveřici platforem velmi obtížný úkol, což se dá pochopit. Studio dlouhá léta vytvářelo a vydávalo hry pouze pro Xbox platformy, nemá tedy s multiplatformním vývojem takové zkušenosti, aby si trouflo i na PC verzi. Konzolové platformy jsou navíc uzavřené a nestraší vývojáře milionem hardwarových konfigurací, které se velmi obtížně testují a vyžadují nemalou péči po vydání hry. Destiny je navíc, budu se opakovat, velmi rozsáhlá a ambiciózní hra, což by starost o PC verzi po vydání výrazně ztížilo. Stačí se podívat, jaké problémy řeší vývojáři s PC verzemi Battlefield 4 a Call of Duty: Ghosts. Destiny přitom svým konceptem a množstvím obsahu obě hry hodlá překročit.

Nechuť potvrdit, nebo vyvrátit případné vydání Destiny na PC sice dává hráčům naději, že se PC verze někdy dočkají. Jakkoli ale nechci být cynik, být vámi bych na PC verzi zapomněl. Bungie mají nyní objektivní důvody, proč na PC verzi nepracují. A s ohledem na to, že budou Destiny obsahově po vydání podporovat, ten čas zjevně nebudou mít ani později. Jestli nyní Bungie nechce případnou PC verzi potvrdit, ani popřít, tak je to spíše jen snaha nevyvolat negativní reakci hráčské komunity. Je to škoda, ale tak to je.

Nejnovější články