Pete Hines z Bethesdy vysvětluje: „Creation Club nenabídne mody, ale oficiální obsah“
zdroj: tisková zpráva

Pete Hines z Bethesdy vysvětluje: „Creation Club nenabídne mody, ale oficiální obsah“

19. 6. 2017 16:53 | Téma | autor: Václav Pecháček |

Patrik dal minulý týden dohromady článek o nové iniciativě Bethesdy s názvem Creation Club, která se (zatím) týká speciální edice Skyrimu a čtvrtého Falloutu. Ve zkratce jde o jisté oživení nápadu na placené mody, který před pár lety způsobil kalamitu negativního ohlasu, až na to, že tentokrát si budou lidé za skutečné peníze kupovat pouze produkty vyvíjené nebo alespoň schválené a otestované samotnou Bethesdou, zatímco moderské scény se změna nedotkne. Firemní viceprezident pro marketing Pete Hines v rozhovoru pro Gamespot dovysvětlil, jak přesně bude Creation Club fungovat.

„Chceme dál vytvářet obsah pro Skyrim a Fallout 4, chceme vytvořit ekosystém, který funguje napříč oběma hrami, ale zároveň chceme nechat modifikace tak, jak jsou,“ vysvětlil Hines. „Chceme to dělat sami, ale také přivést externí vývojáře nebo dokonce lidi známé tím, že vytvářejí mody. Ale nepřivedeme je jako modery. Budou z nich herní vývojáři; abychom jim nějaký projekt povolili, musí splnit určitá kritéria, nesmí to být něco, co už vytvořili jako mod a řekli si, že to chtějí prodat skrz Creation Club. O tom to není.“

U zmínky o začlenění externích vývojářů do celého procesu stojí za to se na chvíli zastavit. Na první pohled by se mohlo zdát, že jejich přítomnost poněkud podkopává celou myšlenku „děláme si to sami“, podle níž v Creation Clubu nejde ani tak o mody, jako spíš o miniaturní kousky DLC. Hines ovšem upozorňuje, že stejná strategie je použitá i při vývoji samotných her: „Když potřebujeme spoustu různých květináčů, neděláme si je celý den sami. Naši vývojáři se soustředí na důležitější záležitosti a outsourcují květináče někomu jinému.“ Podstatné je, že i „cizí“ produkce projde stejným schvalovacím sítem, jako obsah vytvořený jádrem Bethesdy.

Nabízí se důležitá otázka. Jak se vlastně produkty, které si budete moci koupit skrze Creation Club, liší od modů, jaké si zdarma stáhnete například na Steam Workshop? Předně mají zaručenou jistou úroveň kvality, ale také kompatibilitu mezi vším, co si koupíte. Nestane se vám, že byste museli jedno mini DLC vypnout, protože koliduje s nějakým jiným. Všechno bude také spolehlivě fungovat se starými uloženými pozicemi. A co je také velice podstatné – jedná se o oficiální obsah. Na rozdíl od modů tak nepřijdete o achievementy a trofeje, a navíc dojde i k patřičné lokalizaci.

Zatím není jasné, v jakých mantinelech se budou pohybovat ceny za jednotlivé mody či DLC. Podle Hinese bude hodně záležet na tom, o jak velký přídavek půjde. Cenovka se tím pádem může hodně lišit produkt od produktu. „Všechno závisí na lidech, kteří budou obsah tvořit. Mohou nám říct: Chci udělat tohle a tohle. My to pak schválíme a oni na tom začnou pracovat.“

Je tedy jasné, že za celý nový herní mód – například survival do Skyrimu – asi zaplatíte diametrálně odlišnou sumu než za nové brnění na koníčka, ale ceny by měly být dost nízké, aby reflektovaly, že obecně půjde o drobnější rozšíření. Nakoupené kredity pak můžete utratit za vylepšení jak Skyrimu, tak Falloutu, aniž byste museli podnikat dvě různé transakce.

Zdá se mi, že tady se vážně není nad čím vzrušovat. Mody si jedou dál ve své uchvacující neregulované formě, explodují kreativitou a zdarma vytvářejí nové vesmíry (jen si vzpomeňte na skvělou totální konverzi Enderal). A kdo se nechce patlat s nejrůznějšími problémy, které s sebou tyhle neobroušené diamanty přinášejí, ten si může za pár babek oficiálně dokoupit, co se mu zachce, aniž by se s tím pojilo nějaké riziko.

Na dosah ruky budou nové zbraně, nepřátelé, skin jako Link (ajaj, tuhle díru na trhu už zaplnilo Nintendo), časem možná i větší přídavky. Zkrátka ideální situace pro všechny hráče obou her. Creation Club bude spuštěn někdy v průběhu léta na PC, Xbox One a PlayStation 4.

Nejnovější články