Phil Spencer by na Xboxu chtěl víc RPGček, ale realita tomu zatím příliš neodpovídá
zdroj: tisková zpráva

Phil Spencer by na Xboxu chtěl víc RPGček, ale realita tomu zatím příliš neodpovídá

22. 11. 2019 9:53 | Téma | autor: Jan Slavík |

Když byl hlavnímu výkonnému řediteli herní divize Microsoftu, Philu Spencerovi, v rozhovoru pro Xbox On přednesen dotaz od fanoušků, jaký druh her by rád viděl na Xboxu v širším zastoupení, vyznal se z podpory RPGček a prohlásil, že je považuje za žánr, na který by se firma měla zaměřit. Ale moc to zatím nedělá.

„Když se ohlédnu třeba na první Mass Effect, na kterém jsem pracoval, nebo na Jade Empire či Fable, vzpomínám si, že už tenkrát jsme RPG považovali za důležitou věc,“ začal Spencer historickým okénkem a pak přešel do přítomnosti: „Sledujeme-li, jak Xbox Game Pass roste víc a víc, je jasné, že se rozšiřuje i plejáda žánrů. Ať už jde o žánry, co se těší renesanci zájmu, nebo vývojáře, kteří zkouší nové přístupy, protože vědí, že mají své věrné publikum a tudíž mohou experimentovat s tím, jak mu předají své příběhy. Ale ano, myslím si, že RPG je pole, na které bychom se měli více zaměřit.“

Což zní jako dobrá zpráva – obzvlášť, pokud máte rádi RPG, samozřejmě. Chcete-li se podívat na celý rozhovor, najdete jej níže:

zdroj: Archiv

Odráží se ale podobné prohlášení v realitě? Chuchvalec studií vlastněných Microsoftem, co mění každou druhou středu v měsíci jméno a momentálně je známý jako Xbox Game Studios, tvoří v tuto chvíli třináct týmů. Nebudeme-li počítat interně založené skupiny věnující se vydavatelství a podobně.

Vcelku jasní jsou relativně nedávno získaní specialisté z InXile a z Obsidianu. Wasteland 3 od InXile se před týdnem připomněl novou upoutávkou a The Outer Worlds od Obsidianu posbíral převážně kladná hodnocení. Trochu méně přesvědčivě zní oznámení podivné hmyzí zhůvěřilosti jako dalšího titulu, na kterém se v Obsidianu pracuje, ale má naštěstí jít jenom o bokovku, nikoliv tedy hlavní zaměření studia.

Něco velkého by se teoreticky mělo dít v Playground Games. Už v roce 2017, tedy před oficiální akvizicí Microsoftem, spustilo studio vlnu zbrojení. Výsledkem byl nový dvousetčlenný tým, v němž byli k nalezení i vývojáři, co dříve pracovali na GTA 5, Metal Gear Solid V či Hellblade. Nová skvadra se pustila do vývoje akčního RPG s otevřeným světem a lze předpokládat, že v něm pokračuje i pod Microsoftem, ale titul prozatím nebyl oficiálně oznámen.

A jinak nic moc. Hra na hrdiny by se teoreticky dala očekávat od Rare, ale místo toho přišlo oznámení nejspíše explorativní adventury Everwild. Mojang vyvíjí Minecraft Dungeons, ale to už bychom pak štítek s označením RPG mohli vlepit vážně na cokoliv. Co dělá Double Fine, neví nejspíš ani Double Fine, v Ninja Theory se vyrábí děsně moderní arénovka Bleeding Edge a Compulsion podle všeho nedělá pro jistotu nic.

Nepříliš povzbudivě působí i pohled na druhou stranu herní řeky Styx, do území zapomnění. Microsoft stihl zavřít nebo rozpustit a pohltit celkem devatenáct studií, mezi nimi i legendární Lionhead, tedy autory Fable, když byla v plném proudu práce na Fable Legends.

Moc výbuchů radosti nezpůsobilo ani zrušení akčního RPG Scalebound vyvíjeného mistry z PlatinumGames. Obě hry ostatně zmiňuje Patrik ve svém článku o zrušených projektech a jednalo se mimochodem o události z let 2016 a 2017, kdy už byl Spencer ve vedoucí funkci.

Z čehož se rozhodně nesnažím vyvádět žádné pompézní závěry, jen opatrné upozornění, že pokud se nejednalo ze Spencerových úst o pouhé osobní přání a koncern se vážně chce soustředit více na RPG, jedná se spíše o hudbu budoucnosti než něco, co by už v současnosti bylo v plném proudu.

Nejnovější články