Platy v herním byznysu
zdroj: tisková zpráva

Platy v herním byznysu

20. 4. 2008 13:13 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Lidé v herním průmyslu jsou z pohledu evropských kolegů milionáři. Které profese jsou nejlukrativnější? TÉMA

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Na serveru Gamasutra zveřejnili každoroční čísla ve vztahu k platům v herním průmyslu v Severní Americe. Průměrný roční příjem byl v roce 2007 lehce vyšší oproti tomu předcházejícímu. Nyní činí 73 tisíc dolarů (cca 1,1 mil. Kč, rok předtím to bylo o tři stovky dolarů méně), a rozložení téhle sumy mezi jednotlivé posty je následující. Nejvyšší roční plat mají lidé v obchodním oddělení a marketingu - v přepočtu 1,6 milionu korun. V případě vedoucích pracovníků, kteří jsou v oboru šest a více let, se tohle číslo může vyšplhat až přes 2 miliony korun.

Další v pořadí jsou programátoři, což je největší skupina s nejvyšším dosaženým vzděláním, které se v tomhle případě přetransformuje do průměrné roční gáže 1,3 milionu korun. Špatně na tom ostatně nejsou ani v produkci, kde mají mít v průměru ročně o sto tisíc korun méně. Bez zajímavosti není, že právě na tomto "herním" postu je největší procentuální zastoupení ženského pohlaví (zdravíme na tomto místě Jade Raymond z Ubisoftu :) - 18% zaměstnanců se rekrutuje z řad hezčí poloviny lidstva. A jdeme dále, výtvarníci v sekci Art & Animation pobírají průměrně milion korun a jen tak na okraj, i tady je hodně vysoké procento vysokoškolsky vzdělaných lidí, 66% má nejméně bakalářský stupeň.

Herní designéři si vloni vydělali přesně milion korun, relativně nový, či chcete-li ,mladý obor v herním byznysu - scénáristé, pak 812 tisíc korun. To už na téhle hierarchii padáme stále níž, téměř na samém dnu jsou testeři s průměrným ročním platem 613 tisíc korun, kteří navíc mají i nejnižší profit v případě nejrůznějších bonusů a odměn nad rámec stálých platů, což je příliš variabilní suma na to, aby se s ní tady počítalo a mohla být zohledněna ve studii. Zde stojí za to prozradit, že naopak nejvyšší finanční kompenzaci mají lidé v byznysu a marketingu. Zpátky k testerům, kde výše naznačená suma dramaticky narůstá s počtem roků v herním průmyslu, lidé s více jak šestiletou praxí jako testeři už mají v průměru milion korun. Ale vydržte tam takhle dlouho, testování her je vpravdě úmorná práce.

Níže, ale rozhodně ne na konci řetězu ve frontě na gáži si stojí zvukaři, neboli sound designéři s průměrným platem 1,1 milionu korun, z nichž je valná část v herním segmentu přes šest let, nicméně více jak třetina předtím pracovala v sekci game design. Inu při pohledu na čísla to chápu, proč zvedli kotvy, také bych šel za lepším :) A když je tak řeč o lepším, určitě by bylo dobré v závěru zmínit, že v USA jsou tyhle platy výrazně vyšší než kupř. v Evropě. Jestliže jsme na začátku zmiňovali průměrný roční plat v herní sféře za velkou louží - oněch 73 600 amerických dolarů, v Evropě je to pro rok 2007 pouze 52 408 dolarů (823 000 Kč)! To i v zmrzlé Kanadě jsou na tom lépe - 63 731 dolarů (milion korun).

zdroj: Gamasutra

mart

Nejnovější články