Podle Branavana je na to potřeba mimořádně sofistikovaného programu, který se nesloží ani pod komplikovanějšími scénáři a umí reagovat na několik způsobů. Je však těžké napsat program, s nímž by počítač na základě vlastní inteligence vyhrál jakoukoliv hru.
Pokud ovšem stroje necháme používat manuály, jejich chápání se rapidně zvýší, ale ani tehdy není výsledek předem zaručený: manuály obecně poskytují jen rady, urgují hráče, aby klikal pravým tlačítkem myši, hýbal kurzorem nebo analyzoval herní menu, což ne vždy vede k úspěchu. Správně pojatý software si ze čtení manuálu ale odnese to podstatné a přitom pořád pracuje na základě vlastní inteligence a znalostí, které během analyzování textu získal.
Program od Branavana a Silvera tuhle metodu dotáhl do extrému: na základě informací z obrazovky Civilizace porovnává počítač slova s těmi, které zahlédl v manuálu, zkouší vymýšlet vlastní teze na jejich použití, a pokud má pocit, že se to daří, začne je používat. Někteří vědci jsou toho názoru, že počítače s lepším výpočetním výkonem by v podobných případech měly lepší úspěchy, studenti ale nesouhlasí - jejich cílem nebylo dosáhnout ne 100% úspěšnost, ale dokázat, že extrahováním informací z manuálu se stroje umí učit a tím pádem, řekněme, sami přemýšlet. Kdo ví, možná že ten Skynet jednou ještě opravdu přijde.