Pokračování mělo rozvíjet myšlenku takzvaných městských legend – jednou takovou se totiž stal samotný příběh Alana Wakea a jeho zmizení. Ve hře bychom se dle původních plánů ocitli v příběhu viděném z pohledu dokumentaristů. Titul tedy zřejmě měl rozvíjet myšlenku toho, kdo vlastně ten Alana Wake byl a kam se tak záhadně poděl s tím, že významnou roli by opět hrál záporák jménem Mr. Scratch, který se objevil i v American Nightmare.
Video i článek představují řadu zajímavých vylepšení konceptu původní hry – autoři například plánovali podstatně akčnější a živelnější souboje s nepřáteli. Ti by zároveň více využívali prostředí. Ve videu je například vidět pár naskriptovaných situací se zasekáváním zbraní do překážek, monstra bránící se urvanými dveřmi od aut, a tak podobně.
Video rovněž ukazuje koncept s přepisováním reality, kdy hlavní hrdina pozměňuje prvky svého prostředí tak, aby odpovídala předem napsané fikci. Jedná se o enviromentální hádanky takové, kdy měl hráč upravovat předměty ve svém okolí takovým způsobem, aby vypadaly jako dříve na papíře a aby mu především pomohly vymanit se z dané lokace zase o kousek dále. Pro atmosféru důležitým prvkem pak v takových momentech opět byl hudební doprovod, jenž v prvním díle hrál významnou roli mezi jednotlivými epizodami.
Je nyní otázka, zda se někdy vůbec pokračování dočkáme. Prodejní výsledky původního dílu nebyly vůbec špatné – původní hry se nakonec prodalo na 4,5 milionů kopií a nevidím tedy důvod v tom, aby se finští Remedy v budoucnu do nějakého pokračování nepustili. Pokud tedy bude s kým – prototyp původně selhal na neschopnosti najít vhodného vydavatele.
A ve vzduchu nevisí pouze pokračování jako takové – Sam Lake v rozhovoru pro Polygon zmiňuje rovněž to, že po vydání prvního dílu hry si v týmu sedli a diskutovali nejen o pokračování, ale i možném směřování celého univerza hry, jež mimo Alana poskytuje celou řadu zajímavých postav a tedy i celou řadu jiných příběhů.
Samotná práva na značku vlastní přímo Remedy a, jak jsem již naznačil, ti začali se zmíněným prototypem hry obcházet vydavatele až nakonec opět skončili u Microsoftu. Těm se však něco takového nehodilo do portfolia a chtěli obsahově něco jiného. Něco, z čeho se nakonec vyklubala Quantum Break. Do budoucna však není nic vyloučené a pokračování přijít jistě může. Je však velkou neznámou, kdy a v jaké podobě by k tomu dojít mohlo.