Podívejte se, jak mělo vypadat pokračování hororové detektivky Alan Wake
zdroj: tisková zpráva

Podívejte se, jak mělo vypadat pokračování hororové detektivky Alan Wake

21. 4. 2015 14:58 | Téma | autor: Honza Konfršt |

Velmi zajímavý článek nabízející pohled na nikdy nevydaný koncept zamýšleného druhého dílu Alana Wake přinesl magazín Polygon. Článek nabízí nejen spoustu zajímavých informací ze zákulisí vývoje pokračování temné hororové detektivky, který se ale nikdy nedostal do plných otáček, ale především také přináší více jak 13 minut záběrů z interního dema doplněného o cenné komentáře přímo ze studia Remedy. Video pochází z roku 2010 a nabízí pohled na řadu konceptů a nápadů, jež buďto zatím světlo světa nespatřily, nebo se dostaly do odbočky American Nightmare.

Pokračování mělo rozvíjet myšlenku takzvaných městských legend – jednou takovou se totiž stal samotný příběh Alana Wakea a jeho zmizení. Ve hře bychom se dle původních plánů ocitli v příběhu viděném z pohledu dokumentaristů. Titul tedy zřejmě měl rozvíjet myšlenku toho, kdo vlastně ten Alana Wake byl a kam se tak záhadně poděl s tím, že významnou roli by opět hrál záporák jménem Mr. Scratch, který se objevil i v American Nightmare.

Video i článek představují řadu zajímavých vylepšení konceptu původní hry – autoři například plánovali podstatně akčnější a živelnější souboje s nepřáteli. Ti by zároveň více využívali prostředí. Ve videu je například vidět pár naskriptovaných situací se zasekáváním zbraní do překážek, monstra bránící se urvanými dveřmi od aut, a tak podobně.

Video rovněž ukazuje koncept s přepisováním reality, kdy hlavní hrdina pozměňuje prvky svého prostředí tak, aby odpovídala předem napsané fikci. Jedná se o enviromentální hádanky takové, kdy měl hráč upravovat předměty ve svém okolí takovým způsobem, aby vypadaly jako dříve na papíře a aby mu především pomohly vymanit se z dané lokace zase o kousek dále. Pro atmosféru důležitým prvkem pak v takových momentech opět byl hudební doprovod, jenž v prvním díle hrál významnou roli mezi jednotlivými epizodami.

Je nyní otázka, zda se někdy vůbec pokračování dočkáme. Prodejní výsledky původního dílu nebyly vůbec špatné – původní hry se nakonec prodalo na 4,5 milionů kopií a nevidím tedy důvod v tom, aby se finští Remedy v budoucnu do nějakého pokračování nepustili. Pokud tedy bude s kým – prototyp původně selhal na neschopnosti najít vhodného vydavatele.

A ve vzduchu nevisí pouze pokračování jako takové – Sam Lake v rozhovoru pro Polygon zmiňuje rovněž to, že po vydání prvního dílu hry si v týmu sedli a diskutovali nejen o pokračování, ale i možném směřování celého univerza hry, jež mimo Alana poskytuje celou řadu zajímavých postav a tedy i celou řadu jiných příběhů.

Samotná práva na značku vlastní přímo Remedy a, jak jsem již naznačil, ti začali se zmíněným prototypem hry obcházet vydavatele až nakonec opět skončili u Microsoftu. Těm se však něco takového nehodilo do portfolia a chtěli obsahově něco jiného. Něco, z čeho se nakonec vyklubala Quantum Break. Do budoucna však není nic vyloučené a pokračování přijít jistě může. Je však velkou neznámou, kdy a v jaké podobě by k tomu dojít mohlo.

Nejnovější články