Van Buren bylo kódové označení projektu Fallout 3, který měl být izometrickým pokračováním předchozích dvou her, jak píše Láďa Loukota v tomto článku. Právě na značku Van Buren si společnost Roxy Friday zaregistrovala jako ochrannou známku. Dále si ještě zaregistrovala ochrannou známku Meantime, což bylo zrušené RPG z 80. let, které vyvíjel Brian Fargo jako pokračování Wasteland.
Je to jen další registrační fórek? Zřejmě ne. Roxy Friday totiž před dvěma lety registrovala i ochranou známku Torment, ze které se posléze vyklubal duchovní nástupce Planescape s názvem Torment: Tides of Numenera. Tyto informace navíc vykutala stránka RPG Codex, na což před dvěma lety reagoval Fargo slovy „oficiálně chválím vyšetřovací schopnosti Codexu.“ A poté, co kolegové z RPG Codex odhalili registraci Meantime, Fargo zareagoval: „Investigativní jednotka Codexu je zase v akci.“ Nejde sice o důkaz, ale...
Zaspekuluji si. Wasteland 2 byla úspěšná hra. Bylo by hloupé dále netěžit zjevně atraktivní téma. Před pár dny navíc inXile rozeslali backerům email s poznámkou, že inXile začínají pracovat na dalším nadšeně požadovaném RPG. Myšlenky člověka logicky zavedou izometrickému Falloutu, jenže značka patří Bethesdě. Nepatří ji ale Van Buren, neodmyslitelně spjatá s nešťastným koncem izometrické klasiky pod Interplayem.
Proč tedy neudělat postapokalyptické RPG, které bude mít blíže k Falloutu než Wasteland 2 (což jsou v rámci žánru dost rozdílné hry), ale ponese název Meantime (třeba Meantime: Van Buren)?
Samozřejmě, z Falloutu by nešel přenést herní svět, protože patří Bethesdě. Prostě by vzniklo tahové postapo RPG s jedním hrdinou, ze severní Ameriky... Ano, reálie Falloutu by mi chyběly, ale upřímně beru jakékoliv izometrické RPG a nejspíš nejsem sám.