Podle spekulací letos Assassin's Creed nevyjde, ale příští rok má zamířit do Egypta
zdroj: tisková zpráva

Podle spekulací letos Assassin's Creed nevyjde, ale příští rok má zamířit do Egypta

5. 1. 2016 11:32 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Že by konečně Ubisoft vyslyšel mé prosby a ukončil každoroční kulometnou palbu Assassin's Creedu? Podle neověřených zdrojů a zákulisních informací totiž letos nový díl série nevyjde a na další si počkáme až do roku 2017. Jako primární zdroj informací bohužel slouží jen anonymní uživatel 4chanu, nicméně jím poskytnuté informace se dle serveru Kotaku zčásti shodují se zákulisní šeptandou, k níž se pro změnu dostal právě Kotaku.

Odpočinek v Egyptě

Navíc by to nebylo nijak šokující. Assassin's Creed trpí kvůli každoročnímu vydávání silnou „únavou materiálu“ a i příznivci série, kam se řadím, konstatují, že je prostě toho pobíhání po střechách moc a nezmění na tom nic ani fakt, že Syndicate byl opravdu povedený a zábavný díl. Ubisoft si logicky nemůže chtít zaříznout výdělečnou značku.

Co tedy zdroj z 4chanu tvrdí? Letos nebude Assassin's Creed, to už jsme si řekli. Další díl by se měl odehrávat ve starověkém Egyptě a ponese označení Empire (není to ale název hry, stejně tak Syndicate nesl označení Victory) a bude zasazen co nejvíce do historie, aby byl tým limitován minimem historických faktů, kvůli kterým by se musel omezovat v tvůrčím rozletu. Prý by hra měla být zasazená ještě před zformování boje Asasínů a Templářů.

Empire prý bude hodně zaměřená na příběh a bude co nejméně recyklovat materiál z předešlých her. Hlavní hrdina je bývalý otrok, nemluvný, trochu ve stylu Altaira. Co se týče tak důležité architektury, Empire se bude blížit stylu Black Flag, tedy spíše menší osady a města a mimo ně není moc nač lézt. Hra prý vypadá nádherně, hlavně díky využití širokého spektra barev, tedy sytě žluté pouště, blankytně modré nebe, ostré kontrasty a k tomu třeba vizuální triky jako na obzoru se mihotající fata morgána. K ruce pak budete mít i cvičeného orla.

Řecko, Řím, ale jak?

Ze hry prý nakonec byla odstraněna část z antického Řecka, což ovšem ve mně vyvolává pár pochyb (ale o tom níže), nicméně je možné, že kolem hlavního hrdiny vznikne trilogie, v níž se podíváme do Řecka a Říma, podobně jako u Ezia. Zdroj dodal, že hra je vyvíjena primárně na PC? Protože díky architektuře PS4 a Xbox One je portování na ně hračka. Část hry prý pochází z recyklovaného materiálu z nového Prince of Persia. Toho se prý nedočkáme, protože Ubisoft nemá licenci a musel by za ní platit.

Toliko k informacím zdroje z 4chanu. Kotaku potvrzuje, že slyšeli od několika různých zdrojů o existenci Assassin's Creed Empire a to už několik měsíců zpátky. Stejně tak další zdroje hovořily o tom, že další díl série bude ve starověkém Egyptě a vyjde v roce 2017. Zdá se tedy, že opravdu příští rok zamíříme do Egypta. Ale kam?

Tady se objevují pořádné otazníky. Zdroj z 4chanu říká, že tvůrci chtějí mít hru co nejvíce v minulosti a před konfliktem Asasínů a Templářů. Jelikož se v Egyptě nebudou chtít vzdát pyramid, dalo by se čekat, že se podíváme do Staré říše (2700-2200 před.n.l.) kdy se tento typ architektury objevil a je co nejvíce v minulosti. Nicméně, vůbec to nesedí do spekulovaného propojení s Řeckem a Římem. U obou oblastí můžeme počítat s nějakou solidní základnou pro historickou exkurzi od 8. století př.n.l. a pokud by Ubisoft chtěl ukázat ikonickou antickou architekturu, posunujeme se do alespoň 4. až 3. století, kdy už dávno nejsme v době, která by byla historickými dokumenty jen pramálo popsaná. Jednoduše, nejde mít Egypt s menším zdrojem historických pramenů a známý Řím a Řecko v jedné časové linii.

Ještě, že máme stroj času

Samozřejmě, vše se dá vyřešit cestováním časem. V Syndicate jste si mohli odskočit do první světové války (schválně kolik z vás tenhle pořádný, nepovinný, segment minulo?) a místní hrdina (respektive jeho současné alter ego) může skočit o několik generací dál do známé středomořské antiky. Co se týče mytologie specifické pro Assassin's Creed, první zmínky o aktivitě Templářů (kteří si tak ještě neříkali), sahají do Persie 6. století př.n.l. a první akce Asasínů tamtéž o sto let později. První akce Asasínů v Egyptě se váže až ke Kleopatře.

Vzhledem k tomu, jak moc v posledních dílech tvůrci pracují na postavě a motivech Juno, zápletka si vysloveně říká o to, abychom se podívali na začátek střetu organizací později známých jako Templáři a Asasíni. Upřímně, nejlépe by Empire sedla egyptská Pozdní doba (665 – 332 př.n.l.), kdy se pomalu hroutí dynastické zřízení a Egypt je vystaven mnoha zahraničním i vnitrospolečenským tlakům. Navíc by se dalo stihnout antické Řecko v rozkvětu, klidně i s Řecko-perskými či Peloponéskými válkami (a nebo i vzestup Makedonie).

Pravda, Římská říše v republikánské fázi teprve expanduje po Apeninách. Nicméně, Řím jako město už stál (byť ne ještě ve své monumentální podobě) a od Etrusků znal hlavní trio bohů – Minervu, Jupitera a Juno. A tady už naskakujeme na asasínskou mytologii. Samozřejmě, tohle vše by znamenalo, že se děj bude odehrávat v době, která je v Egyptě dobře historicky zdokumentovaná.

zdroj: Vlastní

Jak už ale bylo řečeno, pokud mají scenáristé k dispozici mocné kouzlo v podobě cestování časem pomocí rodové linie hlavního hrdiny, jsou jejich možnosti neomezené. Klidně můžeme začít v Nové říši, podívat se na vzestup kultu Juno v Římě, odskočit si do klasického Řecka a vrátit se do Egypta. Na to vše jde navíc velmi snadno naroubovat celá asasínská mytologie a to bez omezení, protože universum nemá do 1. století př.n.l. mnoho ikonických událostí a je de facto nepopsaným plátnem.

No a pro nás hráče je nejdůležitější, že si (snad) značka rok odpočine, stejně tak i my, a vrátí se v plné síle a snovými nápady. A bez bugů, které tak sužovaly Unity. Tedy pokud je tohle všechno pravda, nicméně indicie naznačují, společně se zdravým byznys rozmyslem, že přechod na dvouleté vydávání, je rozumné řešení.

Nejnovější články