PopCap vysvětluje, proč Plants vs. Zombies 2 vyšla nejdříve na iOS
zdroj: tisková zpráva

PopCap vysvětluje, proč Plants vs. Zombies 2 vyšla nejdříve na iOS

27. 9. 2013 11:40 | Téma | autor: Adam Homola |

Je tomu jen pár dnů, co se na internetu objevila zpráva o pozadí exkluzivity povedeného Plants vs. Zombies 2 pro iOS. Jeden z šéfů EA, Frank Gibeau, totiž na interní schůzce EA řekl, že za zdržení Android verze hry dostali od Applu strašně moc peněz. Zpráva se hned dostala do médií a následně ji popřel jak zástupce Applu, tak EA. Teď se snaží situaci hasit přímo samotný PopCap, který tvrdí, že je pro ně přirozené začít na jedné platformě, udělat pro ni hru pořádně a následně ji portovat na ostatní platformy.

“S touhle hrou jsme jednoduše začali na mobilních platformách, konkrétně na iOS. Je to ale jenom začátek. Vzpomeňte si na Plants vs. Zombies, které vyšlo nejdřív na PC. Až skoro rok poté vyšla hra na mobilech. Přístup, který hodláme razit s PvZ 2 je podobný. Chceme hru pořádně udělat na jedné platformě a ujistit se, že dáváme hráčům skvělý zážitek. Dokážeme si ale představit rozšíření hry na jiné platformy? Rozhodně,” řekl v rozhovoru s a list daily Tony Leamer, franchise bussiness director.

Ano, zní to logicky, ale to by nesmělo Plants vs. Zombies 2 pro Android už existovat. Hra totiž na Android vyšla v Číně a podle samotného Gibeaua se jí “prodává” (myšleno zřejmě jako instalace) šestkrát víc, než na iOS. A to je zatím jen Čína. V celém světě vyjde hra na Android v průběhu října. S původní zprávou přišel Patrick Klepek na Giant Bomb a pořád si za ní stojí - měl ji prý potvrzenou z několika na sobě nezávislých zdrojů jak před zveřejněním zprávy, tak i poté.

EA a Apple jakékoliv placení popřeli a odvolávali se na tradiční vytržení z kontextu. Je asi nepravděpodobné, že by někdo z Applu zaklepal na dveře šéfa EA s kufříkem plným peněz, ale jak Klepek spekuluje, dost dobře se mohlo jednat o smlouvu o masivním propagaci hry na AppStore a jinde. Taková marketingová spolupráce je v herní branži běžná, byť se to může někomu zdát ze strany Applu jako trochu netradiční krok.

Plants vs. Zombies 2 se na iOS těší velkému úspěchu, hru si za první měsíc stáhlo přes 25 milionů hráčů. Tržní podíl Androidu je ale větší, a když se hra jenom v Číně stahuje šestkrát víc, nabízí se otázka, proč ji PopCap neudělal první na Android nebo alespoň na obě platformy zároveň? Místo 25 milionů stažení mohli mít třeba 50 milionů, nebo i víc. PvZ 2 bude nakonec stejně asi všude možně, podobně jako jednička, ale nějaká finanční účast/dohoda s Applem tady vyloučit asi nejde...

Nejnovější články