President Eidosu věří, že pomalý internet brzdí rozvoj her
zdroj: tisková zpráva

President Eidosu věří, že pomalý internet brzdí rozvoj her

19. 10. 2012 13:45 | Téma | autor: Adam Homola |

Významná herní persóna Ian Livingstone, který má teď titul life president Eidosu, promluvil na konferenci Broadband World Forum 2012 a trochu tam ty pány od internetů pokáral. Internet podle něj totiž brzdí hry. Na začátku dvacetiminutové přednášky uvedl neherní publikum do obrazu odcitováním několika čísel a obecně známých faktů. Zdůraznil, že herní průmysl je největší zábavní průmysl a že každý dnes u sebe nosí zařízení, které je schopné hrát hry. Skoro každý hraje hry. Často to jsou ale online hry, které potřebují rychlý a spolehlivý internet a tam je podle něj kámen úrazu. S lepším internetem mohou přijít lepší hry, zjednodušeně řečeno.

“Velké hry potřebují velký internet. Velký bandwidth. Například Call of Duty. Stáhnout každý nový díl Call of Duty trvá déle, než ten předchozí, protože i přes narůstající rychlost intertnetu se ty soubory zvětšují. A je vlastně šílené, že s internetem v našem průmyslu pořád bojujeme. Ve spoustě věcí nás brzdíte. My chceme dělat víc, chceme mít hry bez latence, ale pořád musíme řešit rychlost internetu a nemůžeme se soustředit jen na tvorbu skvělých her,” řekl Livingstone na konferenci.

Livingstone citoval některé odhady, které tvrdí, že by tržby z online her (tedy i digitální distribuce, DLC, mikrotransakce...) mohly překonal krabicové tržby. Nezapomněl ani na streamování her, což bude nejen podle něj velký boom, ale otázkou je kdy. Těžko asi najdeme lepší příklad, kdy nedostatečný internet brzdí herní průmysl, než streamování her. Když jste v Americe poblíž datacentra, tak máte zážitek víceméně bez problémů, ale také to není ideální. Od nás je to už o hodně kompromisech.

Jako hezký příklad dal Livingstone stavbu kanalizací v Londýně v roce 1860, kdy jeden inženýr udělal trubky šestkrát větší, než bylo tehdy potřeba. Prý se mu smáli, kritizovali ho a udělali z něj toho špatného. I přesto to ale udělal a díky tomu se v Londýně nemusel v padesátých letech dělat nový kanalizační systém. Trubky stačily. Na to ihned navázal tím, že internet taky potřebuje “větší trubky,” aby jeho kapacita byla s rostoucím online hraním dostatečná i do budoucnosti.

“Super rychlé hry budou vyžadovat super rychlý internet, proto prosím, poskytovatelé internetu, neusínejte na vavřínech,” apeloval na providery Livingstone. Podle jeho názoru je nedostatečně kvalitní internet také důvod, proč dá Microsoft do svého dalšího Xboxu optickou mechaniku. Pokud by měla další generace konzolí vydržet také necelých deset let, bude tou dobou už optická mechanika zřejmě k smíchu. Teď se bez ní ale pořád ve spoustě zemí neobejdeme.

Kromě apelu na poskytovatele internetu je přednáška zajímavá i pro hráče. Livingstone tam stručně připomíná historii her, svoji roli a své začátky u Games Workshop a Eidosu a jak se to vlastně všechno začalo posouvat na internet a k systému “hry jako služba.” Pokud rozumíte mluvené angličtině, na dvacetiminutovou přednášku určitě mrkněte. Jen trochu škoda že tam nejsou i ty slajdy.

Nejnovější články