Případ sexistické reklamy v Británii vybízí k zamyšlení
zdroj: tisková zpráva

Případ sexistické reklamy v Británii vybízí k zamyšlení

25. 3. 2011 11:20 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Moc zajímavý případ vznikl ve Velké Británii kolem reklamního sloganu obchodního řetězce...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Moc zajímavý případ vznikl ve Velké Británii kolem reklamního sloganu obchodního řetězce GAME. Server GamesIndustry kontaktovala jedna ze zaměstnankyň obchodu s tím, že reklamní kampaň na hry z druhé ruky je otevřeně sexistická a docela ji pobouřila. Oč jde? U zlevněných her je slogan „je levnější než vaše přítelkyně“. PR oddělení GAME se ovšem proti tomu staví. Na celé kauze je pozoruhodné, že obě strany uvádí poměrně relevantní argumenty.

Nejprve strana obviňující (nikoliv žalující, zatím). „Je to otevřeně sexistické. Přítelkyně, děvčata, jsou levná. Jenže to také podporuje stereotyp o tom, že hráči jsou jen chlapi. A samozřejmě, jakákoliv diskriminace je pro zaměstnance GAME zakázána. Nevím proč by to mělo projít celé společnosti“. Nicméně o nějaké žalobě se nemluví, zřejmě ji vůbec nemá v úmyslu. Už jen proto, že nechce ztratit práci. Jak na její prohlášení reaguje PR oddělení společnosti?

„V našich obchodech vítáme každého a reflektujeme, že základna našich zákazníků jsou klasičtí hráči – muži. Chceme být nadále ostří, kontroverzní a naši zákazníci to mají rádi. Zda souhlasí úplně se vším co děláme, je jiná věc. Respektujeme lidské právo na nesouhlas a každý den uvidíte naše zákazníky ve vášnivé diskusi ohledně nejnovějších titulů“.

Na to ona anonymní zaměstnankyně konstatovala: „Nečekala jsem, že se pokusí vše omluvit tradiční kontroverzností marketingu. Mně nevadí ostrý styl, ale vadí mi, že vlastně říkají, že já nejsem ten, kdo kupuje jejich produkty“. Nu a kdo má teď pravdu a kdo je v právu? Těžko říct.

Obě strany mají v něčem pravdu. Obchod je zjevně se svými postupy úspěšný a jen cílí na svou základnu zákazníků. Nicméně, pokud mohu promluvit za sebe, reklama je to stupidní. Obraz hráče, jako člověka, který musí volit mezi hrou a přítelkyní, která pro něj představuje výdaje je... otravně nedospělá a stereotypní. A co vy? Přijde vám vtipná, přes čáru anebo prostě normální?

Nejnovější články