Na základě (nejenom) svých zkušeností z minulosti se vývojářské studio Ustwo rozhodlo, že na Androidu nebudou do své hry implementovat žádnou protipirátskou ochranu. Sami prý dobře vědí, že stejně v řádu dnů dojde k jejímu prolomení, takže by šlo o zbytečné náklady navíc. Podobné zkušenosti mají i jiní vývojáři pro Android, proto se tvůrci z Ustwo rozhodli žádnou formu DRM do hry neimplementovat.
"Nejlíp se na to můžu dívat tak, že drtivá většina z nich by si tu hru stejně nekoupila. Takže kvůli nim neztrácíme peníze. A jsem si jistý, že někteří z nich museli hru doporučit svým kamarádům, kteří třeba nejsou takoví nadšenci do technologií, a hru si mohli koupit. My to vlastně bereme jako bezplatný marketing. Zklamaní poměrem stažených a zaplacených kopií nejsme, protože jsme něco takového čekali ještě před vydáním," řekl v rozhovoru pro Recode producent hry Dan Grey.
Vysoká míra pirátství na Androidu je podle něj ale individuální - záleží samozřejmě na technologické zdatnosti uživatelů, ale též na regionu. Například v Americe se prý míra pirátství na Androidu blíží číslům z iOS, ale v méně rozvinutých trzích či chudších zemích obecně zase šplhá míra pirátství vzhůru. I přesto se vývojáři okamžitému zavádění free to play brání - nejdříve prý chtějí udělat skvělou hru a teprve potom řešit, jaký model zpoplatnění je pro ni vhodný.
Do budoucna tak nejde vyloučit, že studio Ustwo vyprodukuje nějakou free to play hru s mikrotransakcemi. V současné době ale na podobné hře nepracují, a kdyby na to mělo dojít, nepůjde o rozhodnutí založené na ekonomických ukazatelích, nýbrž čistě na tom, že mikrotransakce budou pro danou hru nejvhodnějším řešením. Což případ výborné logické puzzly hry Monument Valley nebyl.