Velké zastoupení budou mít na GDS tvůrci z Warhorse Studios, kteří chystají celkem pět přednášek. Tou první je rovnou keynote Dana Vávry s názvem “Game design v praxi”, která začne krátce po zahájení konference. Danova keynote by prý neměla být žádnou nudnou teoretickou přednáškou, ale “zcela konkrétní návod, jak vytvářet game design pro velkou hru, včetně ukázek dokumentace a příkladů z praxe.” Cílem keynote má být ukázka práce na jednom questu pro hru. Co tam mají pořadatelé GDS dále?
Z Warhorse pak bude následovat ještě Viktor Bocan s přednáškou o herních skriptech, Martin Klíma o procesu a praxi a Michal Hapala o úloze programátorů, když máte hotový engine. Přednáška Romana Zawady z Warhorse o grafice v moderní AAA hře má pak volně navazovat na přednášku Dana Vávry o designu.
„Program je koncipován tak, aby byl v rámci oboru zajímavý pro všechny bez rozdílu specializace – ať již se jedná o programátory, grafiky, game designéry a studenty či profesionály z dalších oblastí“, komentuje program letošního GDS v tiskové zprávě Pavel Barák, předseda sdružení. Celkově letošní GDS nabídne přes 30 přednášek napříč všemi možnými tématy - však se můžete přesvědčit sami při pohledu na dosti natřískaný program.
Z ostatních přednášejících můžeme jmenovat například Lukáše Codra, který poreferuje o tvorbě her v Číně, Michal Rybka poví něco o sbírání starých počítačů, a Zuzana Kostićová rozebere roli žen v počítačových hrách. Zajímavá bude nepochybně také keynote Balázse Töröka a Krzysztofa Krzyścina z CD Projektu o konverzi Zaklínače 2 na Xbox 360. Za Google bude přítomen i Filip Hráček, který bude přednášet o použití Googlích technologií a API nejen pro vývoj her.
Přednášet budou samozřejmě i lidé z 2K Czech, SCS Software, Disney Mobile, Lonely Sock, Microsoftu, Cauldronu a dalších firem. Kdybyste se chtěli na přednášky přijít podívat, tak je potřeba registrace na oficiálním webu konference, kde se dozvíte, jak na GDS dorazit. Vstupné činí 450 Kč pro studenty a 800 Kč pro pracující a zahrnuje celý víkendový program, sobotní párty i občerstvení po celou dobu akce. Páteční a pondělí workshopy je možné si rezervovat za příplatek 100 Kč za každý workshop.
„Letošní GDS je v pátek a pondělí rozšířeno o workshopy, tj. několikahodinové bloky s přímou participací účastníků“, uvedl v tiskové zprávě Jan Jirkovský, producent GDS 2012. „Největší zájem očekáváme o workshop k enginu Unity 3D, jehož popularita i v ČR poslední dobou rapidně stoupá“, dodal Jirkovský.
Další aktivity okolo GDS můžete krom oficiální stránky sledovat i na twitteru či facebooku.