Průlet světem modifikací - dáte si 2. světovou strategickou?
zdroj: tisková zpráva

Průlet světem modifikací - dáte si 2. světovou strategickou?

24. 3. 2012 20:00 | Téma | autor: Tomáš Jung |

Stalo se to vlastně zcela náhodou. Omylem jsem na Steamu spustil strategii Men of War: Assault Squad, na kterou jsem už několik měsíců nesáhl. Skoro jsem zapomněl, jak bezvadně se v ní louskají pancíře, jaké prvotřídní válečné představení dokáže tento titul sehrát a spolknout mě. Začal jsem tedy pátrat, co nabízejí její bezplatné modifikace.

50 minut v masomlýnku

Začnu s tím, co se nabízí nejviditelněji a navíc to vypadá naprosto triumfálně - Dynamic Campaign Generator. Princip je jednoduchý, modifikace vám vygeneruje kampaň složenou z několika map a vy si rozhodujete, na jakou zaútočíte a co obsadíte. Navíc máte pod palcem i nákup jednotek, můžete si zvolit svůj národ, soupeře a dokonce vybavení jednotlivých vojáků.

Zavání to strategickou a taktickou volností spojenou s nekonečným hraním generovaných kampaní. Má osobní zkušenost je ale jiná. Výše popsaný základ funguje, to nemohu popřít, ovšem AI se na předložených mapách jaksi neumí rozhodnout, co podniknout. Nikoho nepotěší, když zjistí, že nepřítel stojí v jednom rohu mapy jako robot bez baterek či nesmyslně útočí na jeden zadaný bod. Zkrátka celé to nemělo šťávu ani logiku a generátor jsem vymazal.

Hledal jsem dál. S falešným úsměvem pouličního prodavače telefonů se ke mně vetřelo hned několik modifikací s cílem udělat válčení realističtější. Několik z nich je skutečně zajímavých a přinášejí to, co hra potřebuje. Třeba po instalaci War Realism Mod už s lehkým tankem nerozbijete dělo jen tím, že do něj najedete, zlepšila se účinnost zbraní, změnila rychlost tanků, ozvučení a samozřejmě přibyly nové kousky arzenálu, jako je můj oblíbený francouzský Char B1 Bis.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jenomže většina těchto úprav realismu je použitelná především pro multiplayer. Pokud mu holdujete, prověřte si také Commanders of War III či mraky upravených skinů techniky či uniforem vojáku. Ale to stále nebylo ono, co by mě chytlo.

Až se najednou zjevily nekonečné bitvy. Modifikace Neverending Battles konečně do hry dostala pořádné obranné bitvy a troufnu si tvrdit, že se jí to daří lépe, než placenému pokusu s DLC. Dalo by se to přirovnat k válečnému Left 4 Dead, i toto je možné hrát v kooperaci a bránit se nekonečným vlnám nepřátel. Vydržíte to 50 minut a máte vyhráno.

Mapy jsou rozdělené na tři linie, a jakmile nepřítel prolomí tu poslední, je s vámi amen. Než začne první vlna útoků (sami si volíte národ nepřítele i váš), máte 12 minut na nákup a rozestavení jednotek. Musíte na to šikovně, myslet takticky a využívat okopů i bunkrů. Během boje pak průběžně dokupujete a lepíte díry, kudy k vám prosakují hordy vojáků i tanků a se zděšením koukáte na množství mrtvých, kteří vypadávají z bitevního masomlejnku. Do uší buší nekonečná kanonáda, výbuchy a výkřiky. Men of War: Assault Squad ve spojení s Neverending Battles naplno předvádí své umění. Doporučuji si jen dát pozor na zátěž grafárny a procesoru - i hardware bude kvičet bolestí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Návrat Half-Life...

Až zase budete instalovat stařičký Half-Life, mám několik dalších tipů, jak si hru užít ještě více a trošku jinak.

Cry of Fear (Stáhnout zde)

Je tady další příběh člověka, kterému modifikace změnily život. Andreas Rönnberg pracuje v DICE, jeho zářezem na pažbě je samozřejmě Battlefield 3 a můžete hádat, jak se k takové práci dostal, nebo co mu k ní pomohlo - jasně jsou to modifikace. Sám zazářil díky prvnímu modu Half-Life Afraid of Monsters, který mu vlastně sloužil pouze jako testovací projekt, aby se naučil modelovat. Naštěstí pro nás ho nakonec pustil na veřejnost. Teď se znovu předvedl v Cry of Fear.

Přestože nyní Andreas maká jako profík na válečné hře, dokázal, že umí velmi dobře dloubat do našich mozků, přesněji do míst, která spouštějí strach. Je mi jasné, že jen málo z vás už má Half-Life nainstalovaný, ale kvůli Cry of Fear byste ze hry měli sfouknout prach, tedy pokud se alespoň trochu rádi bojíte. Osobně vám zaručují, že starý engine Half-Life skoro nepoznáte a nebudete nadávat na grafiku. Budete se plně soustředit na drama kluka Simona a vžijete se do jeho boje s monstry i temnotou.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Paranoia (Stáhnout zde)

Podobně jako v Cry of Fear, ani v modifikaci Paranoia nenajdete náznak původního Half-Life. Brýlatý Gordon je vyměněný za příslušníka speciální ruské zásahové jednotky, která je povolána na likvidaci banditů v místní továrně. Nakonec to však nebudou bandité, ani lidé, ale pořádná banda mutantů, kterým nevadí, že jim chybí kůže a svalovina.

Příběh není tak jednoduchý, jak se vám snažím podstrčit a určitě vás bude bavit. Bylo mi sympatické, že jsem z atmosféry cítil S.T.A.L.K.E.R.a, přestřelky měly dokonalý design a arzenál se neomezil jen na pár známých zbraní. Paranoia má kvalitu srovnatelnou s profesionálním titulem a nelze ji jen tak něco vyčíst.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

O modech telegraficky

The Mutant Factor: Dejte si dohromady Half-Life a F.E.A.R., hoďte to na engine Crysis a máte modifikaci The Mutant Factor. Čekám na ni dlouho, mám ji v zaměřovači a konečně by měla vyjít 1.dubna. Snad to nebude aprílový vtip. Zatím se podívejte na trailer.

12 Angry Tests: Majitelé Portal 2 nespěte! Hra bez zastavení bobtná a jako rozvodněná řeka ji zaplavují čím dál kvalitnější modifikace. Naposledy jsem si nádherně užil singleplayerovku 12 Angry Tests. Je to šestice map - promyšlených, překvapujících a kombinujících snad všechny druhy puzzle, které Portal 2 přinesl. Najdete ho zde.

Náckové v Černarus: Pokud jste se druhoválečně rozbláznili u Men Of War, pokračujte na modifikaci ArmA 2 Invasion 1944. Kdysi jsem testoval její rané verze a nevypadaly věru zle. Brzo se můžete těšit na detailní rozbor tohoto modu, plus menší zpověď autorů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články