První Diablo byla původně singleplayer tahovka pro DOS
zdroj: tisková zpráva

První Diablo byla původně singleplayer tahovka pro DOS

15. 3. 2013 11:10 | Téma | autor: Adam Homola |

Některé hry si během vývoje projdou radikálními změnami a zrovna v Blizzardu jsou na to odborníci. Jen na spočítaní restartů vývoje Diabla III by sotva stačily prsty jedné ruky. Podobně zajímavé změny se však prý děly i u prvního Diabla, které vlastně vůbec nevznikalo u Blizzardu. Možná si ještě vzpomenete, že před lety existovaly Blizzard a Blizzard North. Právě "severní" pobočka vzešla původně z firmy Condor, která Diablo vyvíjela. Condor vydala pár her pod svým jménem, ale v době vydání Diabla už firmu koupil Blizzard a přejmenoval ji právě na Blizzard North.

Jednou ze silných stránek prvního Diabla byla realtimeová hratelnost a z ní plynoucí rychlost, nebezpečí, útěky před nepřáteli a multiplayer. Obojí ve hře ale nebylo od začátku. Původně se hra dělala ještě pro DOS jako čistě singleplayerová tahovka. Souboje neměly být realtime, ale tahové, což by ze hry udělalo něco úplně jiného - vytratilo by se z ní na tu dobu unikátní kouzlo a byla by z toho další Jagged Alliance nebo Fallout, a vlastně by tehdy ani nevznikl zcela nový žánr akčního klikfestového RPG.

Stejné to bylo i s multiplayerem. Ze začátku se s ním nepočítalo, ale pár měsíců před vydáním hry přišel Blizzard s Battle.net. První multiplayerovou online službou, která byla integrovaná přímo do samotné hry. O tyhle zajímavosti se podělil v rozhovoru pro PCGamesn jeden z původních tvůrců a designérů hry, David Brevik, který společně s Ericem Schaeferem a Maxem Schaeferem stál u založení Blizzard North. Mimochodem, Max Schaefer své zkušenosti z vývojem Diablo a Diablo II zúročil v Runic Games, kde vydal povedený Torchlight a jeho taktéž výborné pokračování.

Multiplayerový prvek ovlivnil Diablo natolik, že se hrálo ještě dlouhá léta po vydání. Jak na LAN parties, tak přes internet. Z multiplayeru se stal v Diablu časem natolik populární prvek, až na online prvcích stojí celá trojka. Blizzard se nejen Diablem naučil, že se bude hra díky povedenému multiplayeru hrát mnohem déle, než kdyby byla jen singleplayerová a těží z toho u všech svých kousků dodnes.

Tyhle a podobné vzpomínky veteránů jsou často mnohem zajímavější, než leckteré vývojářské deníčky u moderních her. Není to tak dávno, co jsme se dozvěděli, že k Diablu II měl po Lord of Destruction vyjít ještě druhý datadisk a chystala se i jakási verze Diabla pro Game Boy a PS2. Ani jednoho jsme se nedočkali, ale první Diablo se alespoň podívalo na první PlayStation, na kterém nebylo vůbec špatné. Dvojka už zůstala věrná PCčku a trojka se zase vrátí “ke kořenům” a po PCčku se dostane jak na PlayStation 3, tak PlayStation 4. Ještě že se ke kořenům nebude vracet StarCraft - jeho verze pro Nintendo 64 nebyla vůbec dobrá.

Nejnovější články