První oficiální turnaj Epicu ve Fortnite se hrubě nepovedl
zdroj: Epic

První oficiální turnaj Epicu ve Fortnite se hrubě nepovedl

17. 7. 2018 15:18 | Téma | autor: Václav Pecháček |

V herním éteru momentálně nenajdete většího giganta než Fortnite. Mohutný úspěch její interpretace žánru battle royale je až šokující, když vezmete v úvahu, že původní hra je o kooperativním střílení zombíků a s PUBG nemá vůbec nic společného, ale dokonce i mistr se může někdy utnout. To dokázala první oficiální e-sportová soutěž od Epic Games, která skončila katastrofou.

Kdo má zájem o kompletní výčet všech problémů, které potkaly úvodní turnaj Summer Skirmish, nechť si přečte vynikající článek na PC Gameru od Jamese Davenporta. Pro ostatní shrnu nejdůležitější negativní okolnosti, které byste v soutěži, do níž Epic napříč celým rokem vrazí přes sto milionů dolarů a pro první instanci si vyhradil prize pool 250 tisíc, opravdu nečekali.

Tím nejviditelnějším problémem byly lagy. Hra se sekala, lidé byli teleportováni do zóny smrti nebo zastřeleni navzdory solidnímu krytí, a celé to absolutně nebylo fér. Jedním z důvodů byl herní styl hráčů – všichni byli opatrní, protože nejdůležitějším faktorem pro získání hlavní finanční ceny byl počet vítězství, nikoli počet killů, a tak nikdo nechtěl zbytečně zemřít.

Výsledkem byl festival kempení, při němž kolem sebe hráči neustále stavěli opevnění a pomaličku se přesouvali směrem k prostředku bezpečného kruhu. Místo cca 10 hráčů, kteří by normálně zbyli v pozdní fázi hry, se jich na malém prostoru prohánělo (nebo spíš vysedávalo) klidně 50, a na to servery nebyly připravené.

To je samozřejmě chyba organizátorů, kteří s něčím podobným měli počítat a nastavit podmínky vítězství tak, aby byla podpořena agresivní a pro diváky zábavná hra. Zachránit by to teoreticky mohli dobří komentátoři, kteří by nudné pasáže vyplnili zajímavou analýzou, ale ani to bohužel nevyšlo – podle Davenporta pouze jeden z nich zněl jako pravidelný hráč Fortnite a ostatní se vůbec nechytali.

Dalším trnem v patě byla kamera. Diváci ani režiséři přenosu neměli k dispozici volný pohled, aby mohli létat kolem bojiště a zaměřovat se na celou oblast místo konkrétních hráčů. A tak se pořád jen přepínalo mezi perspektivami jednotlivých soutěžících, jak kdybyste sledovali průměrný zápas Counter-Strike – a všichni účinkující navíc seděli doma ve svých vlastních pokojíčcích místo jedné arény, kde by měl vysílací tým nad vším daleko větší kontrolu.

Místo deseti zápasů si nakonec diváci mohli „užít“ pouze čtyři, což je možná dobře – Epic by měl pro zbytek svého dvouměsíčního programu co nejvíc podobných neduhů vymýtit, protože takhle si spíš dělá ostudu a Fortnite si coby e-sport absolutně žádný respekt nezískává. Přitom by se stačilo podívat vedle k PUBG, které si prošlo podobnými problémy (například pasivitou hráčů na turnajích), ale celkem úspěšně se s nimi popralo.

Vývojáři plánují turnaje každý týden po zbytek prázdnin, takže existuje spousta příležitostí počáteční fiasko napravit, ale ačkoli šlo jen o první pokus, za takové peníze si asi v Epicu představovali něco lepšího. A to samé platí o divácích, kteří chtěli vidět v akci své oblíbené streamery.

Nejnovější články