Podle tiskové zprávy ESA už se několik vydavatelů rozhodlo opatření výrobců konzolí akceptovat a ve svých hrách se podle něj zařídit. Patří k nim Activision Blizzard (Overwatch, HotS, Hearthstone), Bandai Namco, Bethesda, Bungie, Electronic Arts (SW: Battlefront 2, některé sportovní tituly), Take-Two, Ubisoft, Warner Bros. (Shadow of War) nebo Wizards of the Coast (Magic: The Gathering).
Takže vlastně všichni, s nimiž si blýskavé bedničky s odměnami spojujeme. Další vydavatelé zvažují, jestli se k nim připojí. Klauzule bude platit pro všechny nové tituly, jakož i pro konkrétní updaty přidávající monetizační systémy.
Výrobci konzolí ale s tímhle rozhodnutím nejsou úplně průlomoví – u mobilních her se procentuální šance u jednotlivých výher už uvádí jak na Androidu, tak na iOS. Procenta v minulosti zveřejnil třeba Overwatch nebo Rocket League, ale pouze pro kategorie vzácnosti, nikoliv pro konkrétní předměty.
„Chválíme naše členy za jejich neustálou snahu naslouchat svým zákazníkům a poskytovat spotřebitelům informace, které jim při hraní umožní informovanější rozhodnutí,“ píše se v tiskovém prohlášení ESA. „S rozvojem odvětví videoher a tím, jak se objevují nové funkce, vítáme otevřený dialog v rámci komunity.“
Neznamená to tedy konec loot boxů, pouze více informací, které vás v teoretické rovině mohou odradit od toho, abyste nasypali tisíce korun do kosmetické rulety. I když, pokud ten démonický skin se světelnými efekty opravdu chcete, vyvede vás z míry, že máte méně než 1% šanci na jeho získání?