Remake Final Fantasy VII rozdělí tvůrci na více částí (a je to dobře)
zdroj: tisková zpráva

Remake Final Fantasy VII rozdělí tvůrci na více částí (a je to dobře)

7. 12. 2015 18:55 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Uznávám, že nejprve to působí jako rána mezi oči. Final Fantasy VII Remake vyjde na několik částí. Jenže, poté, co vývojáři v rozhovoru pro Famitsu (překlad si můžete přečíst zde) vysvětlili, proč se k tomuto kroku uchýlili, uznávám, že je to dobrý krok. Podtrhuje totiž fakt, že má remake z původní hry převzít většinu obsahu, kterého není málo. Kdyby měl remake vyjít vcelku, nejspíš bychom se jej pěkně dlouho nedočkali a tvůrci by spoustu obsahu vynechali, což žádný fanoušek nechce.

Je to prostě moc velké

Final Fantasy VII je obrovská hra - vydrží na desítky hodin. To, co jsme kdysi procházeli v grafice, která se z dnešního pohledu jeví prostinká, musí vývojáři předělat do grafiky, jakou jsme viděli v traileru. Dokonce slibují, že ve hře budou i místa Midgardu, která jsme v původní hře nemohli navštívit. A není snad třeba dodávat, že tvorba každého jednotlivého modelu či jakýchkoli jiných grafických materiálů je dnes časově mnohem náročnější než byla v době vydání FFVII.

Vývojáři na rovinu řekli, že kdyby měli vydat hru vcelku, museli by ji ochudit o část původního obsahu - šlo by tak jen o výběr z původní hry. Je tedy jasné, že nákladné financování několikaletého vývoje, který by na kompletní předělávku mamutí hry byl potřeba, by prostě vedení Square Enix při vší příčetnosti neschválilo.

zdroj: Archiv

Jošinóri Kitase vysvětluje: „Remake FFVII jsme nechtěli tak dlouho vyvíjet, protože je nesmírně obtížné předělat hru s využitím moderních technologií. Abych byl upřímný, pořád jsme váhali. Vytvořit remake FFVII, aniž bychom ztratili obsahovou hutnost předlohy, vyžaduje víc než jen jednu hru.“ A má pravdu. Kdy jste naposledy viděli tak rozsáhlé JRPG v podobné technické kvalitě?

Tecuja Nomura, který pracuje na Final Fantasy od pátého dílu a pro sedmičku dělal design postav (a mnoho dalšího), poznamenává, že bychom se u tak masivní hry právem obávali, kdy vyjde a jestli vůbec vyjde. Rozsekání na několik dílů tak umožní vydat první část mnohem dříve. Navíc to usnadní financování a zároveň půjde o test zájmu publika. 

Final Fantasy VII Remake zdroj: tisková zpráva

Pod bičem nelítostného Nomury

Jak vyplývá z rozhovoru, Nomura pedenatsky trvá na tom, aby byl remake věrny stylu původní verze. Kupříkladu tým spolupracuje s tvůrci z CyberConnect2, kteří mají v portfoliu akční hry (Naruto série) a vytváří trailery a obecně vizuální prezentaci. A když předložili svůj návrh na nový trailer, Nomura je poslal zpátky ke klávesnicím s tím, že nejde o správný vizuální styl. Navíc jasně říká, že nechce realistické hrdiny. „Když dojde na postavy, pokud bychom je udělali příliš realistické, ztratí své poznávací znaky. Pořád experimentujeme, kam můžeme zajít.“

Spoustu lidí napadlo, že by hra mohla použít modely z filmu Final Fantasy VII: Advent Children, ale Nomura, který film režíroval(!), něco podobného smetl ze stolu. „Technologie pro tyto modely je deset let stará, což je podle mého moc. Navíc, design postav je nerealistický. To, co vidíte v našem posledním traileru, je styl, jakým se chceme vydat. Stojí za ním mnoho pokusů a omylů, kdy jsme dělali detaily jako jsou oči, nosy a vlasy.“  Výsledek je jasný: modely nesmí být ani moc realistické, ani nedostatečně realistické. Nomura zjevně není spokojen jen tak s něčím...

Final Fantasy VII Remake zdroj: tisková zpráva

Více akční než jsme mysleli (ale zas ne moc)

Momentálně prý funkční build obsahuje scény, které navazují na počáteční opuštění vlaku. Jde o scény, kde hráče čekají první souboje, což mě přivádí k soubojovému systému. Včera jsem vyjádřil myšlenku, že připomíná Crisis Core: Final Fantasy VII, ale tvůrci to rázně popřeli. „Jde o systém založený na akci. Zcela jiný než v Crisis Core. Není tak akční jako Dissidia Final Fantasy nebo Kingdom Hearts. Vlastně, ve hře máme ATB, ale nefunguje tak, že útočit jde až se naplní ukazatel. Soubojový systém pro hru bude unikátní. Možná mu přestaneme říkat ATB. Nemůžeme teď vyzradit detaily, ale napovím, že klíčový je moment, kdy se ATB počítadlo zbarví červeně.“

zdroj: Archiv

Tempo bitev se prý bude podobat zmíněné Dissidii Final Fantasy, nicméně na systému se teprve pracuje. Pořád totiž musí být možné přepínat mezi postavami a plánovat strategii, takže akce nesmí být příliš rychlá. Na tom s týmem pracují vývojáři z CyberConnect2, kteří mají s akčními hrami zkušenost, ale zároveň i tvůrci Dissidia a Kingdom Hearts.

Samozřejmě bych i v remaku rád viděl tahové souboje, ale věřím Nomurovi, který designoval část původního soubojového systému, že své dílo nepokazí. Navíc se doba změnila, design her se někam posunul a vzhledem k nákladnému vývoji je nutné myslet i na to, aby hra byla přístupná širokému okruhu fanoušků. A právě to by měl nový soubojový systém zajistit.

Final Fantasy VII Remake zdroj: tisková zpráva

Hra se bude oficiálně jmenovat Final Fantasy VII Remake, i když to původně nebylo v plánu. Nakonec se ale Nomura ve rozhodl, že s jiným podtitulem by hra působila jako spin-off či pokračování - ne remake původní hry. Kdy první část hry vyjde, zatím nevíme, ale rozhodně to bude dřív, než kdyby měla vyjít v jednom kuse. I tak to ale může trvat roky...

Nejnovější články