Remastery Diabla II a WarCraftu III? Teprve až Blizzard dodělá původní verze
zdroj: tisková zpráva

Remastery Diabla II a WarCraftu III? Teprve až Blizzard dodělá původní verze

6. 11. 2017 14:52 | Téma | autor: Václav Pecháček |

Při současné vlně remasterů a remaků je skoro až s podivem, že se Blizzard stále ještě nenechal přemluvit do předělání legendární dvojice WarCraft III a Diablo II. Srdcařské fanoušky obou titulů, mezi něž se hrdě řadí i autor tohoto článku, by určitě potěšil hezčí kabátek nebo lehce upravené ovládání (aspoň tedy u Diabla – je na WarCraftu vůbec co měnit?). Důvod, proč se do něčeho takového Blizzard nehrne, vás možná překvapí: prý stále ještě neskončil s prací na původních verzích.

Peter Stilwell, producent zodpovědný za tým Classic Games starající se o starší hry studia, v rozhovoru pro PC GamesN vysvětlil, že dokud nebudou staré verze v tom nejlepším možném stavu, žádná předělávka se nechystá. Například v druhém Diablu, které vyšlo roku 2000, se stále pohybuje hodně hackerů. Na nejvyšší stupně žebříčku se tak nedostanou poctiví hráči. Blizzard raději pracuje na odstranění tohoto problému, než že by se pouštěl do remasteru.

O dva roky mladší WarCraft III trápí spíš obsahové problémy, a můžou za to především mapy. Hodně z nich prý hráči automaticky odmítají a prakticky se na nich nehraje. Chtělo by to tedy buď zbrusu novou várku map, nebo úpravu stávajících neoblíbených, aby se multiplayerové zápasy neustálily na několika málo stále se opakujících prostředích.

Ideální prý není ani herní balanc, konkrétně třeba frakce nemrtvých, která může optimálně budovat své stavby v podstatě v jednom jediném pořadí. To je nudné a předvídatelné, a tak by Blizzard rád zasáhl i tady. Tvůrcům se navíc nelíbí, že orkové vždy musí stavět Blademastera, nemrtví se neobjedou bez Death Knighta atd., a ostatní hrdinové tak často paběrkují. Jenže když se upravuje rovnováha sil, je potřeba vše důkladně otestovat, takže opět – než se vyřeší práce na stávající verzi, žádnou novou nečekejte.

U StarCraftu si prý vývojáři nedávný remaster mohli dovolit, protože šlo o prakticky dokonalý produkt – nikdo nechtěl vidět žádné změny, protože nebyly potřeba. Právě StarCraft je pro vývojáře vzorem toho, kam by se měli ubírat Arthas a spol., ovšem v jakém časovém horizontu by práce měla být hotová, to je zatím ve hvězdách.

Kromě očividných možností, jakými jsou WarCraft a Diablo, Blizzard přemýšlí i o ještě starších titulech. Podle hlavního designéra Matta Morrise by bylo skvělé představit současnému trhu například plošinovky Blackthorne nebo The Lost Vikings, případně závodní Rock n‘ Roll Racing. Ovšem procházky Sanctuary a Azerothem mají k zelené na semaforu rozhodně blíž – jen je potřeba napřed vychytat všechny jejich zbývající mouchy.

Nejnovější články