Remedy opět spolupracuje s Microsoftem, tentokrát na střílečce CrossfireX
zdroj: tisková zpráva

Remedy opět spolupracuje s Microsoftem, tentokrát na střílečce CrossfireX

25. 11. 2019 12:20 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

CrossFire od Smilegate Entertainment je nejhranější střílečkou na světě – může za to především její obrovské čínské publikum. Na tenhle úspěch se ve spolupráci s Microsoftem rozhodlo studio navázat konzolovou verzí CrossfireX, kterou představilo na letošní E3. Chystaná střílečka bude exkluzivitou pro Xbox One a pracuje na ní i partner lehce překvapivý: Remedy se totiž v minulosti s Microsoftem nerozešlo zrovna v dobrém.

Finské studio Remedy Entertainment se do hráčského povědomí zapsalo prvními dvěma díly střílečkové série Max Payne, kterou tehdy vyvíjelo ve spolupráci s Rockstarem. Poté navázalo partnerství s Microsoftem, pod jehož křídly vydalo dvě hry z univerza rozervaného spisovatele Alana Wakea a Quantum Break. Poslední jmenovaný se ale neprodával příliš dobře, což vedlo k osamostatnění Remedy, kteří letos vydali kriticky velmi dobře přijímaný Control.

Mezi Microsoftem a Remedy došlo k tahanicím o značku Alan Wake, ale podle všeho je veškerá zlá krev mezi firmami už zapomenuta. Remedy totiž svou troškou do mlýna přispějí právě chystanému pokračování střílečky CrossfireX, kde se podílejí především na příběhové složce.

zdroj: Archiv

Téhle spolupráci pomohl především fakt, že spíš než s Microsoftem Remedy komunikuje s lidmi přímo ze Smilegate. Jeden z producentů Smilegate, Jin Woo Jung, se nechal slyšet, že je velkým fanouškem Maxe Paynea, takže oslovit Remedy s žádostí o pomoc s tvorbou kampaně pro „západní verzi“ Crossfire bylo jejich první volbou. Spolupráce běží už od roku 2016, kdy teprve finišovaly práce na Quantum Break a už vznikla i singleplayerová část CrossFire HD (remaster původního CrossFire exkluzivní pro čínský trh). Smilegate se navíc stalo partnerem Microsoftu až posléze.

V rozhovoru pro Eurogamer dvojice vývojářů z Remedy prohlásila, že se tentokrát cítí být v mnohem výhodnější pozici, přestože opět pracují na exkluzivitě pro Microsoft. „Pracujeme jen na singleplayerovém obsahu a na kampani. Je tu spousta záležitostí, které nemusíme řešit, není to náš problém, což je fajn,“ vyjádřil se Thomas Puha, šéf komunikace v Remedy.

zdroj: Archiv

Tým si zároveň cení možnosti pracovat na značce, která je na jednu stranu obří, na tu druhou ale v Evropě a Americe není příliš rozšířená. „Pohyboval jsem se v esportové sféře natolik, abych o Crossfire slyšel. Zaslechl jsem, že ji hrají miliony hráčů, ale v Evropě nebyla moc dostupná, takže jsem jí nevěnoval příliš pozornosti. Pak se nám ale ozvali její tvůrci, tak jsem si řekl, že je ideální čas prozkoumat ji i její svět,“ říká producent Remedy Tuukka Taipalvesi.

Coby tým za sebou sice Remedy má střílečky, ale žádná nebyla z pohledu první osoby. Tvůrci jsou si ovšem jistí svými světy, zajímavými postavami a tím dalším, co jejich hry činí zábavnými, a chtějí to v CrossfireX co nejlépe zužitkovat. I tak však podle jejich slov bylo výzvou zkombinovat to, co umí, a začít o již vytvořeném světě přemýšlet jako o hřišti pro své experimenty.

CrossfireX tedy kromě multiplayerového módu bude mít i svou singleplayerovou kampaň, která se věnuje celosvětovému konfliktu zuřícímu mezi agenty Global Risk využívajícími pokročilých technologií, aby zjednali pořádek, a žoldáky Black List, kteří ve jménu svobody destabilizují totalitní režimy.

Nemá jít o žádný příběh boje dobra se zlem, stejně jako v reálných konfliktech jde o šedé zóny morálky s dvěma odlišnými, poněkud vyhrocenými názory na řešení problému. Což je podobný přístup, o který se letos snažila třeba příběhová kampaň Call of Duty: Modern Warfare.

CrossfireX má podle Microsoftu vyjít během příštího roku, a to exkluzivně na Xboxu One.

Nejnovější články