Retrovirus přežil neúspěšný Kickstarter a vstal z popela
zdroj: tisková zpráva

Retrovirus přežil neúspěšný Kickstarter a vstal z popela

16. 11. 2012 12:30 | Téma | autor: Adam Homola |

Nemusí být ještě konec světa, když se vám na Kickstarteru nezadaří. Ano, nezaujali jste dostatek lidí, nevybrali jste peníze, o vaši hru proste není dostatečný zájem. Nebo to tak alespoň vypadá. Přesně to se stalo vývojářům z Cadenza Interactive. 8. června 2012 spustili Kickstarter pro Retrovirus, futuristickou střílečku s vesmírnými loděmi. Hezká grafika, inspirace Descentem a na pohled střídmých 75 tisíc dolarů jako cíl kampaně. 7. července 2012 Kickstarter pro Retrovirus skončil. O hru projevilo zájem 1 055 lidí, kteří přispěli dohromady 29 720 dolarů. Tvůrci na svůj cíl nedosáhli a kampaň skončila neúspěchem.

Krátce po ukončení kampaně na Kickstarteru se k ní tvůrci vyjádřili na svém webu. Pochvalovali si komunikaci s novými fanoušky, ale přiznali, že podcenili média a obecně pokrytí hry. Málo o ní psali a příliš dobře nekomunikovali, co chtějí dělat s celými 75 tisíci dolary. “Fakt, že vám dá tisíc lidí těžce vydržené peníze na hru, kterou sotva viděli, a navíc pro firmu naší velikosti, je pro nás hrozně motivující, i když jsme na Kickstarteru nedosáhli našich cílů,” napsali tehdy na svém webu.

I přes neúspěch ale slíbili, že Retrovirus vznikne. Jak? Chtějí se přeskupit, oslovit fanoušky a na hře pořád pracovat. Jenže se stalo něco, co by čekal málokdo. Největší síť herních obchodů, GameStop, si hry všimla a vývojáře kontaktovala. Zástupci GameStopu tvůrcům nabídli zafinancování hry výměnou za to, že se primárně bude distribuovat na jejich americké digitální distribuci. Kdo by takovou nabídku nevzal? A tak, i přes neúspěšný Kickstarter, Retrovirus vznikne a můžete si ho teď předobjednat.

GameStop si navíc nenárokuje exkluzivitu, takže se hra objeví na začátku příštího roku i na Steamu, jak vývojáři nedávno oznámili na stránkách hry. Ze spolupráce s GameStopem nejdou jen peníze na vývoj, ale také do propagace hry na webu GameStopu, což musí být pro Cadenza Interactive něco jako splněný sen. Obzvláště po nepovedené crowdfundingové kampani. Retrovirus si teď můžete koupit za 18 dolarů na webu GameStopu a dostanete se tak do alfa verze hry, k dispozici je i demo.

zdroj: Archiv

Těžko říct, kde udělali tvůrci s Kickstarterem chybu. Hra nevypadá vůbec špatně a slibuje také zajímavou hratelnost. Pro pamětníky Desecentu, kteří teď moc podobných her asi nemají, je to něco ideálního. Premisa trochu připomíná Trona - s lodí budete bloumat v útrobách počítače a vaším cílem bude zničit zákeřný virus. Vy jste sice reprezentováni jakousi “vesmírnou lodí”, ale ve hře jste antivirový program. Svůj antivir můžete upravovat pomocí různých pluginů, díky nimž budete bojovat, létat a prozkoumávat virtuální prostředí počítače.

Pluginy budete vylepšovat své statistiky (klasika jako rychlost, síla apod.), ale i zbraně. To všechno v singleplayerové kampani, kde půjdete po onom viru a jeho původu. Kampaň budete moct hrát jak sami, tak v kooperativním režimu. Chybět nebude ani kompetitivní multiplayer s pěti módy, který má odkazovat na střílečky z konce devadesátých let. Všechno to ale nebude jen o střílení, ve hře mají být i puzzly. Retrovirus si můžete koupit i na oficiálním webu - zatím se koupí dostanete do bety a vydání plné hry plánuje na začátek příštího roku, jak je uvedeno výše.

Nejnovější články