Režisér Rob McElhenney vysvětluje, proč nevznikl animovaný film Minecraft za 3,5 miliardy
zdroj: tisková zpráva

Režisér Rob McElhenney vysvětluje, proč nevznikl animovaný film Minecraft za 3,5 miliardy

25. 2. 2020 15:00 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

Roba McElhenneyho můžete znát nejčerstvěji jako režiséra sitcomu z prostředí herního studia Mythic Quest: Raven’s Banquet nebo seriálu It’s Always Sunny in Philadelphia. Společnost Mojang, tvůrce nejznámějšího kostičkovaného sandboxu Minecraft, v roce 2015 oznámila, že právě on by měl režírovat filmovou adaptaci s astronomickým rozpočtem 150 milionů dolarů. Do kin měla jít loni. Proč jsme se filmového Minecraftu zatím nedočkali?

McElhenney se o Minecraftu a o nešťastné spolupráci s Warner Bros. rozpovídal v podcastu Happy Sad Confused: „Klidně o tom budu mluvit, protože v téhle chvíli na ně už seru.“

Myšlenka animovaného filmu z prostředí nejpopulárnějšího kostičkovaného světa ho přirozeně zpočátku nadchla: „Na Minecraftu je skvělé, že nemá žádný daný příběh. Je to zážitek z otevřeného světa. Dostanete kostky a můžete si s nimi dělat, co chcete. Je to skvělý nástroj, něco jako Lego, ale s nekonečnými možnostmi, protože je to digitální. Dejte to dětem nebo komukoliv, kdo cítí, že nemá nad ničím kontrolu. Děti se tak většinou cítí – pořád jim někdo říká, co mají dělat, jak se oblékat, psát domácí úkoly, jít spát. Ale nevztahuje se to jen na ně.“

„Všichni jsou svým způsobem umenšovaní. Váš šéf vám říká, co máte dělat, váš partner, partnerka. Cítíte, že neřídíte svůj vlastní život. Ta hra vám dá pocit kontroly, což je podle mě skvělé,“ shrnuje McElhenney sílu Minecraftu. V rámci preprodukce filmu navštívil studia Pixaru, aby pochytil, jak se tvoří animáky, a se svou ideou pak přišel do Warner Bros.

zdroj: Archiv

Studio bylo myšlenkou filmu, kde „lidi přebírají kontrolu nad digitálním světem“, obdobně nadšené a na produkci McElhenneymu přikleplo oněch 3,5 miliardy korun. Šéf Warner Bros., Greg Silverman, nicméně následující rok opustil svou pozici, na které ho nahradil Toby Emmerich. Ten měl ohledně směřování studia poněkud jiné názory, které filmový Minecraft nezahrnovaly, a projekt tak podle McElhenneyho prostě pomalu vyšuměl.

Produkce přitom už v té době běžela. Herec Steve Carell měl podepsanou smlouvu, stejně tak McElhenney už najal i grafiky a animátory, zabookoval dokonce i studia ve Vancouveru a kvůli natáčení si ve městě pronajal dům. Podle svých slov na filmu pracoval přes dva roky, než ho Warner Bros. nahradilo režisérem Peterem Sollettem.

S filmovým Minecraftem z jeho dílny se stále počítá, premiéru by měl mít 4. března 2022. Nebude se nicméně řídit scénářem, který si pro něj vysnil McElhenney. Ten přitom byl až druhým režisérem, jenž se o něj měl postarat – úplně prvním byl o rok dříve Shawn Levy, tvůrce kupříkladu Noci v muzeu nebo Růžového pantera.

Minecraft: The Movie od Solletta tak uvidíme nejdřív za dva roky. Aktuální tvorbu McElhenneyho můžete momentálně sledovat na Apple TV, kde běží Mythic Quest, parodický seriálový dokument o fiktivním herním studiu vyvíjejícím nejpopulárnější MMORPG na světě.

Nejnovější články