Režisér Warcraftu: „Natáčení bylo jako procházka politickým minovým polem,“ ale naděje na dvojku žije
zdroj: tisková zpráva

Režisér Warcraftu: „Natáčení bylo jako procházka politickým minovým polem,“ ale naděje na dvojku žije

28. 2. 2018 14:14 | Téma | autor: Adam Homola |

Warcraft přišel do kin před dvěma lety a byl zvláštní. Divákům se docela líbil, u kritiků totálně propadl. Na mezinárodním trhu vydělal docela dost peněz, v amerických kinech narazil na nezájem. Režisér Duncan Jones teď chodí z jednoho rozhovoru do druhého kvůli své novince Mute a novináři se ho ptají mimo jiné i na Warcraft. Jeho natáčení nazval Jones doslova „politickým minovým polem.“

Během tvorby filmu se prý několikrát přepisoval scénář, přičemž některé změny byly údajně dost deprimující. „Být nucen dělat změny a kompromisy jen kvůli politikaření a povaze filmu bylo těžké,“ řekl Jones v rozhovoru pro Syfy.

Na vině je přitom hlavně filmové studio Legendary. To si zrovna v době tvorby filmu procházelo poměrně turbulentním obdobím, kdy měnilo partnery, majitele i producenty jako na běžícím pásu. Legendary nejdříve spolupracovalo s Warner Bros, které pak opustilo a přidalo se k Universalu. Následně se Legendary prodalo čínskému konglomerátu Wanda.

Po celou tu dobu se ve studiu měnili producenti a každý měl potřebu do filmu více či méně kecat. Podobně mluví Jones třeba i pro Collider, kde stojí za povšimnutí také jeho tričko...

Do celého obrázku je potřeba započítat i samotný Blizzard. Warcraft je jejich dítko, které jim podle Jonese „vydělává miliardu dolarů ročně.“ Cokoliv, co mohl film vydělat v kinech, na blu-ray a v digitální distribuci, budou pro Blizzard spíše drobné.

zdroj: Archiv

Přesto jde o klíčové dítko Blizzardu a film byl pro ně stylovou imidžovkou, a proto si ho chtěli po kreativní stránce pohlídat. Od toho byl na place třeba Chris Metzen, který byl s finální podobou filmu podle Jonese docela spokojený.

Klasické rčení o příliš mnoha kuchařích potvrdil Jones i v rozhovoru pro Comingsoon, kde se rozpovídal také o hereckém výkonu Travise Fimmela. Ten byl podle novináře místy duchem nepřítomný, občas koukal znuděně do stropu a vůbec se tvářil, jako by ho to nebavilo.

Podle Jonese je Fimmel hodně specifický člověk – sympatický, charismatický, „ale když se ho snažíte přinutit do něčeho, co dělat nechce, nemusí to dopadnout zrovna nejlépe. Taková byla moje zkušenost s Travisem.“

Naděje na pokračování filmu tak nejsou v současné době moc velké, ale ještě není všem dnům konec. Warcraft sice v amerických kinech totálně propadl, jenže díky mezinárodnímu trhu a především Asii (a hlavně Číně) nakonec utržil 433 milionů dolarů jen z kin.

zdroj: Legendary

To není při cca 160 milionovém rozpočtu mnoho, obzvláště při tak tristním výkonu z amerických kin (pouze 47 milionů dolarů). Studio pokračování filmu zatím neschválilo, a pokud tak někdy učiní, bude to podle Jonese jen kvůli slušným tržbám ze světa, nikoliv z Ameriky.

Warcraft přitom nemá vůbec špatné divácké ohlasy. Jde o jeden z filmů s obrovským rozdílem mezi hodnocením kritiků a diváků. Na serveru Metacritic má film Metascore pouze 32 bodů ze 100, jenže od diváků má 8,2 bodů z 10. Podobně je na tom i na IMDB, kde se uživatelské hodnocení zastavilo na 6,9 bodech z 10.

Ti druzí…

Warcraft sice byl jeden z mála vysokorozpočtových filmů podle hry (společně s Princem z Persie), ale ani jeho slabý výkon v amerických kinech ostatní filmaře neodradil. Filmy podle her na svůj boom pořád čekají, a když nepřišel s Warcraftem, může přijít s něčím jiným.

První letošní pokus nás čeká už za dva týdny. Nejde o nic jiného než už o třetí filmové zpracování Tomb Raidera, tentokrát s Aliciou Vikander v hlavní roli, a namísto původních her se pojede primárně podle dílu z roku 2013.

zdroj: Archiv

Osobně bych ale do Tomb Raidera nějaké velké naděje nevkládal. Ne snad že by z trailerů vypadal vyloženě špatně, ovšem nevypadá ani skvěle. Filmová Lara tak může jen překvapit, stejně jako Rampage.

Přiznejme si, že film s obřími monstry a charismatickým Johnsonem má potenciál na úspěch přeci jen větší než Lara. Fakt, že stařičkou hru Rampage dnes zná už málokdo, tady asi na překážku nebude, protože do kina se bude chodit „na Rocka a monstra“, ne na film podle hry.

Jestli chceme počítat mezi filmy podle her i nadcházejícího Slender Mana, tak ho můžeme vyhlížet jako zajímavý malý horor, ale tím to asi hasne. Na druhou stranu právě malé horory umí v kinech často překvapit, viz třeba Paranormal Activity, Saw, Insidious, It a další.

zdroj: Archiv

V různých fázích příprav jsou pak filmy podle Uncharted, Call of Duty, Mario, Duke Nukem, nebo třeba pokračování Angry Birds. Možnou cestou, jak dostat na obrazovky zajímavý herní materiál nemusí být filmy, ale seriály. Například pro Netflix vznikne seriál podle Zaklínače. Ten se sice řídí knížkou a ne hrou, ale celosvětový úspěch CD Projektu jeho vznik bezpochyby umožnil. Witcher by mohl v případě kritického i komerčního úspěchu spustit lavinu dalších seriálových projektů.

Ať už dopadne Tomb Raider, Rampage a další herní filmy jakkoliv, je vysoce pravděpodobné, že nejlepší „herní film“ přijde do kin krátce po Tomb Raiderovi. Na konci března má totiž premiéru Ready Player One, natočený podle stejnojmenné knihy s kvalitním obsazením před kamerou a režisérskou legendou Stevenem Spielbergem za kamerou.

zdroj: Archiv

Nejnovější články