Hilleman z kraje zmínil, že zatímco dříve získávali mladí hráči zkušenosti z tradičních her (zmínil Nintendo), nyní se vše učí z iOS zařízení. Vcelku logické tvrzení, že dochází k posunu herní komunity mimo původní struktury, však Hilleman otočil v atak na Miyamotův game design. "Děkuji Miyamotovi (za přínos hrám), ale začíná ve své práci polevovat. V posledních pěti letech jeho práci převzal mrtvej chlápek z Cupertina (Steve Jobs)." Hilleman implikoval, že dnešní hry jsou zkrátka příliš náročné jak pro hráče, tak i pro tvůrce.
K Hillemanově cti neplísnil jenom svou konkurenci, ale symbolicky posypal hlavu i své korporaci, když použil množné číslo. "Žádali jsme příliš mnoho času, příliš mnoho sil, příliš mnoho peněz, a občas všechno najednou. (...) Dnešní zákazníci hledají jediný vzorec hratelnosti. Chtějí hru tam, kde ji chtějí, a za cenu, která není přemrštěná."
Hilleman naznačil, že příští generace konzolí má na to přivést hráčům zpátky požadované inovace, především obsah tvořený uživateli. Modery vůbec Hilleman označil asi borce: "Tihle kluci jsou možná novými softwarovými umělci, a to znamená, že budou strategickou surovinou budoucnosti... A oni to vědí."
Závěrem tak Hilleman získal alespoň nějaké plusové body za tvrzení, že moderská scéna může být mnohem důležitější než in-house vývojáři. Bylo by však s podivem, kdyby po výplodu jeho proudu vědomí neklesla nálada studiím EA či akcie společnosti.