Roblox předběhl Minecraft, má více než 100 milionů hráčů měsíčně
zdroj: tisková zpráva

Roblox předběhl Minecraft, má více než 100 milionů hráčů měsíčně

5. 8. 2019 10:33 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

Pokud jste o Robloxu nikdy v životě neslyšeli, zřejmě jen nejste v jeho cílové skupině anebo v ní nemáte děti. Free-to-play MMO existuje od roku 2006 a Minecraftu se mimo zjednodušené grafiky podobá hlavně svobodou v tvoření. Za 13 let své existence nabralo na popularitě, měsíčně si ho zapne přes 100 milionů uživatelů.

Naprostá většina hráčů Robloxu pochází z věkové skupiny mezi 8 až 18 lety, hlavní cílovku podle tvůrců tvoří děti od devíti do patnácti let. 40 % z nich jsou dívky.

Roblox v sobě spojuje spoustu her do jedné: Můžete v něm závodit na motorkách, být superhrdina, proletět se balónem, potápět se, jezdit na horské dráze, překonávat překážkové dráhy, ale taky navštívit role-playing server a hrát si třeba na prodavače pizzy nebo na rodinu.

Obsah je kvůli mladé cílovce poměrně striktně moderovaný, před pár lety si ale tvůrci uvědomili, že hráčům musí dát volnost tvořit vlastní světy, aby si udrželi dětskou pozornost. Hráči jich do dnešního dne vytvořili přes 50 milionů.

zdroj: Archiv

„S Robloxem jsme začali před více než 10 lety s vizí spojit hráče z celého světa skrz hraní. Začali jsme se stovkou hráčů a pár tvůrci, kteří se navzájem inspirovali a narazili na studnici kreativity, spolupráce a představivosti. A pořád rostou,“ prohlásil zakladatel a šéf Roblox Corporation, David Baszucki.

Přibližně polovina hráčů se Robloxu oddává na mobilech, 40 % připadá počítačům. Roblox je zdarma na PC, Xboxu One a mobilech, za některé předměty se platí virtuální měnou. Peníze se přitom dostanou i k tvůrcům obsahu, v roce 2017 jim firma vyplatila přes 30 milionů dolarů – z jejich příjmů si nechává zhruba 30% podíl. Nejúspěšnější autoři, často středoškoláci, si prý přijdou na dva až tři miliony dolarů ročně.

Hra se snaží proniknout i do fyzického světa prodejem figurek a značkového oblečení. Ten spolu s reklamou ale tvoří jen minimální procento obratu, kterému stále dominuje uživateli tvořený obsah. Roblox se snaží navazovat partnerství s relevantními značkami, ať už to byli Warner Bros. v době uvedení filmu Ready Player One, Netflix se Stranger Things nebo třeba FC Barcelona se svými dresy.

Přestože je teď na poli virtuálních sandboxů až druhý, Minecraft se svým 10. výročím zažívá velký návrat. Čísla z března uvádí 91 milionů aktivních hráčů měsíčně. Velké naděje Microsoft vkládá především do Minecraft Earth pro virtuální realitu, a i kdyby náhodou neuspěl, zdá se, že je tu minimálně pro dva místa dost.

Nejnovější články