Okamžitě vyvstává otázka, zda Destiny i s náklady na marketing, distribuci či infrastrukturu a dalšími výdaji může stát závratných 500 milionů dolarů, nebo jestli Kotick svá slova myslel jinak. Pokud by totiž Destiny opravdu stála půl miliardy dolarů, jednalo by se o nejdražší hru historie. Pro srovnání – odhadované náklady na vývoj Grand Theft Auto V se vyšplhaly na 260 milionů dolarů.
Dovolím si tedy spekulovat, že Kotick neměl na mysli jen první díl Destiny, ale všechny Destiny hry, které má Bungie pro Activision vytvořit v rámci desetiletého plánu. Tuto mou domněnku částečně potvrzují slova mluvčího Activisionu: „Bungie má velmi ambiciozní plán, který se rozvine během deseti let. Množství tvůrčí práce, celkový záběr a měřítko nemají obdoby, ale budou třeba, aby byla vize Bungie realizována. V dlouhodobém měřítku očekáváme, že konečná produkční cena bude přibližně na stejné úrovni jako u jiných AAA titulů.“
Můžeme tedy usuzovat, že Kotickem zmiňovaná suma 500 milionů dolarů se týká celého projektu Destiny, který by se mohl rozvinout do trojice her. Pak bychom se mohli dostat do rozpočtové úrovně „jen“ těch nejdražších herních projektů a ne rozpočtů z ekonomických sci-fi. Přesto jde pro Activision o velkou investici, přes kterou do Bungie vkládají nemalé naděje.
Tvůrci Destiny vydali zároveň i nový vývojářský deníček, který se věnuje úpravě výzbroje a výstroje, kořisti a dostupným zbraním. Dobře zní, že zbraně lze sdílet mezi postavami a nebudou limitované dle povolání, což by mělo dát jejich základní trojici (Hunter, Titan, Warlock) větší flexibilitu při vytváření vlastních buildů.
Destiny vyjde 9. září na PS4, PS3, Xbox One a X360.
zdroj: Archiv